Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-2er-l-01.jpg

BMW Seria 2

BMW null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:29.890,- €*
Używane od:6.937,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Poprzez serię 2 BMW monachijscy producenci samochodów zmienili nieco klasyfikację swoich pojazdów, przygotowując teren pod powstanie osobnej klasy coupé i kabrioleta. Przedstawicielem tej serii jest BMW F22, zwany również BMW „dwójką“. Wprowadzony pod koniec 2013 roku model przeskoczył niejako swoją pierwszą generację, która sięga korzeniami BMW „jedynki”. Krótko mówiąc, pierwszy BMW Serii 2 był po prostu wariantem coupé BMW 1 i wraz ze swoim następcą F22 wprowadzony został jako model osobnej klasy, dostępnej od marca 2014. Podobnie jak w przypadku pięciodrzwiowej jedynki i BMW X1 miejscem produkcji jest saksońska fabryka BMW w Lipsku. Wkrótce potem z jej taśm zeszła również wersja cabrio. W kategorii benzynowej BMW wypuszcza na rynek „dwójkę” z dwoma różnymi silnikami Otto i trzema stopniami mocy, po stronie Diesla mamy do czynienia z dwulitrowym motorem i trzema wariantami mocy do wyboru. Jeśli już o tym mowa, to model F22 wprowadza nowinkę techniczną zwaną „TwinPower“ – silniki turbo, w które wyposażone zostały wszystkie modele. W ich przypadku turbosprężarki zaopatrzone są nie w jeden, a dwa spalinowe kanały wylotowe, przez co wahania ciśnienia spalin nie tylko sobie nie szkodzą, ale wręcz wzajemnie się wspomagają. Na nowej technologii zyskują między innymi wydajność, prędkość reakcji i zużycie paliwa. Wtrysk paliwa odbywa się natomiast tradycyjnie: w przypadku silników Otto bezpośrednio, a w silnikach wysokoprężnych za pomocą common rail. Przejdźmy do danych technicznych: do rodziny benzynowców zaliczają się dwa dwulitrowe silniki 220i o mocy 184 KM (135kW), a od lipca 2014 roku również 228i o mocy 245 KM (180kW). Jak podaje BMW, ich zużycie paliwa wynosi średnio 6,2 oraz 6,6 litra na 100 kilometrów. W topowym modelu „dwójki” po raz kolejny maczało palce BMW M GmbH, ładując pod maskę M235i 326 KM (240 kW) za pomocą sześciocylindrowego rzędowego silnika o momencie obrotowym 450 Nm przy średnim zużyciu paliwa od 7,6 do 8,1 l/100 km. Wszytkie silniki w segmencie Diesla mają pojemność skokową 2 litry, ale one również dysponują różnymi wariantami mocy: 218d posiada 143 KM (105kW) przy 320 Nm, 220d 184 KM (135kW) przy 380 Nm. 225d jako jedyny model jest fabrycznie wyposażony w ośmiostopniową skrzynię automatyczną i osiąga moc 218 KM (160 kW) przy momencie obrotowym wynoszącym 450 Nm, co stawia go na równi z modelem benzynowym M, przynajmniej pod względem parametrów. Pozostałe modele są seryjnie zaopatrzone w ręczną sześciobiegową skrzynię biegów. Automatyczna może zostać zamówiona na życzenie. Zużycie paliwa podane dla silników wysokoprężnych wynosi od 4,3 do 4,8 litra na 100 kilometrów. Wszystkie modele mają napęd na tylne koła.

Co oferuje BMW 2 w zakresie wyposażenia i komfortu?

W porównaniu do BMW Serii 1 Coupé nowo wprowadzona linia modeli to auta dłuższe o siedem centymetrów, zaś rozstaw osi i szerokość pojazdów rozrosły się o dwa centymetry. Zyskała na tym przede wszystkim przestrzeń dla głowy, ramion i nóg, ale i bagażnik zwiększył przy tym swoją pojemność o 20 litrów. Szczególną uwagę przyłożono w BMW Serii 2 do zmniejszenia oporu powietrza : wygładzona karoseria, wszelakiego rodzaju aerodynamiczne wloty powietrza i cztery przetłoczenia na masce sprawiają, że współczynnik oporu powietrza Cx w F22 wynosi 0,29. Oprócz klasycznego pakietu sportowego M, samochody BMW Serii 2 dostępne są w liniach wyposażenia „Modern“ i „Sport“.

Zobacz więcej