Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a6-c5-l-01.jpg

Audi A6 C5

Audi A6 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A6, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi A6 C5 to druga generacja Audi A6, czyli auta osobowego klasy premium produkowanego od 1994 roku. Model Audi A6 C5 zaprezentowano w 1997 roku i jeszcze w tym samym roku trafił on do sprzedaży. Producent zdecydował się na stworzenie sportowej wersji auta, znanej jako S6. Model C5 dostępny był w wersji kombi i limuzyna. Samochód zjeżdżał z taśmy do 2005 roku jako następca Audi A6 C4. Jakiś czas temu nowe Audi A6 C5 odstraszało nabywców bardzo wysokimi cenami. Obecnie sytuacja nieco się zmieniła, choć wersje RS6 Plus Avant nadal w salonie kosztują krocie. Nie ulega więc wątpliwości, że kupując ten model na rynku wtórnym jako samochód używany można sporo zaoszczędzić.

Czym charakteryzuje się Audi A6 C5?

W pierwszej odsłonie Audi A6 C5 wkroczyło na rynek w 1997 roku jako limuzyna, a już rok później z taśmy zjechała wersja Avant. Nadwozie modelu zostało stworzone wraz z włoską firmą Pininfarina. W roku wkroczenia na rynek design auta zbierał liczne pochwały i można z pewnością stwierdzić, że przetrwał on próbę czasu. W 1999 roku do sprzedaży trafiła także sportowa wersja S6 jako limuzyna i wersja Avant z mocniejszym ośmiocylindrowym silnikiem. Już w 2000 roku Audi uzupełniło swoje propozycje o wersję Allroad quattro. W 2001 roku samochód poddano liftingowi. Został on wtedy lepiej wyciszony, zadbano także o wzmocnienie karoserii. Do najwyraźniejszych zmian należy bardziej widoczna rura wydechowa oraz zmieniony kształt zderzaków. Ponadto producent zdecydował się na modyfikację świateł. Kierunkowskazy i światło cofania zostały umieszczone w obudowie z przezroczystego szkła. Dodatkowo zaproponowano nowy wygląd osłony chłodnicy. Auto wyposażono także w magistralę CAN. W połowie 2002 roku Audi wprowadziło na rynek sportową wersję zwaną RS6 opartą na modelu C5. W kwietniu 2004 roku miejsce limuzyny zajął następca Audi A6 C6.

Imponujące osiągi Audi A6 C5

W 1999 roku A6 C5 jako pierwszy samochód Audi wyposażono w bezstopniową automatyczną skrzynię Multitronic oraz Tiptronic do wyboru. W tym samym roku model po raz pierwszy wszedł do sprzedaży z silnikiem V8. Na rynek trafił pojazd z wywodzącym się z Audi A8 D2 silnikiem 3,7 l o mocy 191 kW, jednak wyprodukowano go w tak niewielkiej ilości egzemplarzy, że trudno spotkać go na rynku wtórnym jako samochód używany. Audi A6 C5 w standardowej wersji napędzały silniki Otto o mocy od 125 do 300 KM. Wersja sportowa S6 dysponowała mocą 340 KM, co pozwalało jej rozwijać prędkość 250 km/h i przyspieszać do setki w 5,7 s. Do wyboru były także wersje z silnikiem Diesla TDI o mocy od 110 do 180 KM, które zapewniały prędkość maksymalną od 194 do 221 km/h. W 2001 roku Audi A6 C5 poddano liftingowi, który oprócz aspektów estetycznych obejmował także poszerzenie palety silnikowej. W latach 2001-2005 model był dostępny łącznie z dziesięcioma silnikami benzynowymi oraz pięcioma napędami Diesla do wyboru. Jednostki benzynowe dysponowały mocą od 130 do nawet 480 KM w wersji sportowej. Model S6 osiągał moc 340 KM, co pozwalało mu na rozwijanie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie do setki w 5,7 s. Wersja RS6 dysponowała jeszcze bardziej imponującą mocą 450 KM czego efektem była prędkość maksymalna 270 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km w czasie niemal o sekundę krótszym niż S6. Wersja RS6 plus, czyli najmocniejszy silnik benzynowy po liftingu, do setki rozpędzała się w 4,5 s i pędziła z prędkością maksymalną 280 km/h. Silniki Diesla pozwalały na nieco słabsze osiągi, jednak również pozostawiały konkurencję w tyle. Producent ponownie postawił wyłącznie na turbodoładowane silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem. Silniki TDI pozwalały na osiągnięcie mocy w przedziale od 130 do 180 KM, co umożliwiało rozpędzenie się do setki w czasie oscylującym wokół 10 s. Diesle zapewniały prędkość maksymalną sięgającą w zależności od mocy od 203 do 223 km/h.