Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-6er-l-01.jpg

BMW Seria 6

BMW null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:83.300,- €*
Używane od:6.245,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Szósta seria samochodów tworzonych przez monachijskiego producenta miała swoją premierę w 1976 roku. Zastąpiła ona wówczas produkowane do 1975 roku BMW E9. Sportowe modele z serii BMW 6 dostępne są w trzech rodzajach nadwozia: kabriolet, gran coupé oraz coupé. Wszystkie należą do luksusowego segmentu aut sportowo-rekreacyjnych wyróżniających się nowoczesnym designem. Przeznaczeniem serii był rynek europejski, amerykański i japoński. Warto wspomnieć, że szóstą odsłonę reprezentują także modele BMW E63, E64, F06, F12 oraz F13. Następca legendarnego BMW E9 pojawił się po 15 latach, w trakcie których z fabryki BMW wyjechało około stu tysięcy jego egzemplarzy. W 2005 roku na rynek trafiła wyposażona w 10-cylindorwy silnik wersja M6. Dzięki charakterystycznym elementom, takim jak okrągłe soczewki reflektorów czy atrapa chłodnicy, nowe modele wizualnie nawiązują do wcześniejszych propozycji marki.

Samochód używany BMW 6

Model E9 to dzieło francuskiego projektanta Paula Bracqa, który powstał z okazji sześćdziesięciolecia marki. Do dziś jest on nazywany cudem techniki przełomu lat 70. i 80., a w Stanach Zjednoczonych jest jednym z najdroższych samochodów w kręgu oldtimerów. Jego następca - pierwszy model serii BMW 6 - wyróżniał się szerokim rozstawem kół, stosunkowo krótkim tyłem, łagodnie opadającą linią dachu, podwójną rurą wydechową na środku podwozia oraz charakterystycznymi, okrągłymi reflektorami. W 2002 roku na płycie podłogowej modelu E60 z piątej serii, zadebiutowało sportowe E63. Do budowy wykorzystano aluminium oraz termo- i chemoutwardzalne tworzywa, dzięki czemu masa własna samochodu wyniosła nieco ponad 1500 kg. Pierwszy rok produkcji to głównie modele z silnikami o pojemności 4,4 litra, ale już w 2006 roku na rynku pojawiła się najmocniejsza wersja tego modelu, czyli M6 z oznaczeniem E64 w wersji cabrio, w którym pojemność silnika wzrosła do pięciu litrów, a jego moc do 507 KM. Nowa generacja BMW 6 to dostępny w nadwoziach cabrio, coupé i gran coupé model F12. W 2013 roku wyposażono go w paczkę M Sport, która obejmowała pięcioramienne felgi, aerodynamiczne dodatki do nadwozia oraz adaptacyjne światła przeciwmgłowe i LED. Grudzień 2014 roku to data przedstawienia szóstej serii po liftingu, który głównie wpłynął na aspekt wizualny aut. Samochody zaopatrzony zostały w nowe zderzaki oraz przednie reflektory, w których zastosowano technologię LED.

Samochód używany BMW 6 - dane techniczne

Dużą popularnością cieszył się model 633Csi z silnikiem o pojemności 3,3 litra oraz mocy 197 KM, który bez problemu osiągał prędkość 215 km/h. Nowe BMW 6 jest dostępne w dwóch popularnych wersjach, czyli coupé i cabrio. Cechują się one eleganckim designem w postaci długiej maski, efektownej karoserii oraz ekskluzywnego wnętrza. Mocny silnik BMW 650i, wyposażony w dwie turbosprężarki i bezpośredni wtrysk benzyny, jest bazą dla dynamiki samochodu. Auto rozpędza się do setki w zaledwie 4,6 sekundy, a w modelu BMW 650i xDrive w jedyne 4,4 s. Układ wydechowy ze sterowaną technologią przepustnicy spalin podkreśla sportowy charakter samochodu. W nowym BMW 6 zastosowano także ośmiostopniową skrzynię biegów Steptronic, która dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy. W wersjach 640i oraz 640d dostępny jest wyłącznie napęd na tylną oś. W przypadku 650i kierowca może wybierać między napędem na tył, a napędem 4x4. Model cabrio łączy się z indywidualnym doborem obręczy kół, które mogą znacznie wpłynąć na stylistykę auta. Nachylona do przodu atrapa chłodnicy sprawia, że przód samochodu jest niezwykle charakterystyczny. Lekki układ jezdny i optymalna aerodynamika przekładają się tutaj na na zwinność i precyzję prowadzenia. BMW 650i oraz 650i xDrive spełniają dodatkowo wymogi dotyczące normy emisji spalin Euro 6. W samochodach montowane są niemal wszystkie najpopularniejsze systemy bezpieczeństwa. Wśród nich znalazł asystent ruszania i hamowania ASC i DBC, system rozdzielający siłę hamowania, a także poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne chroniące głowę kierowcy i pasażerów - wszystkie one zapewnią wyjątkowe bezpieczeństwo jazdy.

Zobacz więcej