- Strona startowa
- Samochod
- Alfa Romeo
- Alfa Romeo SZ
Alfa Romeo SZ Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo SZ, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Alfa Romeo SZ
-
Alfa Romeo SZ
€ 71 900,-- 10 200 km
- 06/1991
- 154 kW (209 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-78410 AUBERGENVILLE -
Alfa Romeo SZ ES30 SZ - ISCRITTA ASI C.R.S. -647 DI 1036 (1992)
€ 79 500,-- 38 526 km
- 01/1992
- 152 kW (207 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-24064 Grumello del Monte - Bergamo -
Alfa Romeo SZ Sprint Zagato ES30
€ 120 000,-- 6 032 km
- 10/1992
- 155 kW (211 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-72488 Sigmaringen -
Alfa Romeo SZ 3.0 V6 6.000 KM SERIE NUMERATA N.137 TARGA ORO ASI
€ 97 500,-- 6 100 km
- 06/1996
- 152 kW (207 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-41037 Mirandola - Modena - Mo -
Alfa Romeo SZ Zagato
€ 95 900,-Możliwość odliczenia VAT-u - 17 100 km
- 07/1995
- 154 kW (209 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-6700 Arlon -
Alfa Romeo SZ 3.0
€ 129 000,-- 423 km
- 01/1992
- 152 kW (207 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-06132 Magione - Perugia - Pg -
Alfa Romeo SZ 3.0
€ 100 000,-- 39 200 km
- 06/1993
- 152 kW (207 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-31015 Conegliano - Treviso - Tv -
Alfa Romeo SZ ES 30 coupé
€ 78 000,-- 18 000 km
- 12/1990
- 154 kW (209 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-13100 Aix-en-Provence -
Alfa Romeo SZ
€ 93 800,-- 47 829 km
- 07/1991
- 150 kW (204 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-10022 Carmagnola - TO
Alfa Romeo SZ to sportowy samochód należący do segmentu G, produkowany przez włoską markę od 1989 do 1991 roku. Auto powstało we współpracy koncernu Alfa Romeo oraz firm Zagato i Centro Stile FIAT. Jego nadwozie zaprojektował wybitny designer Roberto Opron. Ostateczny szlif sylwetce samochodu nadał z kolei Antonio Castellano. Model dostępny był w dwudrzwiowej wersji coupé oraz kabriolet. Wyjątkowa, agresywna forma auta, które zdecydowanie przełamywało monotonię rynku motoryzacyjnego z lat 80. sprawiła, że Alfa Romeo SZ zyskała przydomek "Il Monstro", co w dosłownym tłumaczeniu znaczy "Potwór". Warto przy tym podkreślić, że samochód ten nie miał swojego poprzednika. W chwili, gdy w latach 70. XX wieku koncern zakończył produkcję modelu Montreal, wśród jego propozycji nie pojawiło się ani jedno auto sportowe. Lukę w ofercie załatano pod koniec lat 80., prezentując wariant, który wzbudzał zachwyt wszystkich miłośników czterech kółek o nieszablonowej stylistyce i imponujących osiągach. Co ciekawe, Alfa Romeo SZ była dostępna wyłącznie w kolorze czerwonym. Z taśmy produkcyjnej zjechał ponadto jeden czarny egzemplarz zarezerwowany dla samego Andreo Zagato.
Samochód dla koneserów motoryzacji
Po raz pierwszy Alfę Romeo SZ zaprezentowano podczas Targów Motoryzacyjnych odbywających się w Genewie, w 1989 roku. Prototyp nosił nazwę ES-30, będącą skrótem od Experimental Sportscar. Towarzysząca jej liczba nawiązywała z kolei do pojemności silnika, wynoszącej 3 litry. Ostatecznie auto zyskało nazwę Alfa Romeo Sprint Zagato, nawiązując w ten sposób do bogatej historii mediolańskiego biura stylistycznego, które w połowie XX wieku zasłynęło serią wyjątkowych sportowych modeli o dość ostrej linii nadwozia. Należy dodać, że Alfa SZ była pierwszym egzemplarzem zaprojektowanym w powszechnej dziś technologii CAD - Computer Aided Design. Koncern od samego początku przyjął, że model ten będzie małoseryjnym wariantem sportowym. Planowano wyprodukować jedynie 1000 egzemplarzy. Ostatecznie z fabryki wyjechało 1036 sztuk modelu, łącznie z prototypami przedprodukcyjnymi oraz seriami próbnymi, co powoduje, że samochód używany Alfa Romeo SZ jest na chwilę obecną autem unikatowym.
Zaawansowane technologie, imponujące osiągi
Z technologicznego punktu widzenia Alfa Romeo SZ została oparta na modelu 75. Uwagę koneserów do dziś przykuwa układ napędowy z silnikiem V6 Quadrifoglio Verde o pojemności 3 litrów i mocą dochodzącą do 211 KM. Motor ten umożliwiał rozpędzenie samochodu do 100 km/h w niecałe 7 sekund. Maksymalna prędkość rozwijana przez Alfa Romeo SZ dochodziła z kolei do 250 km/h. Wyjątkowe, jak na tamten czas, osiągi gwarantował także znakomicie wyważony układ transaxle z poprzecznie ułożoną skrzynią biegów zamontowaną tuż przed tylną osią. Auto dedykowane było sportowej jeździe, dlatego też producent skrócił przełożenia. Komfort i bezpieczeństwo jazdy nawet przy dużej prędkości zapewniało zaś perfekcyjnie zestrojone, sztywne zawieszenie z osią tylną typu De Dion, która utrzymywała koła w pionie niezależnie od obciążenia auta i jego przechyłu względem toru jazdy. Dzięki temu Alfa Romeo SZ świetnie trzymała się drogi również przy pokonywaniu ostrych zakrętów. Doskonałą przyczepność zapewniały także oryginalne opony Pirelli P Zero, powodujące, że samochód mógł bez uślizgu kół wytrzymać przeciążenie dochodzące do 1,5 g. Na uwagę zasługuje ponadto fakt, że w podwoziu wszelkie gumowe elementy zostały zastąpione przez części wykonane z poliuretanu, co dodatkowo gwarantowało wytrzymałość konstrukcji mechanicznej. Decydując się na samochód używany, jego właściciel może więc zakładać, że auto nie będzie generowało dużych kosztów eksploatacji.