Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-100-c4-l-01.jpg

Audi 100 C4

Audi 100 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi 100, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W połowie lat 70. Audi, spółka-córka VW z siedzibą w Ingolstadt, wprowadziła na rynek drugą generację Audi 100. Bawarczycy zaprezentowali tym samym serię limuzyn w nowej stylistyce i z nowoczesnymi silnikami, która zdominowała ofertę producenta w wyższej klasie średniej. Taka sytuacja utrzymywała się aż do zmiany nazwy całego programu pojazdów w 1990 roku. W fazie konstrukcyjnej zwanej C2 oraz w generacji C3 produkowanej od 1981 do 1992 roku koncern poszerzył program o wersję Avant Audi 100, która pod względem wizualnym była zbliżona do produkowanego wcześniej coupé. Auto zostało jednocześnie uznane za poprzednika dużego kombi ze stajni Audi. W 1991 roku pojazd uzupełnił paletę modeli wyższej klasy średniej produkowanych od 1990 do 1994 roku w ramach generacji C4 Audi 100. Marka w dalszym ciągu sprzedawała kombi serii 100 C4 pod nazwą Avant.

Audi 100 C4 to pierwsze całkowicie ocynkowane modele producenta

W ramach generacji 100 C4 z taśmy zjeżdżały ostatnie pojazdy z serii Audi 100 do chwili, gdy producent w 1994 roku wprowadził na rynek Audi A6 zaklasyfikowane do wyższej klasy średniej. Generacja pojazdów montowanych od 1994 do 1996 roku była wprawdzie sprzedawana pod nową nazwą Audi A6 i Audi A6 Avant, jednak pod względem wizualnym była ona identyczna jak 100 C4. Ciekawostka: limuzyny i kombi były pierwszymi Audi 100, które seryjnie produkowano z całkowicie ocynkowaną karoserią. Nowością były potężne silniki, dzięki którym marka chciała poprawić swój wizerunek w wyższej klasie średniej.

Mocniejsze silniki miały zapewnić Audi 100 C4 status sportowej limuzyny

Na początku sprzedaży 100 C4 konstruktorzy z Ingolstadt montowali w swoich klasycznych sedanach nowy silnik V6 o pojemności skokowej 2,8 l, który dzięki mocy 174 KM (128 kW) miał wprowadzić sportowe akcenty do wyższej klasy średniej. Ponadto Audi 100 C4 oferowano jako sportową limuzynę Audi S4, która w najmocniejszej wersji dysponowała jednostką o pojemności 4,2 l i mocy 280 KM (206 kW). Ponadto w kolejnej wersji w pojeździe pracował silnik turbo o pojemności 2,2 l, który zapewniał Audi S4 moc 230 KM (169 kW). W modelu początkowym serii 100 C4 producent zamontował dwulitrowy motor o mocy 101 KM (74 kW). Dodatkowo od wiosny 1991 roku w sprzedaży były również dwie jednostki Diesla, które napędzały przede wszystkim kombi serii 100 C4.

Kombi serii Audi 100 C4 Avant

Model 100 C4 Avant był oferowany z silnikami wysokoprężnymi w dwóch zakresach mocy. Wśród napędów był wolnossący Diesel o pojemności 2,4 l i Diesel z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 2,5 litra. W podstawowej wersji Audi 100 C4 Avant dysponował mocą do 82 KM (60 kW). Duży Diesel montowany w kombi 100 C4 generował osiągi sięgające 115 KM (85 kW). Avant sprzedawany jako sportowe kombi wyposażono w znany z limuzyny silnik o pojemności skokowej 2,2 lub 4,2 litra. Oba napędy były seryjnie łączone z napędem na cztery koła.