Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-118-l-01.jpg

BMW 118

BMW 118 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 118, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Modele BMW 118 należą do niepokornych „jedynek”, stworzonych w monachijskiej fabryce. Kompakty klasy premium, wyposażone w napęd na tylne koła, zaspokoją oczekiwania najwybredniejszych odbiorców. Bawarski koncern w sposób szczególny zadbał o najwyższą jakość wykonania, precyzję wykończeń i ponadprzeciętne własności jezdne. Wersję stworzono z myślą o kierowcach, którzy jazdę kojarzą z czystą przyjemnością i radują się każdym pokonanym kilometrem.

Energiczny, zwinny kompakt – pierwsze kroki na rynku

BMW zaprezentowało „jedynkę” w 2004 roku. Projektanci skupili się przede wszystkim na udoskonaleniu własności jezdnych nowych modeli. Po raz pierwszy w pojazdach klasy kompaktowej zastosowano klasyczny układ napędowy, czyli silnik ulokowany wzdłużnie, który przekazuje napęd na tylne koła. Zadbano również o idealny rozkład mas między osiami (50/50). Odrobinę ucierpiała na tym pojemność bagażnika (330 l), pod którym umieszczono dyferencjał. Z kolei tunel środkowy, który kryje wał napędowy, zmniejszył przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu. Podczas debiutu bawarski koncern zaprezentował 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback. Ponieważ auto szybko zyskało popularność, już w 2007 roku postanowiono rozszerzyć gamę o trzy kolejne odmiany nadwoziowe: 3d, coupé i kabriolet. Silniki, jakie montowano pod karoserią BMW 118, tradycyjnie oferowały moc, która przyciągała niczym magnes potencjalnych nabywców. Motory z monachijskiej fabryki są przygotowane na wieloletnie użytkowanie, dlatego nie powinny stwarzać większych problemów. Pod maską „sto osiemnastek” początkowo montowano 2-litrowe motory wtryskowe. Silniki benzynowe w BMW 118i oferują moc 129 KM, maksymalny moment obrotowy równy 180 Nm i prędkość maksymalną 208 km/h. Parametry umożliwiają zdobycie setki w 9,4 s. Wysokoprężne jednostki w BMW 118d osiągają moc 122 KM, maksymalny moment obrotowy 280 Nm i prędkość do 201 km/h. Samochody używane do 100 km/h bez trudu przyspieszają w 10 s.

Ciekawszy design i jeszcze większa moc

Marzec roku 2007 przyniósł debiut drugiej wersji BMW serii 1, którą zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zmiany objęły stylistykę, zmodyfikowano wnętrza i uzupełniono wachlarz silnikowy o nowe jednostki. Bawarski koncern wprowadził do sprzedaży również pojazdy w wersji 3-drzwiowej, którą wyróżniały sportowy, niepozbawiony elegancji design oraz interesująca charakterystyka jezdna. BMW 118 doczekało się innowacyjnych silników 4-cylindrowych, które oferowały większą moc przy oszczędnym zużyciu paliwa. Nowe możliwości wynikały z zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Wprowadzono aluminiową skrzynię korbową oraz układ common rail (dla diesli), a także system bezpośredniego wtrysku II generacji (High Precision Injection), w który zaopatrywano silniki benzynowe. Nowatorskie motory intrygowały konsumentów dodatkowymi udoskonaleniami, pojawiły się systemy odzyskiwania energii hamowania Brake Energy Regeneration, wskaźniki zmiany biegów czy funkcje automatycznego uruchamiania i wyłączania silnika. W używanych modelach BMW 118i z edycji „genewskiej” znajduje się 4-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1995 cm3, mocy 143 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 190 Nm. Pojazdy setkę osiągają w 8,7-8,8 s i rozwijają prędkość maksymalną wynoszącą 210 km/h. W 3-drzwiowym i 5-drzwiowym BMW 118d można spodziewać się 4-cylindrowej rzędowej jednostki wysokoprężnej, która standardowo oferuje turbodoładowanie VNT i filtr cząstek stałych. Silnik o pojemności skokowej 1995 cm3, mocy 143 KM i momencie obrotowym 300 Nm, zdobywa 100km/h w 8,9-9,0 s. Używany samochód osiąga prędkość maksymalną równą 220 km/h.

Kolejne otwarcie: przestronniej i nowocześniej

Po kilku latach BMW zdecydowało się na kolejne udoskonalenia modelu BMW 118. Designerzy podarowali nowej wersji zwinniejszą, supersportową sylwetkę, komfortowe, przestronniejsze wnętrza i wyposażenie, które nadal kusi amatorów luksusu. Właściciele, dla których liczył się indywidualny charakter pojazdu, mogli wybierać między liniami BMW Sport Line i BMW Urban Line. Modyfikacje objęły również jednostki silnikowe, zarówno wysokoprężne, jak i benzynowe. Motory po raz pierwszy wystąpiły w nowym „przebraniu” – technologii BMW TwinPower Turbo. Silnik BMW 118i, przy pojemności 1,6 l, generuje aż 170 KM, setkę osiąga w 7,4 s i może rozwijać prędkość do 225 km/h. BMW 118d kryje pod maską jednostki o pojemności 2,0 l, mocy równej 143 KM oraz prędkości maksymalnej 212 km/h. Dzięki temu używane samochody przyspieszają do 100 km/h w 8,9 s. Po modyfikacjach auto „urosło”: zwiększyły się rozstawy kół, długość karoserii, a także szerokość pojazdu – co, przy zachowanej wysokości, akcentuje sportowego ducha nowego BMW 118. Bagażnik zyskał kolejne litry – jego pojemność wynosi 360 l, ale po złożeniu tylnej kanapy liczy sobie nawet 1200 l. Deska rozdzielcza, w charakterystyczny dla BMW sposób, odchyla się w kierunku kierowcy. Komfortowe wnętrze wykonane z precyzją, z materiałów najwyższej jakości zadowala najbardziej wymagających konsumentów. Amatorzy gadżetów elektronicznych z pewnością zainteresują się płaskim monitorem pokładowym, zintegrowanym z deską rozdzielczą, opcjonalnego systemu obsługi iDrive. Pierwsi nabywcy mieli możliwość doposażyć auto w systemy asystujące oraz usługi mobilnościowe (asystent parkowania, pasa ruchu, świateł drogowych, kamera cofania, Real-Time Traffic Information i wiele innych).

Zmiany i modyfikacje: BMW 118 najnowszej generacji

Do dalszych modyfikacji najmniejszego modelu w wachlarzu bawarski koncern zatrudnił designerów, którzy zajęli się zmianą stylistyki przedniego i tylnego pasa. Front zyskał lekko zaostrzone „nerki” oraz specyficzne, wąskie lampy, a tył wyposażono w reflektory o znacznie większych gabarytach. W pojazdach montuje się seryjnie światła LED, przeznaczone do jazdy w dzień. Rozbudowano również wloty powietrza, które znajdują się w przednich zderzakach. Standardowe wyposażenie nowoczesnego BMW 118 obejmuje automatyczną klimatyzację, kontrolery BMW iDrive oraz radio BMW Professional, które posiada 6,5-calowy wyświetlacz. Klienci mają do wyboru aż 4 spersonalizowane linie: Urban, Sport, M Sport, EfiicientDynamics oraz Advantage. Jednostka BMW 118i generuje teraz 136 KM, czyli nieco mniej mocy niż poprzednio. Pod maską 118d i 118d xDrive znajdują się 4-cylindrowe silniki o pojemności 2 l i mocy 150 KM. Dzięki innowacyjnym udoskonaleniom monachijski koncern ostro wkroczył na rynek kompaktów klasy premium i stanął do rywalizacji z Mercedesem Klasy A i Audi A3.

Kompakt z werwą: staranna konstrukcja w duchu niemieckiej motoryzacji

BMW 118 może poszczycić się stosunkowo trwałym nadwoziem o dość skomplikowanej konstrukcji. Przy każdym przednim kole ulokowano dwa wahacze i kolumnę resorującą. Z tyłu niemieccy inżynierowie wyposażyli pojazd w zaawansowany technologicznie układ wielowahaczowy. Największą sympatię odbiorców zjednały sobie „sto osiemnastki” wysokoprężne. Zadbano o wysoki poziom wyciszenia pojazdów – szczególnie w porównaniu do innych przedstawicieli klasy kompaktowej. Na rynku wtórnym nietrudno znaleźć oferty samochodów używanych – w pełni sprawnych i zadbanych. W ogłoszeniach widnieją młodsze i starsze roczniki, jednak nabywcy, którzy planują zakup BMW 118, powinni dokładnie przyjrzeć się oferowanym wersjom. Standardowe „jedynki” często nie zachwycają wyposażeniem, zwłaszcza egzemplarze sprzed liftingu. Na początku klimatyzację instalowano tylko po wniesieniu dodatkowej opłaty, podobnie jak radioodtwarzacz. Na liście seryjnych akcesoriów znajdowały się szyby sterowane elektrycznie, opony typu run flat, układ kontroli trakcji oraz 6 poduszek. Miłośnicy dynamicznych pojazdów mogą natomiast zwrócić uwagę na używaną sportową wersję 1M, która podbiła serca fanów motoryzacji na całym świecie. Bawarski koncern, wypuszczając na rynek kolejne, coraz doskonalsze wersje BMW 118, zadbał, by – w szerokiej ofercie kompaktów z napędem na tylną oś – każdy miłośnik nietuzinkowych aut znalazł propozycję specjalnie dla siebie. Propozycję, którą od pierwszego wejrzenia zapragnie zaprosić do swojego garażu.