Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-i-reihe-l-01.jpg

BMW i8

BMW i8 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW i8, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Samochód BMW i8 jest modelem koncepcyjnym BMW i. Pierwsze studium o nazwie BMW Vision Efficient Dynamics zostało zaprezentowane podczas wystawy IAA w 2009, rozwijane dalej prace nad BMW i8 bawarski producent samochodów przedstawił dwa lata później podczas IAA w 2001. Celem było stworzenie samochodu sportowego w całkowicie nowym wydaniu z poziomem zużycia paliwa w skali małego samochodu osobowego. Bohaterem był tutaj między innymi nowo zaprojektowany przez BMW pojazd PlugIn-Hybrid eDrive , który w przeciwieństwie do BMW i3 Concept posiadał jednocześnie dwa silniki elektryczne i jeden silnik spalinowy. Z końcem 2013 model ten trafił do produkcji seryjnej. Takie osiągi ma BMW i8 Na przedniej osi BMW i8 zainstalowany jest napęd elektryczny bazujący na napędzie BMW i3 Concept , który został specjalnie zmodyfikowany w celach przeprowadzenia testu, dostarczając maksymalną moc 104 kW. Drugi, mniejszy silnik elektryczny zainstalowany jest na tylnej osi na 6-biegowej skrzyni DSG posiadającej dwa sprzęgła i osiąga maksymanlnie 25 kW. Do tego dochodzi trzycylindrowy silnik spalinowy o wysokich osiągach z technologią TwinPower i z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 1,5 litra. Sam agregat elektryczny osiąga moment obrotowy wynoszący 300 Nm i dostarcza 120 kW. Z tą kombinacją trzech napędów BMW i8 osiąga całkowitą moc 262 kW, dzięki czemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Oczywiście ten pułap osiągają także inne samochody sportowe. Sedno w tym, że BMW i8 ma rekordowo niskie zużycie paliwa, ponieważ spala tylko 2,7 litra ropy na 100 km i wydziela jedynie 99g dwutlenku węgla i substancji szkodliwych na kilometr. Ogólnie rzecz biorąc, BMW i8 zaprojektowany jest tak, aby przejechać 700 km na jednym tankowaniu i naładowaniu akumulatora, lub 650 km, jeżeli zrezygnuje się z użycia silników elektrycznych. Te ostatnie pobierają energię z akumulatora litowo-jonowego, który można naładować w zwykłym gniazdku. BMW i8 ma lekką budowę, dzięki czemu można ulepszyć osiągi pojazdu i zużycie paliwa. Silniki z przodu i z tyłu są ze sobą połączone tzw. tunelem energii, w którym mieści się akumulator wysokowoltowy. Z jednej strony można było w ten sposób bardzo nisko osadzić środek ciężkości, z drugiej zaś pozwoliło to osiągnąć optymalne rozłożenie obciążenia na obie osie po 50%. Same osie są również bardzo płasko osadzone, co jest typowe dla samochodów sportowych. Dzięki temu ewentualne oddziaływania napędu mogące wpłynąć negatywnie na układ kierowniczy są wyeliminowane.

Tak wygląda BMW i8

Takiego designu jaki ma BMW i8 nie można było jeszcze zobaczyć na ulicach. Płaska, a zarazem okrągła forma, duże powierzchnie okien, „skrzydlate” drzwi – taka forma przywodzi na myśl fantazyjną przyszłość, jaką znamy z niektórych filmów. Do tego dochodzą reflektory typu Full LED o kształcie „U”, czarne „V” na masce, które rozciąga się aż po przednią szybę, a także zaprojektowane trójwymiarowo otwory wentylacyjne stanowiąc futurystyczny obraz samochodów, których prawdopodobnie możemy oczekiwać w przyszłości. Pomimo swojego dynamicznego i sportowego wyglądu BMW i8 posiada miejsce dla czterech pasażerów, dwa miejsca z przodu i dwa z tyłu, stąd idealnie nadaje się także na szybkie zakupy w ciągu tygodnia.

Taki poziom komfortu oferuje BMW i8

Wprawdzie wnętrze i8 przypomina deskę rozdzielczą, rozkład otworów nawiewu i wyświetlacz jaki pojawił się w samochodzie BMW i3 Concept, jednak te elementy mają tu dużo bardziej sportowy design. Poza tym kierowca znajdzie tu wszystko, co można nazwać obecnie standardowym wyposażeniem, tak jak przycisk start/stop czy hamulce postojowe. Do tego dochodzą trójwymiarowe wskaźniki, które w zależności od ustawionej funkcji jazdy wyświetlają najważniejsze informacje. Do tych należy oczywiście pozostała ilość możliwych do przejechania kilometrów i informacja, który napęd jest aktualnie aktywny. Kadłub nadwozia pojazdu jest podzielony przez biegnący wzdłuż akumulator, co podkreśla sportowy charakter wozu.