Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-rs-l-01.jpg

Audi RS7

Audi RS7 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi RS7, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach 70. XX wieku stałymi punktami programu w ofercie producenta aut Audi z Ingolstadt były duże modele coupé w klasie średniej-wyższej. Bawarczycy kilka dekad później powrócili do pomysłów wdrożonych po raz pierwszy w przypadku coupé Audi 100, gdy opracowywali podstawy serii Audi A6, tworząc nadwozie o wyjątkowej formie, które określano jako Sportback, analogowo w stosunku do zrealizowanych wcześniej mniejszych modeli. Takiemu podejściu przyświecał pewien cel: w klasie średniej-wyższej powinna zostać stworzona limuzyna w stylu coupé. W ten sposób powstała nowa, niezależna seria, którą latem 2010 roku wprowadzono na rynek jako Audi A7. Po tym, jak wiosną 2012 rozszerzono paletę silnikową sportowego wariantu Audi S7, w 2013 stworzono wersję o jeszcze lepszych osiągach, która weszła do sprzedaży jako Audi RS7 Sportback i przejęła pozycję flagowego modelu serii Audi A7.

Audi RS7 Sportback wyprodukowane przez spółkę-córkę Audi - quattro

Tak jak w przypadku innych sportowych modeli tego producenta, Audi RS7 Sportback przejęła spółka-córka quattro: zarówno pod względem projektu, jak i wykonania. Powód? Do montowanych w Audi RS7 wysokoprężnych silników trzeba było specjalnie dopasowywać techniczne komponenty takie jak zawieszenie czy hamulce. Ponadto flagowy model urozmaicono o zmodyfikowaną karoserię i szczególne wyposażenie wnętrza. Audi różniło się od konwencjonalnych modeli z serii Audi A7 zmianami w przedniej części w postaci grilla o strukturze plastra miodu, który charakteryzował się w szczególności szerokimi wlotami powietrza z obu stron oraz podkładką na spojler. Z tyłu Audi RS7 można rozpoznać dzięki tylnemu dyfuzorowi i owalnym rurom wydechowym w chromowanej wersji. Cechy charakterystyczne wyposażenia wewnętrznego to fotele kubełkowe i zmodyfikowany panel wskaźników z obrotomierzem dostosowanym do lepszych osiągów silnika, opatrzonym logotypem RS7.

Napęd na cztery koła ze sportowym dyferencjałem dla RS7 Sportback

Aby poprawić właściwości jezdne oraz ułatwić prowadzenie sportowego modelu, producent wyposażył seryjnie Audi RS7 w napęd na cztery koła, którego sportowy dyferencjał pozwalał na oddzielne sterowanie tylnymi kołami. W tym celu momenty napędowe różnicowały się na poszczególnych osiach w optymalny sposób w zależności od sytuacji na drodze. Takie rozwiązanie sprawdza się przede wszystkim podczas jazdy na zakrętach, ponieważ poprawia przyczepność i zapobiega zarzucaniu tylnej części pojazdu. Producent oferował opcjonalnie Audi RS7 z podwoziem sportowym z elektroniczną kontrolą wężykowania w postaci systemu hydraulicznego. Auto seryjnie wyposażono w hamulce ceramiczne.

O wydajność silnika Audi RS7 Sportback dba system wyłączania cylindrów

W Audi RS7 Sportback konstruktorzy zastosowali znany z Audi S7 napęd V8 z dwiema turbosprężarkami, któremu jeszcze raz zwiększono osiągi w ramach pracy nad kluczowym modelem serii. W efekcie Audi RS7 dysponowało mocą do 560 KM (412 kW). W połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów udało się osiągnąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s. Warto nadmienić jeszcze jedną cechę szczególną RS7: o wydajność napędu ma tutaj dbać automatyczne wyłączanie cylindrów, co ma umożliwiać średnie zużycie paliwa na 100 km w wysokości 9,8 l.