Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-x-reihe-l-01.jpg

BMW X1

BMW X1 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW X1, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW X1 pierwszej generacji to samochód sportowo-użytkowy, produkowany przez bawarski koncern w latach 2009 – 2015. BMW X1 to crossover, który łączy w sobie zalety kilku aut. Samochód posiada przestronną kabinę pasażerską, która oferuje tyle samo miejsca, co ta, z kombi z autosegmentu D. Wysoki prześwit pozwala pokonywać dziurawe, miejskie drogi i wysokie krawędzie chodników. BMW X1 ma mocne zawieszenie, duże koła i potężny napęd. To nie wszystko, bo kształt tylnej części auta nawiązuje do stylu coupé, a styl nadwozia do większego SUV-a, BMW X3. Samochód sprawdzi się doskonale w roli wielozadaniowego samochodu rodzinnego, który na co dzień służy do dojazdów związanych z pracą, a w wolnych chwilach zmienia się w wygodne auto rekreacyjne. BMW X1 zostało zaprojektowane przez Richarda Kima. Jego konstrukcja wykorzystuje płytę podłogową BMW serii 3 Touring E91 (kombi), stąd też podobne rozmiary zewnętrzne oraz zbliżona ilość miejsca w kabinie. Wiele elementów pochodzi także z większego modelu X3.

BMW X1 - crossover o ciekawym wyglądzie

Używane BMW X1 to auto eleganckie, funkcjonalne i nowoczesne, którego wygląd wcale się nie starzeje. Pas przedni samochodu zdominowany jest przez charakterystyczny dla BMW grill i przymrużone, trójkątne reflektory, wyposażone w „oczy anioła”, czyli słynne ringi świetlne. Auta z ostatnich lat produkcji posiadają także lampy do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED i umieszczone w zderzaku. Sam zderzak jest wkomponowany w karoserię samochodu. W jego dolnej części znajduje się aluminiowa osłona silnika, która sprawia, że BMW X1 wygląda jak rasowe auto terenowe. Górne części zderzaka łączą się łagodnym łukiem z dolną linią reflektorów. Nie brakuje także akcentów, których zadaniem jest podkreślenie sportowego charakteru pojazdu. Mocne przetłoczenia na masce i rozwiązania typowe dla coupé, takie jak specyficzny kształt tylnej szyby i ostatniego słupka oraz unosząca się ku tyłowi dolna linia okien. Tył auta to znów połączenie stylu coupé i samochodu terenowego, co potwierdzają: niewielka szyba, wybrzuszenie w środkowej części klapy, nawiązujące do sportowego spojlera, potężny zderzak i aluminiowa osłona, która świetnie kontrastuje z dolną częścią zderzaka (która jest zawsze czarna). W linii bocznej uwagę zwracają ciekawa linia okien, przetłoczenie na wysokości klamek oraz opcjonalny próg, który nawiązuje do typowych aut terenowych. Producent trzykrotnie odświeżał wygląd samochodu, poddając go drobnym modyfikacjom. Pierwszy raz w 2012 roku, kiedy to przeprojektowano reflektory i zmieniono kształt zderzaków. Rok później przyszedł czas na kolejną modernizację. BMW X1 otrzymało zaktualizowany system teleinformacyjny oraz światła do jazdy dziennej, wykorzystujące diody LED. Producent rozszerzył także paletę lakierów oraz wprowadził nowe wzory aluminiowych felg. Wygląd samochodu zmodernizowano po raz trzeci w styczniu 2014 roku. Wówczas na targach motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano BMW X1 ze zmienioną oprawą wlotów powietrza na grillu oraz z nowym wzorem felg o średnicy 17 cali. W czerwcu 2015 roku bawarski koncern zaprezentował drugą generację modelu X1.

BMW X1 – wnętrze luksusowej limuzyny klasy D

BMW X1 to 5-drzwiowy crossover, przeznaczony dla 5 osób. To samochód, który może pochwalić się przestronnym wnętrzem. Odległość między siedziskiem przednim, a dachem wynosi 1048 mm. W przypadku tylnego siedziska odległość jest o 40 mm mniejsza, ze względu na kształt dachu. Szerokość na wysokości podłokietników z przodu wynosi 1439 mm, a z tyłu 1443 mm. Miejsce kierowcy jest dodatkowo uwypuklone za sprawą wysuniętego kokpitu. Sam kokpit jest natomiast często wykończony w dwóch kontrastowych kolorach, przy czym dolna część jest jaśniejsza. Kierowca ma do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę, czytelną deskę rozdzielczą i przydatne schowki. Całe centrum sterowania wyposażeniem auta znajduje się w centralnej konsoli. Bardzo funkcjonalna jest tylna, 3-osobowa kanapa. Jej oparcie można składać w proporcjach 40/20/40, aby powiększyć powierzchnię bagażową. Standardowo bagażnik BMW X1 ma 420 l pojemności. Przy całkowitym złożeniu tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 1350 l. Oparcia tylnej kanapy można nie tylko składać, ale i ustawiać pod dowolnym kątem. BMW X1 posiada bogato wyposażoną kabinę. Standardowe wyposażenie obejmowało klimatyzację, komputer pokładowy, audio, elektrycznie sterowane lusterka i szyby. Wielu nabywców korzystało jednak z długiej listy wyposażenia opcjonalnego. BMW X1 może posiadać system operacyjny iDrive z wielofunkcyjnym przyciskiem, umieszczonym za dźwignią zmiany biegów i dużym ekranem. Służy on do wygodnego sterowania systemami, wchodzącymi w skład wyposażenia samochodu. iDrive pozwala na sterowanie nimi jak przy obsłudze smartfonu. W najbogatszych wersjach BMW X1 wyposażone jest w układ komfortowego dostępu (bez kluczyka), elektrycznie sterowane fotele, fotochromatyczne lusterka i czujnik deszczu. Jednym z najpiękniejszych, opcjonalnych elementów wyposażenia wnętrza BMW X1 był panoramiczny, elektrycznie sterowany dach. Kierowca może korzystać ze wsparcia szeregu aplikacji wykorzystujących Internet, takich jak: Real Time Trafic Information (informacje o korkach w czasie rzeczywistym), przeglądarki internetowej, serwisów społecznościowych i aplikacji, pozwalających na odbiór radia internetowego. Auto mogło być wyposażone także w profesjonalny system nawigacji, pakiet oprogramowania biurowego, kamerę cofania, adaptacyjne reflektory przednie (samodzielnie zmieniające światła w zależności od potrzeb) i tempomat z funkcją automatycznego hamowania.

BMW X1 – bezpieczeństwo, mocny napęd i zaawansowany układ jezdny

BMW X1 to samochód używany, który może pochwalić się najwyższą notą 5 gwiazdek, uzyskanych w testach zderzeniowych Euro NCAP. W czasie testów zweryfikowano także właściwy kształt konstrukcji przedniej części nadwozia, głównie zderzaków i maski, której zadaniem jest zminimalizowane obrażeń u pieszych oraz rowerzystów w przypadku kolizji. Na wysoki poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów BMW X1 wpływają mocna konstrukcja i potężne strefy zgniotu, które skutecznie rozpraszają energię uderzenia. Auto wyposażone jest także w centralny układ elektroniczny, który po zebraniu danych z czujników, uruchamia poszczególne elementy czynnych systemów bezpieczeństwa - przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz systemy wsparcia kierowcy, takie jak asystent hamowania, asystent hamowania w zakręcie, układ wspomagający podjeżdżanie pod górę, system stabilizacji toru jazdy DSC, tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC i układ, ostrzegający kierowcę o zbyt niskim poziomie ciśnienia w oponach. BMW X1 ma 4457 mm długości, 1789 mm szerokości i 1535 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2760 mm. Masa własna wynosi od 1430 do 1610 kg i zależna jest od wersji silnikowej. Zbiornik paliwa ma 63 l pojemności. BMW X1 posiada zaawansowany technicznie układ jezdny. Zawieszenie przednie wykorzystuje 2-przegubowe wahacze pchane lub oś aluminiową z 2-przegubowymi wahaczami wleczonymi. 5-wahaczowe zawieszenie osi tylnej zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla pasażerów. Standardowo napęd przekazywany jest na tylną oś, niektóre wersje posiadają napęd na wszystkie koła xDrive. Pod maską BMW X1 montowano następujące jednostki benzynowe: 2.0 l (143, 170 i 241 KM) i 3.0 l (258 i 300 KM). Ponadto auto było wyposażane w 2-litrowe, turbodoładowane silniki Diesla w pięciu wariantach mocy (143, 177, 184, 204 i 218 KM). Z silnikami współpracowały 6-biegowe skrzynie manualne oraz 6- i 8-stopniowe skrzynie automatyczne. BMW X1 to bardzo ciekawy samochód używany, który łączy w sobie zalety kilku nadwozi, ma świetnie wyposażoną oraz przestronną kabinę, a do tego zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy i… świetnie wygląda.