Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Aston Martin DB9

Aston Martin DB9 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Aston Martin DB9, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dzięki swojej legendarnej serii samochodów DB brytyjski producent sportowych aut Aston Martin w pierwszych latach bezpośrednio po II wojnie światowej zyskał rozgłos jako producent ekskluzywnych, w dalszym ciągu tworzonych ręcznie, pojazdów typu coupé i kabrioletów. Między 1948 a 1970 rokiem sześciocylindrowy silnik robiony przez Brytyjczyków należał do najmocniejszych, jakie mogły zaoferować angielskie manufaktury. Inaczej niż u konkurencji, takiej jak przykładowo MG z jej purystycznym Roadsterem, Aston Martin konsekwentnie był wyposażany w dwa siedzenia, sportowy układ napędowy, dodatkowo okraszony luksusem i komfortem. Modele z mocniejszymi silnikami w układzie V8 od 1967 roku uzupełniały serię coupé, Aston Martin DBS, a od 1970 roku były już dostępne w układzie siedzeń 2+2 jako najwyższy model marki. Musiało minąć ponad dwanaście lat, aby producent z modelem Aston Martin DB7 ponownie zaoferował sześciocylindrowy silnik. W roku 1999 Aston Martin stworzył model DB7 z na nowo opracowanym układem napędowym – silnik V12 był prawdziwie królewską jednostką napędową. Kiedy stylistyka tej nowej generacji sportowych samochodów była już gotowa, w 2004 roku Brytyjczycy zaprezentowali następcę – model Aston Martin DB9.

Aston Martin DB 9 w wersji coupé i kabriolet

Nawiązujący do tradycji Gran Turismo Aston Martin DB9 był oferowany w dwóch typach nadwozia: jako coupé i kabriolet z czterema siedzeniami. Zewnętrznie opierał się na poprzedniku, czyli na modelu Aston Martin DB7, otrzymał jednak unowocześniony przód z ekstremalnie wyciągniętymi, uformowanymi w kształt kropli reflektorami pod szklaną powłoką, oraz dynamicznie zaznaczoną atrapę chłodnicy z jasno zarysowanymi szczeblami. Podobne zmiany zostały zrealizowane także w przypadku tylnej części pojazdu – tam otrzymał on zintegrowany zderzak i łukowato wygięte światła i dzięki temu z tyłu model Aston Martin DB 9 wyglądał znacznie bardziej elastycznie.

Osiągi modelu Aston Martin DB9 coupé

Podczas gdy poprzedni Aston Martin DB7 pod względem istotnych części konstrukcyjnych bazował na programie samochodowym Jaguara XJ, Aston Martin DB9 z na nowo zaprojektowaną płytą podłogową stanowił kompletne własne rozwiązanie marki Aston Martin. Tylko stosowany od 1999 roku układ napędowy poprzednika znalazł się w kolejnym modelu w zmodyfikowanej formie, ale w dalszym ciągu był w użyciu. W modelu Aston Martin DB9 pracował silnik w układzie V12 z mocą 465 KM (335 kW). Z tym silnikiem o pojemności skokowej wynoszącej 6 litrów Aston Martin DB9 w wersji coupé przyspieszał do 100 km/h w czasie 4,9 s, a jego najwyższa prędkość wynosiła 305 km/h.

Osiągi modelu Aston Martin DB 9 w wersji kabriolet

Tradycyjny już u Brytyjczyków model Aston Martin DB9 Volante w wersji kabriolet posiał nieco słabszy silnik o mocy 450 KM (331 kW), a rozpędzenie się do steki zajmowało mu niespełna 5 sekund. Najwyższa prędkość tego kabrioletu z miękkim dachem wynosiła 300 km/h. Skrzynia biegów zaproponowana zarówno dla coupé, jak i dla kabrioletu to sześciobiegowa manualna przekładnia lub automatyczna z sześcioma stopniami.

W 2008 roku model Aston Martin DB 9przeszedł modyfikacje

Przeprowadzone w 2008 roku zmiany pozwoliły rozrosnąć się modelowi z silnikiem V12 – wydłużył się on z 4,69 m do 4,71 m. Coupé i kabriolet nie doczekały się jednak większych zmian zewnętrznych. Model Aston Martin DB9 przeszedł modyfikacje silnika V12, co dodało mu jeszcze więcej sportowej zrywności. Dzięki temu Aston Martin DB9 osiągał moc 476 KM (350 kW), natomiast coupé do 100 km/h rozpędzało się w czasie 4,8 s. Dodatkowo maksymalny moment obrotowy został poprawiony i wynosił teraz 600 Nm (wcześniej było to 570 Nm).