- Strona startowa
- Samochod
- Aston Martin
- Aston Martin One 77
Aktualne oferty dla Aston Martin One 77
-
Aston Martin One-77 I Bang Olufsen I Carbon I Q-Ausstattung
€ 2 249 000,-- 8 900 km
- 08/2011
- 559 kW (760 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-41460 Neuss -
Aston Martin One-77
€ 1 800 000,-- 4 500 km
- 12/2011
- 559 kW (760 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, ES-29660 MARBELLA
Na przełomie stuleci brytyjska marka Aston Martin tworząca samochody sportowe, która do 2007 roku pozostawała własnością koncernu Ford, postanowiła odświeżyć swój wizerunek. Pod przewodnictwem projektanta marki Jaguar Iana Calluma i duńskiego twórcy samochodów Henrika Fiskera pojazd Aston Martin DB9 po raz pierwszy w 2004 roku trafił do produkcji seryjnej. Na bazie tego właśnie modelu coupé marka sukcesywnie rozwijała swój program produkcyjny. Aston DB9 Volante początkowo pojawił się na rynku jako kabriolet. Po nim, w 2007 roku, przyszedł czas na Astona Martina DBS, który szybko stał się flagowcem brandu i był dostępny w wersji cabrio i coupé. czterodrzwiowy Aston Martin Rapide w 2009 roku dołączył do klasy Gran Turismo. W tym samym roku Brytyjczycy zaprezentowali jeszcze jeden super samochód - był to Aston Martin One-77.
Aston Martin One-77 został wyprodukowany tylko w ilości 77 egzemplarzy
Za rozwijanie projektów wyżej wymienionych pojazdów odpowiadał brytyjski designer Marek Reichmann, który także pracował nad kolejnym dzieckiem marki Aston Martin. W produkowanych seryjnie modelach Reichmann zachował formy zgodne z głównym nurtem w stylistyce motoryzacyjnej, a także pozostał przy delikatnej elegancji, co dawało wrażenie lekkiego niedopowiedzenia, na którym od początku swojego istnienia, czyli od 1913 roku, opierały się założenia marki Aston Martin. Całkiem sporym zaskoczeniem było to, że Aston Martin One-77, który powstał pod kierownictwem Reichmanna, został zaprezentowany w swojej ostatecznej wersji w 2009 roku. Agresywna dynamika, która wręcz promieniowała z tego wyprodukowanego w zaledwie 77 egzemplarzach coupé, wyróżniała model One-77 od innych propozycji marki.
Coupé Aston Martin One-77 jako pojazd sportowy
Dzięki pojazdowi Aston Martin One-77 Brytyjczycy mogli zaprezentować coupé, które nosiło w sobie podobne cechy stylistyczne jak inne pojazdy produkowane w tamtym okresie. Podkreślono nisko zaczynającą się atrapę chłodnicy z kratką, zintegrowane ze zderzakiem wloty powietrza, jak również boczne szyby wentylacyjne sięgające aż do krawędzi drzwi.
Aston Martin One-77 rozwijał moc do 760 KM
Uwydatniona stylistyka modelu coupé była przemyślana nie tylko jako chwyt marketingowy. Miała ona znacznie więcej wspólnego z technicznymi wyróżnikami Astona Martina One-77, takimi jak lekkie materiały kompozytowe (włókno węglowe i aluminium), zaś sam pojazd dysponował jednym z najmocniejszych silników produkowanych seryjnie. W samochodzie tym pracowała jednostka napędowa w układzie V12 o pojemności skokowej wynoszącej 7,3 l, co pozwalało na wygenerowanie mocy sięgającej 760 KM (559 kW), która natomiast rozpędzała ważący 1,5 t coupé (z niewielkim tylko turbodoładowaniem) do prędkości 100 km/h w czasie ledwie 3,5 s.