Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-5er-l-01.jpg

BMW Seria 5

BMW null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:47.094,- €*
Używane od:1.043,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW 5 to seria aut klasy średniej-wyższej, którą produkowano od 1972 roku. Modelem poprzedzającym jej wprowadzenie był BMW E115. Pierwszą generację tego klasycznego auta nazwano BMW E12 i z założenia stworzono ją z myślą o klientach europejskich, japońskich i amerykańskich. BMW z serii 5 to jeden z najchętniej kupowanych modeli w swoim segmencie, co potwierdza czas produkcji sięgający niemal 40 lat oraz imponująca liczba 5 milionów sprzedanych aut. Samochód zdobył liczne nagrody. Przyznano mu choćby wyróżnienie "Initial Quality Award 2015" w kategorii Samochodów Wysokiej Jakości, Nagrodę Paula Pietscha czy Engine Of The Year. BMW 5 cieszy się także popularnością jako samochód używany ze względu na satysfakcjonujące osiągi i wysoki poziom bezpieczeństwa. Auto dostępne jest również w wersji sportowej oznaczanej jako M5.

Przegląd modeli BMW 5, które warto kupić na rynku wtórnym

Pierwszą generację BMW 5 zwaną BMW E12 produkowano w latach 1972-1981 jako czterodrzwiowy sedan. Następcą modelu był BMW E28, który z taśmy zjeżdżał od 1981 do 1988 roku. BMW E28 uznawany jest za jedno z najlepiej dopracowanych aut brandu. Marka spod znaku niebiesko - białej szachownicy zredukowała masę samochodu nawet o 90 kg w porównaniu z poprzednikiem. Model ten był krokiem milowym pod względem zwiększenia poziomu bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, bowiem zbiornik paliwa umieszczono za tylną osią auta. Co więcej, wprowadzono modyfikacje silnika, poprawiając instalacje paliwowe i zapłonowe. W 1986 roku wprowadzono zmiany realnie wpływające na komfort jazdy, co dodatkowo wpłynęło na fakt, iż model ten jest atrakcyjny także jako samochód używany. Wśród nowych rozwiązań były choćby przyciemniane szyby, tylne zagłówki czy welurowa tapicerka. Trzecia generacja BMW z serii 5 to osiem lat pod znakiem BMW E34. Ten produkowany w latach 1988-1996 model należał do grona najbezpieczniejszych aut w swojej klasie. Swoją pozycję zawdzięczał przede wszystkim poduszkom powietrznym dla kierowcy i pasażera. Bezpieczeństwo dodatkowo podnosił system ABS i mocna konstrukcja. Auto produkowano z nadwoziem typu sedan, natomiast w 1991 z taśmy zjechał BMW E34 kombi. W tym samym roku na rynku pojawił się model z napędem 4x4. Wersja kombi dostępna była z nietypowym jak na tamte czasy podwójnym szyberdachem. BMW E34 poddano podwójnemu liftingowi, a auto stało się bezpieczniejsze za sprawą wprowadzenia w standardzie poduszki powietrznej kierowcy. Jako czwarta generacja BMW 5 z taśmy zjechał BMW E39 zaprezentowany w 1995 roku w Genewie. Ten produkowany aż do 2004 roku w niemieckim Dingolfing samochód wyposażony był w napęd na tylną oś. Auto było dostępne w wersji sedan i kombi. Niewątpliwym atutem sedana był bagażnik o pojemności 460 l, natomiast kombi przy opuszczonej kanapie z tyłu mógł zapewnić nawet 1525 l pojemności kufra. BMW zdecydowało się na współpracę z firmą M GmbH w zakresie stworzenia wersji specjalnej, która doczekała się oznaczenia M5. Samochód zjechał z taśmy w 1998 roku i dostępny był w wersji sedan i touring. Nie ulega wątpliwości, że M5 w stosunku do podstawowej wersji E39 zdecydowanie różnił się estetyką i silnikiem. Projektanci urozmaicili jego wygląd o duży wlot powietrza z przodu, 18-calowe koła z alufelgami i sportowy układ wydechowy. W 2003 roku BMW E39 został zastąpiony przez BMW E60. Ciekawostką jest fakt, iż zawieszenie auta skonstruowano właściwie całkowicie z aluminiowych części. Model wyposażono w aktywny układ kierowniczy. Tak jak w przypadku poprzednika BMW stworzyło sportową wersję M5, która uchodzi za jeden z najszybszych sedanów objętych produkcją seryjną. To niezwykłe auto wyposażono w kamerę na podczerwień, która na kokpitowym wyświetlaczu przedstawia drogę i jej otoczenie zanim zdążą oświetlić je światła pojazdu. W teście oceny bezpieczeństwa EuroNCAP model BMW E60 uzyskał wysoką ocenę czterech na pięć gwiazdek. Gdy w 2010 roku zrezygnowano z produkcji auta tej generacji, z taśmy zjechał jego następca - BMW F10 zaprojektowany przez konstruktora polskiego pochodzenia Jacka Frohlicha. Samochód stworzono z myślą o klientach europejskich i amerykańskich. W 2013 roku auto przeszło face lifting, który przyniósł w szczególności modyfikacje estetyczne. W standardzie pojawiły się światła ksenonowe, zaś lusterka wyposażono w kierunkowskazy. Dodatkowo w przedniej części pojazdu zostały obniżone wloty powietrza oraz nieco zmodyfikowano grill. BMW zdecydowało się na produkcję sedana (wersja F10) oraz kombi (F11).

Silniki BMW 5 to gwarancja niezawodności

BMW to marka, która cieszy się ogromną popularnością na rynku wtórnym. Nic więc dziwnego, że nabywcy używanych aut chętnie decydują się na modele z serii BMW 5. Ze względu na wysokie ceny nowych aut tego niemieckiego producenta, osoby którym zależy na komforcie jazdy i doskonałych osiągach najczęściej sięgają po BMW 5 z drugiej ręki. Silniki tej legendarnej marki charakteryzują się wysoką trwałością, dzięki czemu auta kupowane na rynku wtórnym nie wymagają częstych napraw i dodatkowych inwestycji. Warto pamiętać, że wysokoprężne silniki ze stajni BMW w zamian za odpowiednią eksploatację gwarantują niezawodność i wieloletnią trwałość. Co więcej są odporne na paliwa o nie najlepszej jakości. Pierwszą generację BMW 5 wyposażono w manualną skrzynię biegów i napęd na tylną oś. Na rynku pojawiły się wersje BMW E12 z silnikami M10, M20 (zwanymi "dużą szóstką") i M30. Następca modelu znany jako BMW E28 cechował się zmianami w kwestii skrzyni biegów. Nowością w stosunku do poprzednika było wprowadzenie czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów, choć model był dostępny także w klasycznej manualnej wersji. Produkowana w Monachium trzecia generacja dostępna była z wieloma wersjami silnikowymi, do których należały napędy benzynowe i Diesla, a nawet instalacja gazowa. Silniki montowane w tych modelach nagrodzono w prestiżowym konkursie Engine Of The Year. BMW E34 wyposażono w dwa typy skrzyni biegów do wyboru: manualną i automatyczną. Manualna występowała w wersji pięciobiegowej, a także rzadko spotykanej sześciobiegowej. Automat natomiast dostępny był w wersji cztero- i pięciobiegowej. Wyprodukowany w 1991 roku model z napędem 4x4 dysponował silnikiem o mocy 192 KM. Decydując się na BMW E39, można było wybierać spośród automatycznej (cztero- lub pięciobiegowej) i manualnej (pięcio- i sześciobiegowej) skrzyni biegów. Sportową wersję M5 napędzał natomiast silnik V10 o pojemności 5,0 l. Od 2003 roku BMW E39 dostępny był z urozmaiconą ofertą silnikową, a w szerokiej palecie znalazły się napędy benzynowe i Diesla. Po faceliftingu z 2013 roku samochód - podobnie jak w przypadku poprzedników - można było nabyć w wersji z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Nowość natomiast stanowiła opcja ośmiobiegowej automatycznej przekładni. Ponadto auto wyposażono w trzy typy silników do wyboru: cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe.

Zobacz więcej