Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-3er-l-01.jpg

BMW 320D

BMW 320 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 320, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW 320D, sedan o klasycznej linii nadwozia, jest niekwestionowanym liderem klasy średniej. W tym samochodzie dosłownie wszystko zostało wykonane perfekcyjnie. Auto od wielu lat wyznacza trendy motoryzacyjne dla innych pojazdów segmentu D, i nie tylko. Imponujące osiągi przy niskim zużyciu paliwa oraz doskonałe właściwości jezdne sprawiają, że model ten nieustannie wzbudza pożądanie.

Sportowe zacięcie diesla

BMW 320D zadziwia dynamiką i ekonomią pracy. Zawieszenie gwarantuje komfort i doskonałe wrażenia z jazdy. Kierownica oraz układ jezdny doskonale współgrają z mocą samochodu, która jest ukryta pod maską. Auto świetnie reaguje na dotknięcie pedału gazu, a przy pokonywaniu ostrych zakrętów zdaje się podążać za intuicją kierowcy. Radość z jazdy BMW 320D trudno porównać z prowadzeniem jakiegokolwiek innego samochodu. Auto doskonale trzyma się drogi nawet przy dużych prędkościach. Daje to możliwość pełnego wykorzystania niezwykle dynamicznego silnika. Wbrew współczesnej tendencji do podwyższania siedzenia kierowcy, w BMW serii 3 siedzi się nisko, niczym w sportowym bolidzie. Prestiż i zadowolenie, które wynikają z posiadania samochodu powoduje, że BMW 320D okazuje się jednym z najbardziej poszukiwanych pojazdów na rynku wtórnym. Pierwsze 2-litrowe silniki diesla pojawiły się w BMW serii 3 w 1997 roku. Samochody z tamtego okresu oznaczone są symbolem E 46 i były produkowane do 2007 roku. Dobrze utrzymany samochód używany wciąż może dać właścicielowi sporo satysfakcji. Niespotykane w innych pojazdach własności jezdne BMW 320D wynikają z doskonałej harmonii, która panuje pomiędzy silnikiem a zawieszeniem i układem kierowniczym. Auto porusza się zwinnie, dając jednocześnie wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wewnątrz używane BMW serii 3 jest doskonale zaprojektowane. Funkcjonalny kokpit i kubełkowe fotele, świetnie trzymające w zakrętach, dodają autu sportowego charakteru. Na tylnej kanapie 2 dorosłe osoby mogą podróżować w komfortowych warunkach. W bagażniku znajdzie się miejsce na w miarę pokaźny bagaż, gdyż auto oferuje 440 l pojemności tylnego kufra. Klienci wymagający większej przestrzeni bagażowej mogą znaleźć używane BMW 320D w wersji kombi, która weszła do produkcji 2 lata po premierze sedana. Sportowy charakter samochodu nie dyskwalifikuje BMW z rodziny sedanów klasy średniej. Auto jest doskonale wyciszone, dlatego jego pasażerowie mogą podróżować w pełni komfortowych warunkach.

Samochód XXI wieku

W 2004 roku zaprezentowano nową odsłonę modelu BMW 320D. Auto zostało wydłużone o 5 i poszerzone o 8 cm. Karoseria zyskała bardziej muskularny wygląd, charakterystyczny już dla nowej ery pojazdów XXI wieku. W roku 2007 zmodyfikowano nieznacznie wygląd, zmieniając kształt reflektorów przednich i tylnych, a także dostosowując do nich maskę oraz krawędź pokrywy bagażnika. Samochód używany z lat 2004-2011 posiada we wnętrzu sporo innowacyjnych rozwiązań. Na konsoli środkowej po raz pierwszy znalazł się system iDrive z charakterystycznym dużym wyświetlaczem LCD oraz pokrętłem sterowania funkcjami przy lewarku zmiany biegów. W systemie iDrive nawigacja została zintegrowana z GPS-em, co stanowiło innowacyjne rozwiązanie dla tej klasy pojazdów. Ponadto wnętrze zostało zaprojektowane w sposób minimalistyczny, a jednocześnie stylowy i funkcjonalny. Kabina pasażerska BMW 320D może wydawać się ciasna, bardziej przypominająca auto kompaktowe. To wrażenie mija jednak po zajęciu miejsca na przednim fotelu, który osadzony jest nisko i ma prawdziwie sportowy kształt. Do wykonania wszystkich elementów kokpitu użyto materiałów najwyższej jakości. Widać to już na pierwszy rzut oka, dlatego samochód używany rzadko posiada w środku wyraźne ślady poprzedniego właściciela. Dzięki powiększeniu modelu w stosunku do poprzedniej wersji, uzyskano więcej przestrzeni dla pasażerów oraz nieco pojemniejszy bagażnik. Samochód BMW 320D, słynący z niesłychanych własności jezdnych, został doskonale wyważony. Rozkład masy jest niemal idealny (50/50) i prawdopodobnie w tym tkwi tajemnica świetnego zachowania się pojazdu na drodze. Charakterystyczny dla samochodów BMW tylny napęd dodaje autu sportowego zacięcia. W zawieszeniu egzemplarzy produkowanych po 2004 roku zastosowano nową podłogę, która posłużyła także do konstrukcji BMW serii 1. W układzie zawieszenia użyto nowoczesnych stopów metalu oraz najwyższej jakości tworzyw sztucznych. Na szeroką skalę wykorzystano także aluminium. Układ zawieszenia opiera się na systemie wielu aluminiowych wahaczy, które wpłynęły na poprawienie i tak wysokich własności jezdnych. Za radość z jazdy odpowiada także - doskonale współpracujący z pozostałymi elementami pojazdu - układ kierowniczy. Jest niezwykle precyzyjny, a sama kierownica doskonale leży w dłoniach, dając poczucie kompletnego panowania nad maszyną.

Sedan z wyjątkowym charakterem

Bezpieczeństwo jazdy BMW 320D dodatkowo wspomagane jest przez zaawansowane rozwiązania elektroniczne. Samochód wyposażono bowiem w system kontroli trakcji, ABS, ASR oraz mechanizm wspomagania hamulców na zakrętach oraz w wypadku konieczności nagłego zatrzymania. Komplet poduszek powietrznych, a także kurtyny w nowszych egzemplarzach, czynią z BMW 320D samochód bardzo bezpieczny. Silnik BMW 320D jest bardzo dynamiczny i może posiadać moc od 143 KM do 184 KM - w zależności od wersji. Auto rozpędza się do 100 km/h w 8 s, co jest niezwykłym osiągnięciem, jak na samochód używany. Ponadto BMW 320D jest naprawdę oszczędne. Zużycie paliwa w mieście wynosi 8 l oleju napędowego na 100 km. Turbosprężarka BMW 320D wyposażona jest w turbinę o zmiennej geometrii oraz wałki niwelujące drgania. Samochód używany z 2004 roku, i młodszy, posiada nowoczesny układ wtrysku paliwa common rail, który odpowiada za bardzo precyzyjne dozowanie mieszanki do komory spalania. Silnik pod maską BMW 320D należy natomiast do najbardziej udanych konstrukcji koncernu z Bawarii. Jednostka napędowa BMW 320D w zasadzie sytuuje pojazd w klasie samochodów sportowych – a to przecież "zwykły sedan" klasy średniej. Połączenie cech sportowych z własnościami użytkowymi auta jest prawie niespotykane wśród samochodów innych marek. Auto okazuje się doskonale wyciszone, dlatego można nim podróżować w pełnym komforcie, a jednocześnie korzystać z dynamiki jednostki napędowej. Sportowy charakter jest chyba główną cechą charakterystyczną BMW 320D. Właściciele samochodu mogą cieszyć się z posiadania klasycznego sedana, a jednocześnie doświadczają iście sportowych wrażeń z jazdy. Radość towarzysząca prowadzeniu BMW 320D nie może równać się z niczym innym. Doskonale zestrojone zawieszenie z silnikiem gwarantują najwyższy stopień bezpieczeństwa i, oczywiście, najlepsze właściwości jezdne.