Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
alfa-romeo-giulia-l-01.jpg

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo Giulia, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Po tym jak włoski producent samochodów Alfa Romeo, największy w segmencie pojazdów sportowych, w połowie lat 50. ubiegłego stulecia poeksperymentował z różnymi wariantami nadwozia w modelu Giulietta, stanął przed kolejnym ważnym wyzwaniem, jakim było pokonanie konkurencji rosnącego w siłę koncernu Fiat. To właśnie spowodowało rozpoczęcie prac nad nowoczesnym, bardziej solidnym i większym modelem samochodu ze sportowym zacięciem, który ujrzał światło dzienne w 1962 roku i otrzymał nazwę Alfa Romeo Giulia. Wstępnie pojazd ten określany był mianem limuzyny i stanowił ukoronowanie ostatnich 15 lat pracy projektantów marki, a także miał za zadanie wzmocnić jej pozycję w Europie.

Jako samochodowi w klasycznym stylu, klub Alfisti* przyznał specjalny status

*Alfisti – nazwa klubu miłośników pojazdów marki Alfa Romeo. Klub działa w wielu krajach, także w Polsce. Model Alfa Romeo Giulia szybko stał się reprezentantem ducha włoskiej motoryzacji na rynku międzynarodowym, zaś jego wzornictwo miało charakter pionierski, dając podwaliny pod styl, który upowszechnił się w latach 70. zeszłego stulecia. Konstruktorzy widzieli w swoim nowym osiągnięciu szansę dla rozwoju projektu, więc szybko zaprezentowali rożne wersje modelu Giulia, wśród których znalazł się m.in. pojazdy typu coupé oraz kabriolety. Model Giulia był produkowany do 1977 roku, jednak do dziś zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach miłośników marki. Dla wielu członków klubu Alfisti Giulia jest „tym jedynym“ Alfa w czystej postaci. To, że samochód spod szyldu Alfa Romeo zyskał historyczną wręcz renomę, nie mogło ujść uwadze inżynierom Fiata: na przełomie lat 2014/15 zaanonsowano odświeżony model Giulia, który miał łączyć charakter sportowej limuzyny i kombi, czym wpisywałby się w aktualny plan modelowy włoskiej firmy.

Modele Alfa Romeo Giulia były produkowane od 1962 do 1977

Podczas, gdy pojazdy typu sedan w latach 60. były projektowane z myślą o tym, aby korzystać z nich mogły całe rodziny, konstruktorzy zastosowali nadwozie w modelach Alfa Romeo Giulia, które wniosło powiew świeżości, a to za sprawą wyraźnie zaznaczonych krawędzi i strzeliście pnącej się w górę sylwetki samochodu. Zmianom uległ cały zarys ogólny pojazdu, a modyfikacje odbywały się etapami w latach 1962-1977. Zmiany kosmetyczne w wyglądzie auta miały miejsce w 1972 roku. Do dostarczającego emocji zewnętrza modeli Alfa Romeo Giulia i Giulia Nuova, z dwoma lub czterema okrągłymi przednimi reflektorami oraz z wieloma chromowanymi częściami, dołożono osiągi, które tylko trochę wpłynęły na zmiany w zachowaniu ważącej ponad tonę limuzyny.

Sportowe osiągi modelu Alfa Romeo Giulia

Poza modelem flagowym Alfa Romeo Giulia 1300 posiadającym moc 57 kW (78 KM) włoscy konstruktorzy zaproponowali także pojazdy zaopatrzone w mocniejsze jednostki napędowe: silnik o pojemności 1,6 l pozwalał na osiągnięcie maksymalnej prędkości 160km/h, a czas, w którym pojazd zaopatrzony w taką turbinę rozpędzał się do setki wynosił niewiele ponad 10 sekund. Po modyfikacjach w 1972 roku czas na kolejne przyszedł w 1976. Wtedy linię modeli Alfa Romeo Giulia zaczęto (na krótki czas) zaopatrywać opcją z silnikiem Diesla o mocy 40 kW (55 KM).

Alfa Romeo Giulia w wersji coupé lub jako kabriolet

Po wprowadzeniu nowego modelu na rynek włoski producent stosował nazwę Giulia także do modeli posiadających inny typ nadwozia. W 1963 roku pojawił się więc pojazd typu coupé Alfa Romeo GT Giulia, który także sprzedawany był pod nazwą Alfa Romeo GT lub Giulia Sprint. Prawie równocześnie z premierą limuzyny Alfa Romeo zaprezentowało i rozpoczęło sprzedaż kabrioletu, który wprawdzie z modelem Alfa Romeo Giulia miał niewiele wspólnego, ale nosił nazwę Alfa Romeo Giulia Spider.