- Strona startowa
- Samochod
- Alfa Romeo
- Alfa Romeo 8C
Alfa Romeo 8C Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo 8C, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Alfa Romeo 8C
-
Alfa Romeo 8C Spider
€ 329 900,-- 6 300 km
- 08/2009
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
-
16,8 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
379 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-13100 Aix-en-Provence -
Alfa Romeo 8C Competizione Full Set
€ 325 000,-Możliwość odliczenia VAT-u - 9 426 km
- 04/2009
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-72280 Dornstetten -
Alfa Romeo 8C Spider, 1 von 500
€ 240 000,-- 29 400 km
- 03/2010
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
-
15,8 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
377 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-22453 Hamburg -
Alfa Romeo 8C Coupé -Competizione 398/500 * 1of 10 Giallo
€ 299 900,-- 12 367 km
- 04/2009
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
-
15,8 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
377 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, BE-1160 Bruxelles -
Alfa Romeo 8C Spider 1 of 500 I Carbon I 1. Hand I 3084 km
€ 289 890,-- 6 150 km
- 04/2011
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-41460 Neuss -
Alfa Romeo 8C Spider 334 of 500 I Carbon I 1. Hand
€ 269 890,-- 18 755 km
- 09/2015
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-41460 Neuss -
Alfa Romeo 8C COMPETIZIONE 450 CV - UNA DI SOLE 500 (2009)
€ 365 000,-- 4 881 km
- 04/2009
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-24064 Grumello del Monte - Bergamo -
Alfa Romeo 8C Spider - 1 of 500
€ 275 000,-- 6 056 km
- 05/2009
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Półautomatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-3090 Overijse -
Alfa Romeo 8C Coupé -Competizione 398/500 * 1of 10 Giallo
€ 299 900,-- 12 367 km
- 04/2009
- 331 kW (450 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
-
15,8 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
377 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-59000 Lille
Alfa Romeo 8C to samochód sportowy produkowany przez włoski koncern w latach 2007-2010. Luksusowe auto dostępne jedynie dla wybrańców jest zaliczane do segmentu G. Początkowo na rynku pojawiła się wersja Competizione z nadwoziem coupé, później dołączył do niej kabriolet Spider. Alfa Romeo 8C jest następcą słynnego Sprint Zegato, zaś jej nazwa nawiązuje do historycznego modelu marki produkowanego w latach 30. i 40. ubiegłego stulecia. Warto zaznaczyć, że już w chwili premiery Alfy Romeo 8C Competizione firma uzyskała 2000 zamówień, przy czym z taśmy produkcyjnej zjechało jedynie 500 sztuk modelu. Jeszcze większym zainteresowaniem cieszył się kabriolet. Łatwo domyślić się, że zarówno jeden, jak i drugi pojazd gwarantują wyjątkowe emocje podczas jazdy. Silnik o doskonałym brzmieniu, perfekcyjnie urządzone wnętrze z ergonomicznie wyprofilowanymi fotelami z włókna węglowego, bogate wyposażenie oraz znakomite wyważenie zapewniają optymalne właściwości jezdne i umilają każdą podróż. Modelem bliźniaczym Alfy Romeo 8C jest Maserati GranTurismo, z którym dzieli ona wiele rozwiązań konstrukcyjnych. Jej największym rywalem jest natomiast Ferrari F430 Scuderia.
Tylko dla nielicznych
Prototyp Alfy Romeo 8C został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie odbywającego się jesienią 2003 roku. Tym, co szczególnie przykuwało uwagę koneserów motoryzacji obok oryginalnej i bardzo eleganckiej sylwetki, był silnik V8 o pojemności 4,2 l zapożyczony z Maserati. Wersja produkcyjna zadebiutowała natomiast trzy lata później w czasie targów motoryzacyjnych w Paryżu i od razu spotkała się z ogromnym zainteresowaniem publiczności. Auto trafiło do produkcji w 2007 roku, przy czym producent na samym początku zastrzegł, że powstanie jedynie 500 egzemplarzy modelu. Jeszcze tego samego roku Alfa Romeo 8C Competizione trafiła do pierwszych właścicieli. Samochód ten sprawił, że marka pojawiła się na rynku amerykańskim po raz pierwszy od 1995 roku. Na bazie wersji coupé w 2005 roku został stworzony kabriolet Alfa Romeo 8C Spider, który powtórzył sukces swojej poprzedniczki. Oficjalnie produkcja auta została zakończona w 2010 roku. Z taśmy produkcyjnej włoskiego koncernu, zgodnie z zapowiedzią, zjechało dokładnie 1000 sztuk modelu. Nie oznacza to oczywiście, że samochód używany jest dziś zupełnie niedostępny. Traktowany jest jednak jako wersja kolekcjonerska.
Silnik dla fanów mocnych wrażeń
Kluczem do sukcesu włoskiej marki okazał się silnik bazujący na jednostce V8 produkowanej przez koncern Maserati. Jest to widlasta jednostka z ośmioma cylindrami wyróżniająca się pojemnością 4,7 decymetra sześciennego. Na każdy cylinder przypadają po cztery zawory. Głowica DOHC jest natomiast wyposażona w dwa wałki rozrządu. Motor został wykonany z aluminium, dzięki czemu charakteryzuje się niewielkim ciężarem własnym. Ponadto imponujące jest rozwarcie cylindrów osiągające 90 stopni. Należy zaznaczyć, że w jednostce napędowej zastosowano zmienne fazy rozrządu. Innowacyjna technologia pozwala osiągnąć moc rzędu 450 KM przy 7000 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 470 Nm. Aż 80% momentu obrotowego dostępne jest przy 2000 obrotów na minutę, co sprawia, że Alfa Romeo 8C rozpędza się do 100 km/h w 4,2 sekundy, a po osiągnięciu tej prędkości na liczniku przyspieszenie pojazdu bynajmniej nie słabnie. Maksymalna szybkość auta to 292 km/h. Z jednostką napędową jest połączona automatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami. W trybie standardowym zmiana biegu zajmuje niecałe 0,4 sekundy, zaś w trybie sportowym wartość ta zostaje zmniejszona do 0,2 sekundy.
Perfekcja w każdym calu
Alfa Romeo 8C wyróżnia się także doskonałym zawieszeniem. Znakomitą przyczepność kół do nawierzchni gwarantują podwójne, wykonane z kutego aluminium wahacze umieszczone z przodu i z tyłu podwozia. Nie bez znaczenia pozostaje też układ napędowy typu transaxle. Silnik umieszczony za przednią osią pojazdu i skrzynia biegów wraz z mechanizmem różnicowym ulokowane tuż przed osią tylną gwarantują idealny rozkład masy wynoszący 49:51. Nisko położony środek ciężkości sprawia, że auto reaguje na manewry kierownicą niemal w czasie rzeczywistym. Pokonywanie zarówno prostych odcinków, jak i zakrętów ułatwia układ kontroli toru jazdy, który idealnie stabilizuje samochód, pozwalając jednocześnie na lekki drift. Nie bez znaczenia pozostają także potężne hamulce złożone z perforowanych, wentylowanych tarcz hamulcowych z aluminiowymi zaciskami. To właśnie dzięki nim droga hamowania z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania wynosi zaledwie 33 metry. Na uwagę zasługuje również układ wydechowy. W trybie standardowym spaliny odprowadzane są dwiema rurami, zaś w trybie sport - czterema, co daje niezwykłe efekty dźwiękowe powodowane detonacją paliwa w układzie wydechowym. W charakterze ogumienia wykorzystuje się 20-calowe opony nakładane na felgi ze stopów lekkich. Wytrzymałą i jednocześnie lekką konstrukcję pojazdu zapewnia karoseria wykonana z włókna węglowego. Całkowity ciężar auta nie przekracza 1650 kg. Sztywność skrętną gwarantuje z kolei stalowy szkielet. Włókno węglowe posłużyło także do wyposażenia wnętrza. Wykonano z niego fotele, deskę rozdzielczą i poszycie drzwi, co pozwoliło znacząco odciążyć pojazd. Uwadze koneserów idealnego designu nie umkną ponadto detale wykonane z ręcznie polerowanego aluminium. Wyposażenie najwyższej klasy i niezawodna elektronika sprawiają, że Alfa Romeo 8C zapewnia komfort prowadzenia. I chociaż samochód używany wymaga ogromnych nakładów finansowych, miłośnicy motoryzacji twierdzą, że jest to model, który odwdzięczy się właścicielowi niezwykłymi wrażeniami z jazdy.