Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-rs2-l-01.jpg

Audi RS2

Audi RS2 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi RS2, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach 80. pochodzący z Ingolstadt producent samochodów Audi wypuścił na rynek modele Audi quattro, Audi 90 oraz coupé Audi S2. Były to zaopatrzone w mocne silniki i zmodyfikowane wizualnie wersje sportowe jego seryjnych samochodów, w których do podstawowego wyposażenia często należał napęd na cztery koła, zwany przez Audi quattro. W tych latach za pomocą modeli specjalnych i pojazdów 4x4 spółka-córka Volkswagena pracowała nad zmianą wizerunku marki, chcąc uczynić z Audi rozpoznawanego producenta modeli sportowych. Firma z Ingolstadt rozpoczęła wdrażanie nowej strategii od traktowanych dotąd raczej jako praktyczne samochody osobowo–bagażowe kombi, kiedy w czwartej generacji swojej klasy kompaktów Audi 80 po raz pierwszy uwzględniła w programie kombi o nazwie Avant. Tworząc kombi o zwiększonej mocy na bazie modeli seryjnych, Bawarczycy współpracowali z konstruktorem samochodów sportowych Porsche, który dostarczył im takich komponentów jak układ hamulcowy. W wyniku tej kooperacji powstał Audi RS2, który wyprodukowany został w latach 1994–1995 w małej serii. Z powodu swoich dokonań na drodze Audi RS2 uznany został za pierwszy egzemplarz sportowego kombi.

Ta szczególna pozycja czyni z RS2 pożądanego youngtimera

W taki sposób Audi RS2 zapoczątkowało tradycję sportowych modeli firmy Audi, oznaczonych RS, produkowanych w następnych latach w ramach różnych linii jako limuzyny i kombi i stających się za każdym razem flagowym modelem danej serii. Ciekawostka na temat Audi RS2: do lata 1995 roku powstało jedynie 3000 egzemplarzy tego sportowego modelu. Z powodu swojej szczególnej pozycji w ofercie producenta i małej edycji RS2 jest obecnie pożądanym youngtimerem, który z dużym prawdopodobieństwem stanie się cennym autem klasycznym. Tym bardziej, że Audi RS2 posiada w pełni ocynkowaną, a więc lepiej chronioną przed rdzą karoserię Audi 80.

Cechy wyglądu Audi RS2

Z zewnątrz RS2 odróżniał się od zwykłych kombi linii Audi 80 lekko wystającymi nadkolami, sportowymi oponami, lusterkami bocznymi w kolorze nadwozia i dolną osłoną przedniego zderzaka z szerokimi wlotami powietrza do wentylacji wysokowydajnego silnika. Na rufie, w miejsce zwykłych tylnych świateł, konstruktorzy wbudowali biegnącą przez całą szerokość listwę reflektorów z poszczególnymi światłami. Producent dopasował wnętrze do sportowego wyglądu , wyposażając je w specjalne fotele kubełkowe i trójramienną kierownicę. Charakterystyczną cechą RS2 były dodatkowo czerwono lakierowane zaciski hamulców z logo Porsche. Nazwa firmy z Zuffenhausen pojawiła się dodatkowo wraz ze skrótem RS2 umocowanym na rufie i froncie logo, które stało się później znakiem modeli sportowych Audi RS.

W Audi RS2 pracuje silnik turbo o mocy 315 KM

Producent wyposażył RS2 w silnik o pojemności 2,2 l z turbodoładowaniem, który został odpowiednio przystosowany przez Porsche na potrzeby sportowego kombi. Motor umożliwiał Audi RS2 osiągnięcie mocy 315 KM (232 kW) i prędkości maksymalnej wynoszącej ponad 260 km/h. Sportowy kombi RS2 rozpędzał się do prędkości 100 km/h w przeciągu 5,4 sekundy. Wszystkie modele RS2 opuszczały fabrykę zaopatrzone w napęd na cztery koła.