Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a4-b7-l-01.jpg

Audi A4 B7

Audi A4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pierwsza generacja modelu Audi A4 została wyprodukowana przez niemiecki koncern w 1994 roku. Od tego czasu powstało już pięć wariantów tego pojazdu. W 1996 roku na rynku motoryzacyjnym zadebiutował model Audi A4 Avant, czyli wersja kombi Audi A4. Producent nie zrezygnował jednak z dalszego udoskonalania pojazdu, czego efektem był debiut Audi RS4 B5. Główne zmiany dotyczyły estetyki auta - metamorfozie poddane zostały klamki, zderzaki oraz reflektory. Modyfikacje nastąpiły także wewnątrz samochodu - zmieniono środkową konsolę oraz zamontowano nowe fotele. Pojazd wzbogacono również o nawigację. W 2000 roku zaprezentowano poddany faceliftingowi model Audi A4 B6. Cechował się on znacznym wzrostem poziomu komfortu wynikającym z zastosowania nowego, aluminiowego zawieszenia. Wyposażenie seryjne zawierało ponadto boczne poduszki powietrzne, ESP oraz wspomaganie hamulców. W 2001 roku koncern przedstawił nową wersję Avant, a już rok później na rynku ukazało się Audi A4 w wersji kabriolet z płóciennym, składanym dachem. Zastąpiło ono wcześniejsze Audi Cabriolet. Stosowana do tej pory skrzynia Tiptronic została zastąpiona przez bezstopniową skrzynię biegów Multitronic. Audi A4 B7, prezentujące nowy design klasycznego Audi A4, zadebiutowało na rynku w 2004 roku, stanowiąc nieco udoskonaloną wersję poprzedniej generacji. W rankingu Europejski Samochód Roku 1996 Audi A4 zajęło trzecie miejsce. Najnowsza wersja Audi A4, oznaczona jako B9, została zaprezentowana w 2015 roku.

Audi A4 B7 - sprawdzony mechanizm, nowoczesny design

Między drugą, a trzecią generacją Audi A4 nie występują duże różnice pod względem technicznym. Chociaż Audi A4 B7 również bazuje na płycie podłogowej PL 46, wyróżnia się jednak nowoczesną stylistyką oraz nieco obszerniejszym wnętrzem. Także jako samochód używany dostępny jest w dwóch wersjach - kombi i limuzyna. W unowocześnionych wydaniach pojawiły się zmiany dotyczące silników. W 2006 roku zadebiutowało także Audi A4 B7 w wersji ze składanym dachem. Zarówno wersja B6, jak i generacja B7 plasują się bardzo wysoko rankingach sporządzanych przez specjalistów TÜV-u. Producenci skupili się na podniesieniu jakości wystroju wnętrza, co uczyniło model bardziej prestiżowym. Audi A4 B7 doceniane jest za precyzyjne wykończenie oraz dobre właściwości jezdne, które są konsekwencją zastosowania wielowahaczowego zawieszenia obu osi. Według raportu TÜV z 2009 roku samochód używany Audi A4 z lat 2000-2007 to jeden z najmniej awaryjnych modeli w swojej klasie. Produkcja wersji A4 B7 zakończyła się w 2008 roku. Jeszcze rok wcześniej, w czasie Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie w 2007 koncern zaprezentował wersję B8. Już w następnym roku pojawiła się wersja kombi, a dwa lata później sportowy model S4. Model ten nie zmienił się znacząco od strony zewnętrznej w porównaniu do wersji A4 B7, ale jest bardziej zaawansowany pod względem technicznym. Model B8, tak jak poprzednicy, został zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, przez co pod względem stylistycznym przypomina starsze generacje. Jego produkcja zakończyła się w 2015 roku, ustępując miejsca piątej generacji Audi A4. W 2008 roku samochód ten został laureatem plebiscytu magazynów "Auto Zeitung" oraz "Bild am Sonntag" w kategorii auto roku. Używane Audi A4 B7, podobnie jak A4 B8, to bardzo ciekawa pozycja dla osób, które szukają luksusowego samochodu średniej klasy.

Audi A4 B7 - właściwości techniczne

W ulepszonych wersjach Audi A4 B7 zastosowane w poprzednich generacjach silniki zastąpiły modele 2.0 TFSI, 3.2 FSI oraz Diesel TDI: 2.0 i 3.0. Dołączył do nich także silnik 2.7 TDI, który wyparł poprzednika o pojemności skokowej 2,5 litra. Zużycie paliwa przy tym silniku to średnio 6,7 l/100 km. Objętość bagażnika różni się w zależności od modelu. W sedanie jest to 460 litrów, zaś przy nadwoziu typu kombi użytkownik dysponuje przestrzenią od 442 do 1184 litrów. Ta generacja Audi uchodzi za jedno z najlepiej prowadzących się samochodów w tym segmencie, co jest konsekwencją zastosowania zawieszenia opartego o układ wielowahaczowy. Auto jest również dobrze zabezpieczone przed korozją. Bez zmian pozostawiono skrzynie biegów. Wersje z napędem na przednią oś wyposażone były w bezstopniowe przekładnie Multitronic, zaś modele quattro w półautomatyczne skrzynie Tiptronic. Zasadnicza różnica między nimi polega na tym, że Multitronic jest skrzynią bezstopniową, a brak przełożeń sprawia, że kierowca właściwie nie czuje zmiany biegów. Audi A4 wyposażono również w kolumnę resorującą, stabilizator poprzeczny, oś wielowahaczową oraz stabilizator poprzeczny. W 2006 roku pod maską A4 znalazł się nowy motor wysokoprężny 2,7 TDI CR o mocy 180 KM. W modelu tym napęd przekazywany jest stale na koła przedniej osi lub obydwu osi za pomocą dyferencjału TorSen, który zamontowano w wersji quattro. Kierowcy mogą wybierać wśród dwóch przekładni ręcznych - pięcio- i sześciobiegowej. Najmocniejszą jednostką napędową oferowaną z modelem B7 był silnik 3.0 TDI, który cechowała moc 233 KM, pozwalająca autu rozpędzić się do setki w 6,8 sekund i osiągnąć maksymalną prędkość 245 km/h. Test zderzeniowy Euro NCAP skończył się dla Audi wynikiem czterogwiazdkowym. Konsumenci mogą wybierać wśród trzech wariantów nadwozia, jako kombi, Avant oraz kabriolet. Model B7 zyskał rzeszę fanów na rynku motoryzacyjnym i przez wielu kierowców uważany jest za niezawodny. Najczęściej wymienianą wadą samochodu jest ograniczona przestronność. Największe zalety to wysoki komfort, bogate wyposażenie, dobre prowadzenie, design uchodzący za minimalistyczny i elegancki, które stanowią o niepodważalnym prestiżu marki Audi.