Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-850-back

BMW 850

BMW 850 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 850, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Chcąc jeździć samochodem, za którym na ulicy ludzie będą oglądać z zainteresowaniem, warto kupić używany egzemplarz kultowego BMW 850. Samochód prezentuje się rewelacyjnie nawet ponad 15 lat po zakończeniu produkcji. Wnętrze emanuje luksusem, a osiągi i zachowanie na drodze robią wrażenie.

Coupé z charakterem

Koncern BMW, wprowadzając na rynek serię 8, zaoferował atrakcyjny model segmentu G, czyli samochodów sportowych, w których wykorzystywane są rozwiązania techniczne stosowane w autach rajdowych i wyścigowych. Debiut rynkowy nastąpił w 1989 roku, a produkcja trwała przez 10 lat. BMW 850 skierowane było do klientów o zasobnym portfelu, którzy poszukiwali alternatywy dla innych aut sportowych z wyższej półki. Model wytwarzano w monachijskich zakładach BMW oraz w Republice Południowej Afryki. Auto produkowano w specyficznych wersjach na rynek USA oraz RPA. Decydując się na 850, jako samochód używany, na Starym Kontynencie można spotkać modele sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych i przeważnie dostosowane do wymogów europejskich. Osiągi BMW 850 są wielkim atutem tego auta. Moc, jaką dysponuje BMW 850, bez względu na jednostkę napędową, pozwala na spróbowanie swoich sił na torze wyścigowym. Tylny napęd znakomicie sprawdzi się w zawodach w driftingu. Dla osób chcących kupić taki samochód używany nie mniej istotny od wrażeń sportowych okazuje się wygląd. Powolne przemierzanie nadmorskich bulwarów może być równie, choć w nieco inny sposób, miłe dla kierowcy, jak mknięcie po autostradzie lub serpentynach. Elegancka, ponadczasowa linia nadwozia i ozdobiony logo bawarskiego koncernu przedni pas z otwieranymi lampami nadają BMW 850 wyjątkowego charakteru i subtelnie, dynamicznej sylwetki. Auto jest klasą samą w sobie bez przerostu formy nad jego możliwościami. To, co obiecuje jego zewnętrzna powłoka, ze sporą nadwyżką jest spełniane przez możliwości silników i zawieszenia.

Silniki gwarantujące świetne osiągi

BMW 850 wyposażono w cieszący się znakomitą opinią tylny napęd. Silnik (zawsze benzynowy V12) umieszczony był z przodu. Wybór jednostek napędowych był skromny, ale oferowały one moc pozwalającą na agresywną, sportową jazdę. Żaden z motorów nie był nieprzerwanie montowany przez cały okres produkcji. Przez pierwsze 3 lata, czyli do 1992 roku, auto oferowane było jako BMW 850i. Montowano w nim silnik 5.0 o mocy 300 KM. Samochód osiągał prędkość 100 km/h w ciągu 6,8 lub 7,4 s - w przypadku wersji z przekładnią automatyczną. Od 1993 roku na rynku pojawiło się BMW 850Ci z silnikiem o tych samych parametrach. W kolejnym roku wprowadzono i przez kilka miesięcy produkowano równocześnie z wersją 5.0, model z jednostką napędową o mocy 326 KM uzyskiwanej z pojemności 5.4 l. Auto rozpędzało się do 100 km/h w 6,3 s. Montowano w nim wyłącznie manualną skrzynię biegów. BMW 850Ci z tym silnikiem produkowano do 1999 roku, kiedy zakończono wytwarzanie 850. W latach 1992 - 1996 klienci mogli nabyć BMW 850CSi osiągające prędkość 100 km/h w ciągu 6 s. Auto napędzane było silnikiem o pojemności 5.6 l o mocy 380 KM. Wszystkie samochody BMW 850 osiągały maksymalną prędkość sporo przekraczającą 250 km/h.

Prawdziwe Gran Turismo

Pomimo stosunkowo krótkiej historii modelu 850, można uznać go za wyjątkowy w rodzinie aut BMW. Z BMW 850 wiąże się bowiem sporo ciekawostek. Obok małej podaży, designu i wyjątkowych wrażeń z jazdy, to one czynią z Ósemki tak atrakcyjny i poszukiwany samochód używany. BMW 850 produkowano w kilku kolorach. Na rynku wtórnym najłatwiej jest znaleźć samochody w stonowanych barwach czerni, ciemnej zieleni i czerwonego wina. Egzemplarz srebrnej 850-tki też nie należy do rzadkości. Osoby chcące nabyć BMW 850 w kolorze dodatkowo podkreślającym jego sportowy charakter, można zachęcić do cierpliwego poszukania nie tak popularnego czerwonego auta. Atrakcyjnym zakupem może okazać się, będące prawdziwym białym krukiem, żółte BMW 850 (jak to, wykorzystane w nakręconym w 1992 roku teledysku do piosenki "Sexy MF" Prince’a - znanego miłośnika i kolekcjonera samochodów BMW). Nie mniej unikalne są auta białe. Decydując się na zakup samochodu o nietypowej barwie, warto sprawdzić, czy powłoka lakiernicza pojazdu jest oryginalna. Osoby rozważające kupno samochodu sportowego często martwią się o wygodę podróżowania na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu. Wielu producentów koncentrując się na osiągach, nie przywiązuje wagi do komfortu kierowcy i pasażerów. BMW w przypadku modelu 850 osiągnęło kompromis, oferując auto spełniające oczekiwania miłośników ostrego prowadzenia samochodu, a jednocześnie gwarantujące bezpieczną i pozbawioną niewygody jazdę w trasie. Ważnymi elementami w tym przypadku okazują się: wielkość auta i optymalnie zestrojone zawieszenie. Zapewnia ono bezpieczeństwo na pokonywanych z dużą prędkością zakrętach, jednocześnie nie jest na tyle twarde, aby powodować dyskomfort na długich prostych drogach. Za atut BMW 850 można też uznać sporą przestrzeń na nogi dla kierowcy i pasażera przedniego siedzenia. Samochód jest też na tyle szeroki, aby nawet osoby wysokie i barczyste mogły czuć się w nim wygodnie. Pasażerowie tylnej 2-osobowej kanapy mają więcej miejsca niż w innych przeznaczonych do przewozu 4 osób autach sportowych. Wnętrza egzemplarzy BMW 850 są przeważnie bogato wyposażone. Dlatego BMW 850 można śmiało nazwać komfortowym, jak na czasy, kiedy było produkowane, wręcz luksusowym - Gran Turismo - w pełnym tego określenia znaczeniu. W ofercie monachijskiego koncernu w ramach serii 8 pojawiły się wyprodukowane tylko w kilku tysiącach egzemplarzy BMW 840Ci i wytworzone w liczbie dosłownie kilkunastu sztuk BMW 830. W 1992 i 1993 roku powstały dwa stworzone przez BMW Alpina (firmę córkę Bayerische Motoren Werke) auta o symbolu B12, bazujące na modelu 850i. Jako samochód używany BMW 850 pojawia się w ofertach sprzedaży stosunkowo rzadko. Pojazdy w idealnym stanie bardzo szybko znajdują nabywców wśród znajomych właściciela lub w pierwszych dniach po umieszczeniu ogłoszenia. Szukając auta, warto codziennie zaglądać do Internetu. Każdego dnia może pojawić się atrakcyjna oferta. Wśród samochodów używanych BMW 850 można spotkać prawdziwe perełki, jak żółty egzemplarz wykorzystany we wcześniej wspomnianym teledysku. Większość z 850-tek dostępnych na rynku wtórnym nie została poddana zabiegom tuningowym mającym poprawić ich wygląd. BMW 850 jest klasykiem ujmującym piękną, przypominającą klin linią nadwozia, która nie wymaga udoskonalania.