Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
alfa-romeo-spider-l-01.jpg

Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo Spider, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Historia sukcesu Alfy Spider rozpoczęła się w 1966 roku, gdy Alfa Romeo jako jeden z pierwszych producentów zaprezentował produkowany seryjnie elegancki, otwarty kabriolet w przystępnej cenie. Spider typu fastback produkowany od 1970 do 1983 roku oparty był na modelu podstawowym zwanym Spider Duettoder i różnił się od niego nieznacznie w kwestii kształtu tylnej części pojazdu. Dwa pierwsze modele z tej serii są nadal szczególnie cenione jako oldtimery, a ich zaokrąglony tył i klasyczne linie przywodzą nieco na myśl stare modele marek takich jak Porsche czy Mercedes-Benz. Po wycofaniu modelu z oferty na rzecz Alfy Spider Aerodinamica (1983-1989) serii 4, od 1989 do 1993 roku z taśmy zjeżdżała ostatnia wersja Spidera, która znalazła godnych następców w seriach Alfa GT, GTV i Brera. Alfa Spider 3,2 V6 z 1994 roku to nadal drugi najszybszy seryjnie produkowany pojazd ze stajni Alfa Romeo. Auto dysponowało mocą 150 KM (110 kW) oraz prędkością maksymalną 242 km/h. Jego zbliżony wariant znany jako Spider 2,0 TS 16V nie pozostawał pod tymi względami dłużny. Oba modele gwarantują przyjemność z prowadzenia. Zachowanie auta podczas jazdy, stabilność, odgłos silnika, układ kontrolek i sposób prowadzenia wpisują się we wszystkie potrzeby kierowców sportowych, którzy doceniają klasyczne sportowe auta. Oczywiście pojazd ma również wady: Alfa Spider oferuje ograniczony komfort siedzenia, ponadto miejsca wewnątrz nie ma zbyt wiele. Dodatkowo należy podkreślić, że techniczne standardy bezpieczeństwa była właściwe dla 1993 roku i obecnie nie uchodzą one zbyt wysokie. Również elektrycznie ustawiani asystenci i elementy odpowiadające za komfort jazdy trzeba, o ile to możliwe, dodatkowo zamontować. W przeciwnym razie w Alfie Spider razie trzeba skonfrontować się z licznymi brakami, z którego znane były włoskie firmy motoryzacyjne na początku lat 90. XX wieku. Najpoważniejsze problemy pojazdu to tendencja do rdzewienia, często wadliwe części silnika takie jak pompa wodna czy uszczelka głowicy cylindra. Jeśli wielbiciela Alfy nie wprowadzą z równowagi te mankamenty, pozostaje ona wciąż świetną propozycją dla znawców i koneserów.