Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-740-l-01.jpg

BMW 740

BMW 740 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 740, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW Serii 7 to rodzina elitarnych samochodów osobowych, reprezentujących autosegment F. Serię 7 stworzono dla najbardziej wymagających klientów na świecie: biznesmenów, kadry top management, gwiazd, polityków i dyplomatów. Nic zatem dziwnego, że producent oferował możliwość doposażenia BMW 740 w pakiety opancerzenia i kuloodporne szyby. Jedną z najpopularniejszych wersji silnikowych luksusowej siódemki jest BMW 740. Samochód zawsze produkowany był w jednej wersji nadwozia – jako 4-drzwiowy sedan. Wnętrze auta zachwyca pasażerów, albowiem przypomina wygodny i przestronny salon. Mocne silniki i doskonałe właściwości jezdne sprawiają, że BMW 740 jest także chwalone przez kierowców. Obecnie jest to samochód używany, który cieszy się dużym powodzeniem na rynku aut z drugiej ręki. Kupują go osoby, chcące zapewnić swoim rodzinom bezpieczny, wygodny i przestronny środek transportu. Nie jest także tajemnicą, że posiadanie BMW 740 jest oznaką osiągnięcia dużego sukcesu finansowego. Na rynku aut używanych dużym zainteresowaniem cieszą się 2 generacje BMW 740: klasyczna E38, uznawana za ostatnie BMW o tak konserwatywnej linii nadwozia, oraz awangardowa i nowoczesna E65. BMW 740 to samochód używany, który dużo daje, ale też dużo wymaga od swojego właściciela. Nabywca tego auta musi pamiętać o kosztach utrzymania i napraw oraz o konieczności korzystania ze specjalistycznego serwisu.

BWM 740 E38 – konserwatywna i kultowa

BMW 740 E38 było produkowane w latach 1994 – 2001. Klasyczna sylwetka samochodu nie poddaje się upływowi czasu i ciągle jest bardzo atrakcyjna wizualnie - nawet pomimo tego, że zdecydowanie odróżnia się od wyglądu samochodów produkowanych w XXI wieku. BMW 740 E38 ma bardzo długą maskę, na której znajdują się przetłoczenia, plastycznie łączące się z uwypuklonym grillem. Pas przedni zdominowały charakterystyczne wloty powietrza, zderzak z ochronną listwą oraz reflektory z podwójnymi lampami i migaczami, zachodzącymi na boki auta. W linii bocznej nie ma żadnych agresywnych kształtów, dominują tutaj proste, poziome linie. W tym samym, prostym stylu utrzymane jest przetłoczenie na linii klamek, linia dachu i długa listwa ochronna w dolnej części karoserii. Używane BMW 740 E38 posiada także klasyczny pas tylny, z potężnym bagażnikiem i lampami o spokojnym kształcie. Duża tylna szyba, nachylona pod łagodnym kątem, zapewnia dobrą widoczność. Używane BMW 740 E38 trochę odstaje od współczesnych aut pod kątem nasycenia nowoczesną elektroniką, jednak absolutnie nie można powiedzieć, że jest to auto słabo wyposażone. Samochód może mieć w kabinie lodówkę, duży monitor i DVD. O bezpieczeństwo pasażerów dbają poduszki powietrzne (2 przednie i 4 boczne w drzwiach) oraz system ochrony głowy HPS. BMW 740 E38 może także posiadać: nawigację, kierownicę wielofunkcyjną, doskonałe audio z 14 głośnikami, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, szyberdach, komputer pokładowy i webasto. Wnętrze jest bardzo przestronne, a świetnie zaprojektowane fotele i wnętrze kabiny są naprawdę komfortowe. Kabina wyściełana jest skórą i wykończona wstawkami z drewna orzecha włoskiego. BMW 740 E38 ma 4984 mm długości, 1862 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2930 mm. Pojemność bagażnika wynosi 500 l. Napęd w BMW 740 przekazywany jest na tylną oś. Wersja 740i, produkowana w latach 1995 – 1996, napędzana jest silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4.0 l i mocy 286 KM. Od 1996 pod maską auta montowano silnik V8 o pojemności 4.4 l i takiej samej mocy 286 KM. Obydwa silniki pozwalają rozpędzić BMW 740 E38 do setki w 7 s. Jednostki napędowe zużywają 12 l/100km w cyklu mieszanym i 18,6 l/100km w miejskim. Wersja 740d posiada pod maską turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3.9 l i mocy 245 KM. Jednostka zużywa 7 l/100km w trasie i 15 l/100km w mieście. Z jednostkami napędowymi współpracowały 5-biegowe skrzynie manualne lub 5-stopniowe automaty.

BMW 740 E65 – nowoczesne i awangardowe

W 2001 roku do salonów trafiła czwarta generacja BMW 740, oznaczona symbolem E65. Klasyczne, proste linie, definiujące wygląd generacji E38, zastąpiły obłe kształty, śmiałe przetłoczenia i agresywna stylistyka. BMW 740 E65 w pasie przednim ma potężne wloty powietrza i duże, bardzo wyraziste reflektory. Na masce pojawiły się jeszcze bardziej ekspresywne przetłoczenia. Sylwetka BMW 740 E65 jest bardzo aerodynamiczna i zaokrąglona. W linii bocznej uwagę zwracają duże koła, wyeksponowane nadkola oraz wyraziste przetłoczenie na linii klamek. Używane BMW 740 E65 ma także interesująco poprowadzoną linię dachu, która obniża się w kierunku tyłu samochodu. Ciekawy kształt okien podkreśla elegancka, chromowana listwa. Pas tylny zdominowany jest przez oryginalne lampy. Dwie główne, wyznaczone śmiałą linią, znajdują się po bokach klapy bagażnika. Nad nim umiejscowiono pionową listwę świetlną, wkomponowaną w pokrywę bagażnika. Wnętrze BMW 740 E65 zostało dopracowane do perfekcji. Jest przestronne, wygodne i wykończone przy użyciu najlepszych materiałów. W kabinie znajdują się komfortowe fotele przednie i tylne, wyposażone w elektryczne sterowanie, ogrzewanie i wentylację. Wnętrze auta wykończono natomiast elegancką skórą, drewnem wysokiej jakości i miłym w dotyku tworzywem. Kierowca ma do dyspozycji wygodny system sterowania wyposażeniem samochodu iDrive, którego pokrętło umieszczono w tunelu środkowym. Tutaj znajdują się także przyciski sterowania fotelami. W centralnym kokpicie znajduje się duży ekran dotykowy. Kierowca BMW 740 E65 ma do swojej dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, doskonałą nawigację i cały szereg systemów, które między innymi wspomagają parkowanie i ostrzegają przed niebezpieczeństwem. Producent wyposażył kabinę w szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa, obejmujących poduszki powietrzne i kurtyny. Auto jest także doskonale dostosowane do potrzeb współczesnego człowieka. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z wielu funkcji online, dostępnych w czasie rzeczywistym. Można używać Internetu i odtwarzaczy multimediów. BMW 740 E65 to samochód używany, który zapewnia ogromną przyjemność z jazdy, co jest niewątpliwie zasługą doskonałego układu jezdnego, który obejmuje aktywne wspomaganie kierownicy i cały szereg systemów dających o bezpieczeństwo (ABS, system kontroli trakcji, system kontroli wychyleń, system kontroli siły hamowania na zakrętach i wiele innych). O doskonałe wrażenia w czasie jazdy dba także bardzo komfortowe zawieszenie: wielowahaczowe lub pneumatyczne. Używane BMW 740 E65 ma 5029 mm długości, 1902 mm szerokości i 1492 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2990 mm. Napęd przekazywany jest na tylną oś. BMW 740i napędzane jest przez silnik benzynowy o pojemności 4.0 l i mocy 306 KM, który rozpędza samochód do setki w 6,8 s i zużywa średnio 11,2l/100km. BMW 740d posiada pod maską turbodoładowany silnik wysokoprężny z listwą wtryskową common rail o pojemności 3.9 l i mocy 258 KM. Jednostka wysokoprężna rozpędza pojazd do setki w 7,4 s. Średnie spalanie wynosi 9,4 l/100km. Z silnikami współpracuje 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Produkcja Serii 7 E65 zakończyła się w 2008 roku. Zastąpiła ją wówczas piąta generacja, oznaczona F01. Producent oferował także odmiany przedłużone L, dłuższe i mające zwiększony rozstaw osi. Najczęściej były one eksportowane do państw Dalekiego Wschodu. BMW 740 to prawdziwie luksusowy samochód używany, zapewniający najwyższy poziom komfortu, świetne wyposażenie, wysoki poziom bezpieczeństwa i doskonałe właściwości jezdne. To właśnie ta ostatnia zaleta jest powodem tego, że klienci wybierają BMW 740, zamiast Mercedesa S, Audi A8, Jaguara XJ albo Lexusa LS.