Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-8er-l-01.jpg

BMW Seria 8

BMW null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:55.490,- €*
Używane od:20.167,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW serii 8 był najlepszym zwieńczeniem lat 80. w samochodowej stylistyce. Na przełomie dwóch niezwykle wyrazistych dekad model ten łączył w sobie odważne spojrzenie w przyszłość z kształtami, krawędziami i trendami, które zdominowały poprzednie dziesięciolecie. Można o tym wozie powiedzieć wiele, ale nie można odmówić mu dwóch rzeczy - był szybki i wyglądał prawdziwie wściekle. Poprzednie serie, takie jak BMW 6 czy BMW 7 nie odniosły spektakularnych sukcesów. Niemieccy konstruktorzy musieli więc odświeżyć gamę modeli, dając odbiorcom maszynę o wyjątkowym charakterze i świetnej prezencji. Dziś BMW 8 to już klasyka gatunku, doskonały samochód używany dla osób chcących się wyróżnić z ulicznego tłumu, który nie przestaje zadziwiać futurystycznym wyglądem. Poza tym na naszych ulicach, na których dominują samochody małe lub rodzinne do codziennego użytku, "ósemka" to przyciągający wzrok ewenement w wieku prawie 30 lat. Seria numer 8 była produkowana w praktycznie niezmienionej formie w latach 1989-1999, po której nastąpiła długa przerwa. Rynek lat 90. opanowały SUV-y oraz małe miejskie samochody, zaś pojazdy z charakterem pojawiały się tylko od czasu do czasu. Jednak konstruktorzy z BMW wrócili do pomysłu ponownego zaprezentowania BMW 8, ale w zupełnie innej wersji. Premiera modelu i8 przewidziana jest dopiero na rok 2020, ale przecieki z desek kreślarskich już budzą ogromne emocje. Nowy wóz będzie atrakcyjnym, nowoczesnym i eleganckim coupé o pięknych kształtach i o sportowym zacięciu, zaś napędzą nie tylko silniki spalinowe. Nowoczesność to ekologia, więc mająca za jakiś czas zadebiutować ósemka, będzie także wyposażana w napędy częściowo hybrydowe. Na wersję w pełni elektryczną poczekać musimy aż do... 2027 roku.

BMW 8 - solidny luksus

BMW serii 8 jako samochód używany to wciąż, mimo wieku, piękne auto o niebanalnym wyglądzie i bogatym wyposażeniu na wysokim poziomie. Warto przyjrzeć się stylistyce pojazdu: zwężający się klinowaty przód zaopatrzony w ruchome kanciaste reflektory, wąska linia dodatkowych świateł i symboliczny, charakterystyczny dla pojazdów BMW z tamtych lat grill to wizualne wyróżniki auta. Zajrzyjmy do środka. Skórzana tapicerka dawała wrażenie luksusowego wnętrza, zaś w niektórych modelach siedzenia pokryte były skórą w kremowym kolorze. W większości egzemplarzy dominowała elegancka czerń. Poza tym, wszystko było dopracowane na najwyższym poziomie. Wersje z szerszym wyposażeniem miały elementy z imitacji drewna uzupełniające konsolę centralną. Zegary zostały umieszczone pod subtelnie zaokrąglonym daszkiem deski rozdzielczej. Wyposażenie podstawowe BMW 8 naprawdę mogło zachwycać. Przede wszystkim istotną rolę grała elektryka - sterowane elektrycznie szyby oraz lusterka boczne znacznie poprawiały komfort jazdy i przebywania w samochodzie. Kierownica również mogła być regulowana elektrycznie, co zdecydowanie ułatwiało dopasowanie poziomu kolumny do potrzeb kierowcy. Dodatkowym plusem było to, że kierownica posiadała funkcję zapamiętywania ustawień. Inżynierowie z BMW zapewnili także elektryczne regulowanie siedzeń, które w bogatszej wersji wyposażeniowej miały również indywidualne ogrzewanie.

BMW 8 - szczegóły techniczne i spalanie

Trzeba przyznać, że na przestrzeni lat, w których model BMW 8 był produkowany, inżynierowie nie oszczędzali na silnikach i ich wariantach. Jednostek łącznie było aż 10. Warto przyjrzeć się tym silnikom w układzie V8 - nie było ich w poprzednich seriach. W ósemce implementowano również większe i bardziej potężne motory V12. Mający pojemność skokową 3 l silnik V8 rozwijał moc 218 KM. Zużycie paliwa oscylowało wokół 8 l w cyklu mieszanym na 100 km, przy oszczędnym gospodarowaniu paliwem. Prędkość 100 km/h pojazd osiągał po upływie ponad 7 s. Kolejna V-ósemka w serii była większa - 4 litry pojemności i moc 286 KM rozpędzały auto do setki w czasie 6,9 s. Konsumpcja benzyny w cyklu mieszanym potrzebnej na przejechanie 100 km wynosiła około 10 l. Silniki współpracowały z cztero- i pięciobiegowymi przekładniami manualnymi. Automatyczna skrzynia biegów dostępna była w wyższej opcji wyposażeniowej. BMW 8 posiadał napęd przekazywany na tylną oś.

Zobacz więcej