- Strona startowa
- Samochod
- Audi
- Audi S2
Audi S2 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi S2, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Audi S2
-
Audi S2 2.2 Turbo quattro 5 vel.
€ 24 999,-- 212 554 km
- 01/1991
- 162 kW (220 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, ES-24005 LEON -
Audi S2 2.2 Coupé 3B
€ 16 000,-- 175 000 km
- 01/1991
- 169 kW (230 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-94032 Passau -
Audi S2 QUATTRO, ABY 5-Zyl. 20V Turbo, Sammlerzustand
€ 41 900,-- 166 080 km
- 06/1994
- 169 kW (230 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-46395 Bocholt -
Audi S2 Coupe ABY - PK Motorsport
€ 36 000,-- 217 000 km
- 12/1992
- 316 kW (430 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-84518 Garching -
Audi S2 Coupe Quattro
€ 38 850,-- 471 200 km
- 11/1995
- 169 kW (230 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, ES-33600 Mieres
Coupé S serii Audi 100 to zaprezentowane na początku lat siedemdziesiątych dwudrzwiowe pojazdy o długości limuzyny prezentujące elegancką linię i należące do średniej klasy wyższej. Bawarczycy zaprezentowali samochód, który stanowił przygrywkę do tego, co planowali w przyszłości. Samochody Audi miały mieć zdecydowanie bardziej sportowy charakter, który odróżniałby je od aut macierzystego Volkswagena. Audi ze względów ekonomicznych musiało przestać liczyć na finansowe wsparcie z Wolfsburga choćby z powodu kryzysu lat 70. Konstruktorom z Ingolstadt udało się połączyć sportowy charakter z klasyczną paletą modeli za sprawą Audi z napędem na cztery kołanapędu na cztery koła nazwanego quattro, jaki zastosowali w dwudrzwiowych Audi 80, które kontynuowały tradycję coupé w klasie średniej. Stały napęd na cztery koła pozwolił nie tylko na spoty reklamowe, w których Audi w spektakularny sposób podjeżdżały pod zaśnieżoną skocznię narciarską. Także na co dzień napędzane obie osie świetnie spisywały się w sportowych wersjach, które powstawały na bazie modeli seryjnych. Pierwsze auta sportowe tego rodzaju zaprezentowane w 1990 roku to Audi 80. S2, które zjeżdżały z taśmy produkcyjnej do 1995 roku i były sprzedawane w najróżniejszych wersjach nadwozia jako limuzyny, coupé i kombi.
S2 jest kontynuacją koncepcji auta sportowego marki Audi
Koncepcję S2 konstruktorzy wypróbowali najpierw w modelach coupé, które weszły na rynek na początku lat 80. pod nazwą Audi quattro. Były to pierwsze samochody Audi z napędem na obie osie. Następcy tego nazywanego potem Ur-quattro dwudrzwiowego modelu to produkowane od połowy lat 80. w małej serii coupé z nieco zmienioną karoserią. Określane jako S1 auta uczestniczyły w profesjonalnych wyścigach na torze i weszły do sprzedaży w edycji limitowanej jako wersje drogowe Sport quattro. Osiągana moc maksymalna 306 KM (225 kW) i napęd na obie osie stanowiły punkt wyjścia do pracy nad nową generacją Audi S2.
Pierwsze Audi S2 pojawiają się na rynku jako coupé w 1990 roku
Jak pierwsze modele Ur-quattro sportowe S2 klasy średniej na początku też pojawiły się w sprzedaży jako coupé. Stylistycznie S2 coupé bardziej nawiązywał do Ur-quattro niż do serii B3, z którą dzielił płytę podłogową. W S2 konstruktorzy zrezygnowali z „krągłości” charakterystycznych dla coupé generacji B3. S2 stał się bardziej kanciasty i zyskał linię przypominającą bardziej Ur-quattro. Także przód z wąską osłoną chłodnicy, nisko sięgającym zderzakiem i prostokątnymi reflektorami pod szkłem bardzo przypominał pierwowzór. Kolejne charakterystyczne elementy S2 nawiązujące do poprzednika to przede wszystkim krótki tył z kompaktową linią coupé oraz wieńczący go spojler umieszczony na klapie bagażnika.
W serii S2 Audi oferuje swoje drugie sportowe kombi
{newline}Od czasu prezentacji Audi quatttro coupé stanowiło stałą ofertę w klasie sportowych wersji konstruowanych na bazie Audi 80. W 1991 roku konstruktorzy udowodnili jednak, że budowany na bazie Audi 100 sportowy model klasy średniej S4, w którym połączy się napęd na wszystkie koła i jednostkę napędową o zwiększonej mocy może znakomicie radzić sobie jako limuzyna, a nawet kombi. Mimo że wielu producentów miało w ofercie sportowe limuzyny, to sportowe kombi S4 stanowiło zupełną nowość na rynku i wzbudziło spore zainteresowanie. Dlatego Bawarczycy zdecydowali się kontynuować tę koncepcję w kolejnych modelach klasy średniej: wiosną 1993 zaprezentowali kombi S2, który był pierwszym sportowym pięciodrzwiowym kombi powstałym na bazie Audi 80.
Limuzyny S2 zjeżdżają z taśmy montażowej Audi jedynie w małej serii
Podobnie jak jego większy brat serii S4, także kombi S2 należał do jednej z dwóch najbardziej lubianych wersji sportowych Audi tej generacji. Do 1995 roku wyprodukowano niecałe 10000 egzemplarzy. Coupé stanowiły aż 70% i zdecydowanie zdystansowały wyprodukowane w zaledwie 2000 egzemplarzy sportowe kombi S2, które właściwie można uznać za edycję limitowaną. Dotyczy to także limuzyn serii S2, które w latach 1993-1994 Audi wyprodukowało w ilości 300 egzemplarzy. Sedany już jako nowe modele stały się najrzadszymi sportowymi Audi, co przełożyło się na ich status na rynku pojazdów używanych.
Status modeli S2 – youngtimery poszukiwane na rynku pojazdów używanych
Coupé serii S2 jako poszukiwane youngtimery zdobyły mocną pozycję na rynku wtórnym. Powodem takiej popularności był fakt, że chociaż wyprodukowano sporo egzemplarzy, to wraz z pierwszym modelem Ur-quattro zostały one uznane za kwintesencję sportowych Audi. Stylistyką nawiązywały bardziej do oryginału niż do równolegle produkowanej serii, którą od lat 90. sprzedawano po prostu jako Audi Coupé. Sportowe kombi S2 także miały mocną pozycję na rynku wtórnym jako pierwsze tego rodzaju samochody Audi klasy średniej i było ich zdecydowanie mniej niż coupé serii S2. Sportowe limuzyny rzadko były widoczne na ulicach i jako youngtimery stały się okazami poszukiwanymi na rynku aut używanych. Zaledwie kilkaset egzemplarzy limuzyny S2 szybko zyskało status pojazdów kolekcjonerskich. Ich wartość jako oldtimerów będzie rosła.
Silniki sportowych modeli S2 w zależności od roku produkcji
{newline}Wszystkie wersje nadwozia serii S2 technicznie nie różniły się od siebie. Sportowe modele miały stały napęd na obie osie i pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,3 l. Najważniejszą różnicę stanowiły silniki wersji produkowanych w pierwszych latach. S2 z tamtego okresu dysponowały jednostkami o mocy 220 KM (162 kW), a od 1992 roku zmodyfikowanymi silnikami o mocy maksymalnej 230 KM (169 kW).