- Strona startowa
- Samochod
- Audi
- Audi TT
- Audi TT 8N
Audi TT Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi TT, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Audi TT 8N
-
Audi TT 8N QUATTRO SPORT N° 1134 / 1165EX
€ 42 900,-- 54 700 km
- 11/2005
- 176 kW (239 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
9,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
226 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, BE-1332 Genval -
Audi TT 8n quattro viele Extras BAM
€ 4 500,-- 225 528 km
- 07/2003
- 165 kW (224 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
9,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
226 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Osoba prywatna, DE-52078 Aachen -
Audi TT 8N QUATTRO SPORT N 1134 / 1165EX
€ 42 900,-- 54 700 km
- 11/2005
- 176 kW (239 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
9,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
226 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-59000 Lille -
Audi TT 1.8t quattro 225cv mk1 8N APX
€ 10 000,-- 267 000 km
- 10/1999
- 165 kW (224 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
9,2 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-37010 Affi (VR) -
Audi TT 1.8t quattro 8n
€ 14 000,-- 163 000 km
- 12/2001
- 132 kW (179 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
8,9 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-41022 Fiumalbo
Audi TT 8N jest pierwszą generacją niewielkiego sportowego samochodu zaliczanego do segmentu G. Było produkowane w latach 1998-2006 przez niemiecki koncern motoryzacyjny Audi AG. Auto było dostępne w dwóch wersjach nadwozia - jako coupé oraz roadster. Nazwa modelu jest związana z wyścigami motocyklowymi Tourist Trophy odbywającymi się corocznie na brytyjskiej wyspie Man. Audi TT 8N jest uważane za pierwszy odważny projekt fabryki z Ingolstadt. Opływowa sylwetka już w chwili premiery przykuwała uwagę koneserów motoryzacji i wyróżniała się wśród kwadratowych hatchbacków jeżdżących wówczas po ulicach Europy. Nowatorska bryła do dziś sprawia, że samochód używany jest chętnie wybierany przez miłośników nieszablonowych aut, którzy chcą wyróżnić się w tłumie. Nietypowy design okazał się także strzałem w dziesiątkę dla samego koncernu, który zanotował wysokie wyniki sprzedaży modelu. Do największych konkurentów Audi TT 8N należą: BMW Z4, Honda S2000, Mercedes-Benz R170 oraz Porsche 986 Boxster.
Niewielkie auto ze sportowym charakterem
Modelami pokrewnymi dla Audi TT I generacji są Volkswagen Golf oraz Skoda Octavia, z którymi samochód dzieli płytę podłogową. Różnicą jest jednak zastosowanie przy produkcji auta spawania laserowego, które pozwoliło wyeliminować ślady spoin i zyskać spójny montaż podwozia. Mimo niewielkich rozmiarów pojazd gwarantuje spory komfort jazdy. Dużo miejsca na przednich siedzeniach zapewnia wygodę kierowcy i pasażera. I chociaż dyskusyjna jest ilość przestrzeni na tylnej kanapie, warto pamiętać o tym, że w przypadku samochodu sportowego czynnik ten nie jest kluczową kwestią. Audi TT 8N może natomiast pochwalić się stosunkowo dużym bagażnikiem jak na auto w swojej klasie. W wersji coupé kufer dysponuje pojemnością 270 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń zwiększa się natomiast do 540 litrów. Uwagę we wnętrzu przykuwa ponadto elegancka deska rozdzielcza. Czysta forma i umieszczenie jedynie elementów koniecznych do jazdy sprawia, że prowadzenie pojazdu staje się jeszcze bardziej komfortowe. Warto przy tym dodać, że materiały we wnętrzu wyróżniają się wysoką jakością. Są wytrzymałe, odporne na ścieranie i świetnie spasowane, dzięki czemu nie trzeszczą w czasie jazdy po nierównym terenie. Podróż uprzyjemnia również doskonale wyciszona kabina oraz bogate wyposażenie. W standardzie znalazły się dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja oraz systemy ABS i ESP.
Garść historii
Pierwsze prace nad Audi TT 8N rozpoczęły się w 1994 roku i były prowadzone przez Centrum Designu koncernu Volkswagen. W 1995 pierwotna koncepcja modelu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Koneserzy motoryzacji stwierdzili jednak, że ze względu na nieszablonową, odważną stylistykę auto nie trafi do produkcji seryjnej. Wbrew komentarzom i opiniom koncern postanowił jednak wypuścić na rynek Audi TT pierwszej generacji. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w sprzedaży w 1998. Rok później zadebiutowała wersja roadster. Na przełomie lat 1999 i 2000 samochód przeszedł niewielki facelifting. Poprawiono przede wszystkim jego właściwości jezdne, dzięki czemu pojazd bardziej płynnie pokonywał zakręty przy dużej szybkości. Siedem lat od premiery w salonach samochodowych pojawiła się wersja limitowana auta znana pod nazwą Audi TT Coupe Quattro Sport. Pojazd zyskał kubełkowe fotele wyprodukowane przez firmę Recaro. Nie posiadał także tylnej kanapy, co pozwoliło zredukować jego ciężar o 75 kilogramów. Pod maską znalazł się z kolei silnik mocniejszy o 15 KM. Dotychczasową jednostkę napędową o pojemności 1,8 l i mocy 225 KM zastąpił 240-konny motor z dwudziestoma zaworami, który pozwolił osiągać większą prędkość i znacznie lepsze przyspieszenie. W tym samym roku z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni egzemplarz Audi TT 8N. Jego następcą był model II generacji określany symbolem 8j.
Komfort i bezpieczeństwo jazdy
Audi TT 8N zostało wyposażone w nowoczesne, solidnie zestrojone zawieszenie zapewniające świetne osiągi i doskonały komfort jazdy. Z przodu znalazły się kolumny MacPhersona oraz amortyzator teleskopowy, z tyłu zaś zamontowano wielowahacze. W zawieszeniu pojawiły się ponadto stabilizatory poprzeczne. Wszystko to sprawiało, że pojazd dobrze trzymał się drogi i bez problemu pokonywał nawet najbardziej wyboiste trasy. Idealnie sprawdzał się przy tym zarówno w warunkach miejskich, jak i na dużych dystansach. Auto posiadało napęd na przednią oś, przy czym wersja TT Coupe Quattro Sport była wyposażona w napęd na cztery koła. Za bezpieczne hamowanie odpowiadały wentylowane tarcze hamulcowe. Napęd przekazywany był natomiast za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej manualnej skrzyni biegów. Kilka lat po debiucie Audi TT 8N producent zadbał też o to, aby w ofercie znalazły się modele z automatyczną pięciostopniową przekładnią. Fanom mocnych wrażeń koncern zaproponował z kolei dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów DSG/S-Tronic. Solidna konstrukcja sprawiała, że zawieszenie, napęd oraz przekładnia współgrały ze sobą bardzo dobrze, dzięki czemu zapewniały maksymalny komfort prowadzenia. Co ważne, mechanizmy okazały się także bardzo wytrzymałe. Decydując się dziś na samochód używany, przyszły kierowca nie musi więc obawiać się dużych kosztów napraw.
Dynamiczne silniki wytrzymujące próbę czasu
W chwili premiery w salonach samochodowych Audi TT 8 N było dostępne z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,8 litra. W wersji z napędem na przednią oś motor osiągał moc 180 KM, zaś w wariancie 4x4 wartość ta zwiększała się do 225 KM. Mocniejsza jednostka napędowa posiadała większą turbosprężarkę. Napęd współpracował z dodatkowym intercoolerem oraz zmodyfikowanym układem wydechowym. Dwudziestozaworowa jednostka napędowa charakteryzowała się bezawaryjnością i dużą kulturą pracy. Jej atutem było także dość niskie spalanie, co powodowało, że znakomicie sprawdzała się w terenie miejskim. Silnik 1.8 można było bez problemu parować z instalacją gazową. W 2003 roku do oferty wprowadzono pojazdy z widlastym silnikiem VR6, osiągającym pojemność 3,2 litra i generującym moc dochodzącą do 250 KM. Motor pozwalał osiągać prędkość maksymalną rzędu 250 km/h, zaś przyspieszenie do setki zajmowało mu niespełna 6,4 sekundy. Jego dopełnieniem była wprowadzona rok później skrzynia biegów S-Tronic znacząco redukująca czas zmiany przełożeń. Warto pamiętać, że na rynku wtórnym można spotkać także wersję TT Coupe Quattro Sport, osiągającą 100 km/h w 5,9 sekundy. Napęd na cztery koła oparty o sprzęgło Haldex gwarantował wyjątkowe wrażenia z jazdy, zapewniając doskonałą przyczepność na mokrych i śliskich nawierzchniach, nie powodując jednocześnie utraty osiągów. Warto zaznaczyć, że jednostki napędowe Audi TT 8N, mimo upływu lat, zaskakują świetną dynamiką oraz sprawną, bezawaryjną pracą. W połączeniu z ciekawym designem sprawiają, że samochód jest prawdziwą gratką dla pasjonatów motoryzacji szukających nieszablonowego auta, które wyróżni się na ulicach miast i zapewni bezproblemową eksploatację.