Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Audi RS7 Sportback

Dynamiczne, eleganckie, luksusowe: tak można określić Audi RS7 Sportback należące do aut klasy wyższej. Za opracowanie i produkcję pojazdu odpowiedzialna jest spółka-córka Audi quattro. W 2013 roku podczas targów Detroit Motor Show producent zaprezentował topowy model serii A7. Sportowy samochód wyróżniał się eleganckim designem, dynamiką i innowacyjną technologią. Design Audi RS7 Sportback został zdominowany przez długą maskę i tak zwane listwy C. Ponadto czterodrzwiowa limuzyna posiadała mocno spadzisty tył. Jednoczęściowy grill przykuwał uwagę za sprawą czarnej kratki, która stanowiła cechę charakterystyczną modeli RD ze stajni Audi. Również zderzaki RS imponowały swoim sportowym dynamicznym designem. Z przodu umieszczono duże wloty powietrza, zaś na bokach znajdowały się chlapacze. Przedni spojler nadajwał nadwoziu zaokrąglony kształt. Ponadto w tylnej części Audi RS7 Sportback zamontowano dyfuzor i potężną rurę wydechową.

Silnik Audi RS7 Sportback

Najmocniejszy napęd, w który wyposażono Audi RS7 Sportback, to czterolitrowy silnik V8 TFSI. Benzynowa jednostka dysponowała zatem pojemnością skokową 4 l. Wersja z podwójnym doładowaniem osiągała moc do 560 KM (412 kW) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Tym samym sportowe auto rozpędzało się maksymalnie do 250 km/h, zaś prędkość ograniczono fabrycznie. Model w pakiecie Dynamic osiągał maksymalną prędkość 280 km/h, a w pakiecie Dynamic Plus Audi RS7 Sportback robiło wrażenie za sprawą szybkości do 305 km/h. Dzięki ośmiostopniowej skrzyni biegów Tiptonic, ośmiobiegowemu automatowi, sportowy samochód przyspieszał od zera do setki w ciągu 3,9 s. Za ekonomiczny napęd odpowiadała automatyka start-stop, hamowanie rekuperacyjne (odzyskiwanie energii z hamowania) oraz możliwość odłączania czterech z ośmiu cylindrów. Audi RS7 Sportback zużywało w napędzie łączonym 9,8 l benzyny 95 na 100 km. Emisja dwutlenku węgla wynosiła 229 g/km. Moc silnika V8 seryjnie przeniesiono na napęd na cztery koła quattro. System adaptacyjnego tłumienia hałasu dbał o przyjemność z dynamiczniej jazdy.

Wyposażenie Audi RS7 Sportback

Audi RS7 Sportback zachwyca luksusowym wyposażeniem seryjnym i dodatkami najwyższej jakości. Model wyposażono fabrycznie w LED-owe reflektory, które optymalnie oświetlają tor jazdy w świetle dziennym. Na życzenie można było wyposażyć ten model Audi w światłą Matrix LED, które dodatkowo dysponowały przyciemnianymi osłonami. W ten sposób innowacyjne reflektory dbały o wysoce precyzyjne oświetlenie przy maksymalnej wydajności świetlnej. Aby osiągnąć taki efekt zastosowano liczne małe pojedyncze diody znajdujące się za soczewkami i reflektorami. W standardzie Audi RS7 Sportback dysponowało oponami 275/35 R 20 102 Y XL z kutymi aluminiowymi kołami posiadającymi siedem podwójnych ramion o wysokim połysku i wielkości J 9 x 20. Dzięki indeksowi prędkości Y dwudziestocalowe opony pozwalały autu osiągnąć prędkość maksymalną do 300 km/h. Boczne i tylne szyby wyposażono w zielonkawe przeszklenia zapobiegające utracie ciepła. Sportowe siedzenia RS zapewniały kierowcy i współpasażerom wysoki komfort jazdy. Ergonomiczne ułożenie siedzeń gwarantowała czterostopniowa regulacja na poziomie lędźwi. Pozwalała ona na elektryczne ustawienie oparcia w pozycji poziomej lub pionowej, co umożliwiało odciążenie pleców i rozluźnienie spiętych mięśni. Komfortu dopełniało podgrzewanie siedzeń, które można było indywidualnie ustawiać. Częścią seryjnego wyposażenia Audi RS7 Sportback była także sportowa, wielofunkcyjna, trójdzielna kierownica spłaszczona od spodu. Biegi można było szybko i wygodnie zmieniać obiema rękami za pomocą manetek na kierownicy. Perforowana skóra zapewniała dobrą chwytność. Dodatkowo za bezpieczeństwo odpowiadały pełnowymiarowe poduszki powietrzne. Aby prowadzenie było bardziej komfortowe, można było ustawić wysokość kierownicy i jej wysunięcie. Nawigacja MMI plus touch z wytrzymałym procesorem niezawodnie zapewniała kierowcy Audi RS7 Sportback dotarcie do celu.