Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a6-l-01.jpg

Audi A6

Audi A6 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A6, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Niemieckie Audi A6 zawojowało europejski rynek motoryzacyjny w połowie lat 90. ubiegłego wieku i szybko stało się wyznacznikiem istnego splendoru w kwestii posiadanego auta. Pierwsza generacja modelu wprawdzie daleka była od czysto autorskiej wizji projektantów, bo jej idea dyskretnie opierała się na koncepcji popularnego Audi 100 C4. Kultowa miejska limuzyna klasy E uległa jednak znacznemu ulepszeniu, a główny trzon zmian dotyczył wprowadzenia pod nieco bardziej opływową maskę nowego, pięciocylindrowego silnika Diesla o imponującej na owe czasy pojemności 2.5 TDI i mocy 140 KM. Poza innowacyjnym motorem 103 kW Audi A6 C4 zachwycało ówczesnych estetów lekko opływowymi kształtami, zwłaszcza przednią strefą maski i reflektorami. Charakterystyczne łagodne załamania wkrótce stały się znakiem rozpoznawczym modelu i z każdą kolejną generacją coraz śmielej wprowadzano je do designu auta. Szczególną uwagę kreatorzy marki przykładali do tylnych partii samochodu, tworząc z wyraźnie zaokrąglonej linii bagażnika jeden z największych wizualnych atutów Audi A6. Ikoną modelu stał się wariant drugiej generacji - C5, wypuszczony na rynek trzy lata po premierze C4, który po dziś dzień uznawany jest za jeden z najtrwalszych i najelegantszych samochodów w swoim autosegmencie dostępnych w dość przystępnych cenach. O sukcesie projektu auta z 1997 roku świadczy fakt, że kolejne modyfikacje jego wizualnej strony producenci zdecydowali się wprowadzić w życie niemal dekadę później, bo dopiero w 2005 roku, wypuszczając na rynek stylową C6 o delikatnie zaostrzonej linii tylnej klapy i bardziej uwydatnionej krzywiźnie maski.

Auto nowej - starej generacji

Audi A6 po raz pierwszy pojawiło się na ulicach Europy w 1994 roku jako nowoczesna alternatywa dla kultowego Audi 100 C4. Prezentacja modelu pierwszej generacji wzbudziła niemałe zainteresowanie nie tylko ze względu na nowoczesny (jak na owe czasy) design, ale także dzięki spektakularnej mocy silnika i dość elastycznym parametrom technicznym stosowanym przez twórców. Audi A6 C4 przez pierwsze trzy lata swojego istnienia produkowane było wyłącznie w niemieckiej fabryce pod osobistym patronatem projektanta Hartmuta Warkussa, jednak w momencie wprowadzenia do obiegu C5, modelu drugiej generacji, pierwowzór na chwilę zniknął z fabrycznych taśm, by rok później - w 1998 roku - pojawić się ponownie w fabrykach w różnych zakątkach świata takich jak Japonia, Indonezja czy Meksyk. Poczciwa C4 na stałe zniknęła z linii produkcyjnej dopiero w 2003 roku, a jej kunszt i legendę dumnie podźwignęła jej młodsza siostra, zaprezentowana w Genewie w 1997 roku Audi A6 C5, która z biegiem lat stała się ikoną legendarnego modelu. C5-tka błyskawicznie wręcz podbiła serca miłośników motoryzacji i na stałe wpisała się w krajobraz wielkich miast już od pierwszych dni od prezentacji. Charakterystyczne, opływowe kształty stanowiły ciekawą i dość odważną odmianę dla panującej wówczas tendencji do ostrych krawędzi, a wprowadzony do obiegu w 1999 roku ośmiocylindrowy silnik i sportowa wersja S6 dopełniły perfekcyjnego wizerunku. Na przełomie tysiącleci, w 2000 roku, niemiecki koncern posunął się o krok dalej i wypuścił na rynek prawdziwą perełkę dla fanów A6 - model Allroad Quattro z napędem na cztery koła, oparty na koncepcji modelu Avant z 1998. Dwanaście miesięcy po ostatecznym podrasowaniu technicznych możliwości coraz bardziej popularna A6 uległa nieznacznym modyfikacjom zewnętrznym za pośrednictwem włoskiego biura projektowego, które postawiło przysłowiową kropkę nad "i" zastosowaniem lekkiego faceliftingu. Pomysł okazał się na tyle trafny, że design w stylu fastback i podniesienie reflektorów na stałe zagościło w koncepcjach kolejnych modeli Audi A6 - C6 z 2004 roku i najnowszej, czwartej generacji modelu z 2011, C7.

Silnik silnikowi nierówny

Od pierwszych fanfar zwiastujących jego premierę w 1994 roku Audi A6 to najchętniej wybierany samochód używany w Europie. Dość przystępna cena i elegancki design kuszą miłośników wysokiej klasy aut, a przestronne wnętrze i mocny silnik z powodzeniem znoszą wymagania stawiane samochodom rodzinnym. Ze względu na dawną premierę na ulicach europejskich miast coraz rzadziej widywany jest pierwotny model C4. Powodowane jest to także tym, że jego następca, Audi A6 C5, wyraźnie odbiega od standardu swojego prekursora zarówno pod kątem estetycznym jak i technicznym. W autach drugiej generacji szczególnie chętnie wybierane są modele w wersji 1.8 i 2.4 z silnikiem benzynowym, choć równie często pod lśniącą karoserią można znaleźć praktyczne 3 litry czy imponujące 4.2. Do zdecydowanych rzadkości należą 2.7T o sprężaniu 9,3:1. Silniki wysokoprężne dostępne są w zaledwie dwóch pojemnościach nieco wyższych niż popularne "benzyniaki", bo odpowiednio 1.9 i 2.5 litra. Przewaga motoru zasilanego benzyną zdecydowanie opiera się na możliwości założenia gazu z sekwencją, który przy dość wysokim spalaniu A6 jest bardzo popularnym zabiegiem. Warto także pokusić się o wymianę filtrów na "dożywotnie" z gwarancją na milion kilometrów, bo znacznie podnoszą wydajność auta. Samochód używany w opcji nowoczesnej to ekskluzywna Audi A6 C7 Quattro, która najczęściej wybierana jest z wyposażeniem w turbosprężarkę i sprężarkę biturbo w wersji wysokoprężnej oraz dodatkowym kompresorem w wariantach zasilanych benzyną. Siedmiobiegowa skrzynia i możliwość zamontowania sportowego zawieszenia dodatkowo podnoszą prestiż auta, które, zważywszy na swoją moc i potencjał, prawdopodobnie jeszcze długo nie znajdzie swojego godnego następcy.

Zobacz więcej