Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a2-l-01.jpg

Audi A2

Audi A2 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A2, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi A2 po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano w 1999 roku jako następcę modelu Audi A50. W samochodzie pojawiły się nowinki techniczne, które sprawiły, że cena nowego modelu dla niektórych była zaporowa. Szybko więc pojazd zaczął być poszukiwany na rynku wtórnym i nadal cieszy się dużym zainteresowaniem. Kluczem do sukcesu było między innymi aluminiowe nadwozie na ramie przestrzennej, dzięki czemu konstruktorom udało się osiągnąć masę pojazdu 850 kg. W 2003 roku producent wprowadził na rynek model specjalny znany jako Colour Storm. Sprzedaż auta zakończono w 2005 roku, a za jego następcę uważane jest Audi A1. W 2011 roku producent zaprezentował wersję koncepcyjną modelu, która była całkowicie elektrycznym samochodem.

Zaawansowany technologicznie hatchback

Auto wprowadzono na rynek w 1999 roku jako pięciodrzwiowy hatchback. Konstruktorzy w obrębie zawieszenia przedniego wyposażyli auto w wahacz poprzeczny i amortyzator teleskopowy. Zawieszenie tylne natomiast dysponowało sprężyną śrubową i zespoloną osią skrętną. Zarówno zawieszenie przednie, jak i tylne posiadało stabilizator poprzeczny. Audi A2 wyposażono w hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu. W drugim wariancie z przodu montowano hamulce tarczowe wentylowane, a z tyłu tarczowe. Auto posiada system ABS, a także system kontroli trakcji, system stabilizujący tor jazdy podczas pokonywania zakrętu oraz elektroniczny rozdział sił hamowania. W 2003 roku zmodyfikowano wygląd osłony chłodnicy. W tym samym roku producent wprowadził także na rynek edycję specjalną znaną pod nazwą Colour Storm. Auto wyróżniało się nasyconymi kolorami, matowym czarnym dachem i innymi czarnymi detalami. Liczne nagrody potwierdzające bezpieczeństwo i bezawaryjność modelu stanowią kolejny argument, że Audi A2 jest godne zaufania także jako samochód używany. Według badań przeprowadzonych przez niemiecki automobilclub ADAC Audi A2 utrzymywało się na pierwszym miejscu w swojej klasie w latach 2003-2008. Dzięki bezawaryjności samochód uzyskał także pierwsze miejsce w statystykach prowadzonych przez TÜV. W 2010 roku w niemieckiej prasie pojawiły się wzmianki o planach reaktywacji modelu, jednak dotychczas Audi A2 nie wróciło do regularnej sprzedaży.

Paleta silnikowa Audi A2

Audi A2 pierwszej generacji wyposażone było w silniki benzynowe i Diesla do wyboru. Jednostki benzynowe dysponowały pojemnością 1,4 oraz 1,6 l, natomiast silniki Diesla 1,2 i 1,4 l. W 2003 roku do oferty wprowadzono zmodernizowaną jednostkę 1,4 TDI dysponującą mocą 75 KM. Dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku paliwa udało się uzyskać lepsze wyciszenie jednostki. Ponadto producent zdecydował się na montaż szerszego paska rozrządu. Silnik dostosowano również do norm emisji spalin Euro 4. Motor o pojemności 1,4 l dysponował mocą 75 KM, co pozwalało pojazdowi na rozwinięcie prędkości maksymalnej 173 km/h oraz rozpędzenie się do setki w 12 s. Zdecydowanie lepszymi osiągami dysponowała jednostka 1,6 FSI, która przy mocy 110 KM pozwalała na rozwinięcie szybkości 100 km/h już w 9,8 s. Silnik umożliwiał autu rozwinięcie znacznie wyższej maksymalnej prędkości na poziomie 202 km/h. Zarówno motor 1,4, jak i 1,6 FSI zużywały 6 l paliwa na 100 km. W ofercie były również silniki TDI o pojemności 1,2 i 1,4. Ten pierwszy dysponował mocą 61 KM, co pozwalało na uzyskanie prędkości 168 km/h. Czas osiągnięcia setki nie był tak imponujący i wynosił niemal 15 s, lecz w zamian pojazd spalał o połowę mniej paliwa, niż jednostka 1,6 FSI czy 1,4. Silnik 1,4 TDI montowany był w dwóch wariantach pozwalających na osiągnięcie mocy 75 KM i 90 KM. Motor umożliwiał rozwinięcie prędkości maksymalnej odpowiednio 173 i 188 km/h. Auto rozpędzało się do setki w 12,3 i 10,9 s, jednak kosztem prędkości można było uzyskać ekonomiczny wynik spalania paliwa rzędu jedynie 4,3 l na 100 km.