- Strona startowa
- Samochod
- Audi
- Audi Quattro
Audi QUATTRO Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi QUATTRO, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Audi Quattro
-
Audi QUATTRO Coupe quattro
€ 69 900,-- 165 800 km
- 06/1985
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-38100 Braunschweig -
Audi QUATTRO 85WR2 GROUP B
€ 295 000,-- 1 000 km
- 06/1983
- 265 kW (360 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-06530 CABRIS -
Audi QUATTRO A5 40 Cabriolet 2.0 TDI quattro advanced
€ 34 390,-- 84 684 km
- 06/2020
- 140 kW (190 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-38440 Wolfsburg -
Audi QUATTRO Urquattro signed by C. Geistdörfer
€ 98 985,-- 49 000 km
- 01/1982
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-23684 Scharbeutz -
Audi QUATTRO Ur-Quattro| BRD| Classic Data Gutachten| Rallye
€ 59 995,-- 381 000 km
- 11/1985
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-64658 Fürth im Odenwald -
Audi QUATTRO A4 Avant quattro 1.8
€ 3 000,-- 275 000 km
- 10/2006
- 120 kW (163 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-84036 Landshut -
Audi QUATTRO Perfect Recreation S1 E2 Group B Rally
€ 250 000,-Możliwość odliczenia VAT-u - 2 165 km
- 03/1985
- 342 kW (465 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-2550 Kontich -
Audi QUATTRO - 10V Ur*Alpinweiß *AKTION
€ 56 000,-- 94 500 km
- 11/1983
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, AT-4973 St. Martin im Innkreis -
Audi QUATTRO 80 KK 136PS 5 Zylinder
€ 12 900,-- 292 544 km
- 11/1983
- 100 kW (136 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
9,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, AT-5440 Scheffau am Tennengebirge
Stały napęd na cztery koła w samochodach osobowych jest dziś standardem w wielu luksusowych modelach, a nawet w małych autach, takich jak chociażby Fiat Panda. Producenci często oferują wersje z napędem na wszystkie koła jako wyposażenie dodatkowe, a to ze względu na ich lepsze prowadzenie na trudnym podłożu. Kiedy pod koniec lat 70. firma Audi postanowiła w swoich samochodach wprowadzić napęd na cztery koła, wkroczyła w obszar zarezerwowany do tej pory dla samochodów terenowych i militarnych. Audi stało się prekursorem tej technologii w autach do użytku codziennego. Inżynierowie z Ingolstadt na bazie Audi 80 zaimplementowali modelowi Audi Coupé, napędzanemu dotychczas na przód, nowy napęd na wszystkie koła, który nazwano „quattro”. W ten właśnie sposób narodziło się Audi Quattro. W 1980 roku rozpoczęto sprzedaż pierwszego na świecie auta seryjnie wyposażonego w napęd na cztery koła, co stanowiło przełom w branży pojazdów cywilnych.
Ur-Quattro, czyli pierwsze Quattro o przełomowej konstrukcji to poszukiwany youngtimer
Popularność i sukces tego samochodu przez lata wynikały z walorów jakie prezentował. Dzięki lepszej trakcji samochód osobowy z napędem na cztery koła świetnie trzyma się drogi nawet w najtrudniejszych warunkach. Te same zalety posiadają wszystkie następne modele Audi. W 1982 roku opcjonalnie oferowano napęd na wszystkie koła dla limuzyny Audi 80, modelu z segmentu aut średnich. Dwa lata potem pojawiło się duże Audi 100, limuzyna ze stałym napędem na cztery koła. Do 1991 roku wyprodukowano jedynie ok. 10 000 egzemplarzy modeli Ur-Quattro. Do dziś są one z tego powodu – obok kabrioletów – najbardziej poszukiwanymi youngtimerami tej marki. Do pierwszego Audi z napędem na wszystkie koła nawiązują nowsze modele Audi A4 i Audi A6 allroad, które także w nazwie mają „Quattro”.
Sportowe zacięcie Audi Quattro nadało marce nowy image
Audi Quattro jest nie tyle pionierem nowych technologii dla aut z grupy VW, a raczej symbolem dynamicznej jazdy, jaką klienci kojarzą z marką. Inżynierowie z Ingolstadt zaprojektowali trzydrzwiowego hatchbacka z szerokimi błotnikami, tylnym spojlerem i logo marki w postaci czterech pierścieni wyeksponowanych na osłonie chłodnicy. W porównaniu z dotychczasowym coupé Audi Quattro prezentował znacznie bardziej sportowy charakter, który podkreślały znajdujące się pod maską jednostki napędowe.
Silniki w Audi Quattro
Od rozpoczęcia produkcji do 1987 roku coupé dysponowało pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l i mocy 200 KM (147 kW), co pozwalało mu osiągać prędkość 220 km/h. „Setkę” osiągał w 7,1 sekundy. Produkowana od 1984 roku wersja z katalizatorem posiadała ponad 162 KM (119 kW). W 1987 roku wymieniono silnik o pojemności 2,1 l na większy o pojemności 2,2 l i mocy 200 KM (147 kW). Od 1989 roku topowy model Audi Quattro 20V osiągał moc 220 KM (162 kW) z przyspieszeniem do „setki” w 6,3 sekundy i prędkością maksymalną 230 km/h. Zaprojektowany w 1983 roku rajdowy Audi Sport Quattro w wersji drogowej wyprodukowano jedynie w niewielu egzemplarzach. W wersji drogowej posiadał węższy rozstaw osi i osiągał moc 306 KM (225 kW), z prędkością maksymalną 250 km/h. Prędkość 100 km/h osiągał w czasie 4,9 s. Wiosną 1991, po jedenastu latach, z taśmy produkcyjnej w Ingolstadt zjechał ostatni Audi Quattro, którego zastąpił model Audi S2.