Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-x4-l-01.jpg

BMW X4

BMW X4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW X4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW X4 to samochód, który łączy w sobie potężne podwozie auta z segmentu SUV i sportowe nadwozie samochodu coupé. Auto jest określane przez koncern jako SAV, czyli Sports Activity Vehicle. Oficjalnie samochód jest pozycjonowany jako crossover. BMW X4 zostało zaprezentowane w 2014 roku, w czasie targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. W tym samym roku auto weszło do produkcji. BMW X4 to samochód, który stworzono w oparciu o płytę podłogową i wiele elementów pochodzących z BMW X3 II generacji. BMW X4 odróżnia się od X3 kształtem górnej części nadwozia, która w przypadku X3 ma kształt typowy dla SUV, a w przypadku X4 - linia stylizowana jest na coupé. BMW X4 to auto przeznaczone dla osób aktywnych i lubiących sportową, dynamiczną jazdę. W tym celu producent wyposażył pojazd w mocne, wysokowydajne jednostki napędowe, napęd na obie osie i sportowy układ kierowniczy. Całość uzupełniają 18-calowe koła i ekskluzywne wyposażenie wnętrza. Pomimo zastosowania mocnych jednostek napędowych, producent zadbał o to, aby były one oszczędne i ekologiczne.

BMW X4 – crossover z nadwoziem coupé

BMW X4 to samochód o bardzo wyrazistej linii nadwozia, będącej dziełem Christophera Wella. Pas przedni BMW X4 pełen jest agresywnych linii, w szczególności uwagę zwracają potężne wloty powietrza w grillu, o charakterystycznym dla BMW kształcie. Najbardziej drapieżny wygląd mają jednak przednie reflektory z podwójnymi lampami, które mogą wykorzystywać diody LED. Kształt reflektorów naśladuje przymrużone oczy drapieżnego zwierzęcia. Ponadto sportową linię widać w zderzaku, który jest masywny jak w SUV-ie, ale liczne, mocne przetłoczenia, od razu kojarzą się z samochodem sportowym. Poza przetłoczeniami, w zderzaku znajdują się też potężne wloty powietrza, zwłaszcza boczne są bardzo masywne. Linia boczna to zresztą połączenie mocnej podstawy auta terenowego i sportowej linii dachu oraz bocznych okien, stylizowanych na coupé. BMW X4 posiada potężne nadkola, które świetnie współgrają z dużymi kołami i dodatkowo jeszcze optycznie je powiększają. Najbardziej wyraziste są tylne błotniki, których linie podkreślają moc samochodu, jak w typowym aucie sportowym. Linia boczna również ozdobiona jest przetłoczeniami, ale najważniejsze dla jej wyglądu są dwa inne elementy. Pierwszy to opadająca ku tyłowi linia dachu, której najwyższy punkt umieszczony został nad linią przednich foteli. Drugi to unosząca się ku tyłowi dolna linia szyb. Obydwa elementy są standardowe dla stylu projektowania coupé. Pas tylny został zdominowany przez ogromne lampy zespolone w kształcie litery L, które zachodzą na boki samochodu. Wykorzystują one nowoczesne źródła światła LED. Uwagę zwraca także ogromny zderzak, zakończony u dołu dyfuzorem, którego zadaniem jest zwiększenie docisku samochodu do podłoża. W zderzaku znajduje się także podwójny, chromowany wydech. Niewielka szyba tylna nie zapewnia dobrej widoczności, ale za to jest kolejnym elementem, który podkreśla sportową stylistykę samochodu. BMW X4 to 5-drzwiowy crossover, który produkowany był w Stanach Zjednoczonych. Samochód ma 4671 mm długości, 1881 mm szerokości i 1624 mm wysokości (X4 jest o 14 mm dłuższy i o 36 mm niższy od X3, na którego konstrukcji bazuje). Rozstaw osi mierzy 2810 mm. Auto w najlżejszej wersji silnikowej waży 1805 kg.

BMW X4 i ekskluzywne wnętrze o sportowym charakterze

BMW X4 to auto 5-osobowe, ale tylna kanapa jest dość wąska, dlatego wygodniej podróżuje się z tyłu dwóm pasażerom. Poza tym specyficzny kształt dachu sprawia, że wysokie osoby siedzące z tyłu mogą czuć pewien dyskomfort. Dlatego też BMW X4 to samochód z jednej strony potężny, ale z drugiej, jak typowe coupé, najlepiej sprawdzający się jako pojazd dla dwojga. Odległość od siedziska przedniego fotela do dachu wynosi 1014 mm. W przypadku tylnej kanapy - już tylko 950 mm. Wnętrze na szczęście jest szerokie. Z przodu szerokość kabiny pod podłokietnikami wynosi 1482 mm, a z tyłu 1458 mm. Samochód posiada duży bagażnik o pojemności 500 l, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do 1400 l. W BMW X4 zastosowano znany z innych modeli X patent, który pozwala składać tylną kanapę w proporcjach 40:20:40 i dowolnie ustawiać kąt jej oparć. Tylna klapa otwierana jest automatycznie, można ją również otwierać ustalonym gestem. Kierowca BMW X4 może wygodnie sterować wyposażeniem auta, korzystając z systemu iDrive nowej generacji. BMW X4 posiada system iTouch z gładzikiem, który działa jak touchpad w laptopie. Sterownik współpracuje z ekranem, umieszczonym w kokpicie środkowym, dzięki czemu obsługa auta jest tak prosta, jak w przypadku telefonu komórkowego. Wnętrze ma sportowy charakter, który potwierdzają skórzana kierownica i opcjonalne, sportowe fotele. Poza tym nie zapomniano o zapewnieniu bogatego wykończenia kabiny, na które składają się między innymi skórzana tapicerka i akcenty z galwanizowanego metalu. Kabinę wyposażono w 2-strefową klimatyzację, audio wysokiej klasy i pełne elektryczne sterowanie szyb. Kierowca może korzystać ze wsparcia asystenta parkowania, wyświetlacza przeziernego HUD oraz wielu innych systemów, dbających przede wszystkim o bezpieczeństwo, takich jak: system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa, aktywny tempomat, układ świateł adaptacyjnych, układ pozwalający na samodzielnie, awaryjne hamowanie przez samochód w razie niebezpieczeństwa i system ochrony pieszych. BMW X4 może pochwalić się też bogatym wyposażeniem multimedialnym za sprawą pakietu Connected Drive. Pozwala on na korzystanie z profesjonalnej nawigacji, z informacji drogowych przesyłanych w czasie rzeczywistym (w tym z informacji o korkach) oraz zapewnia stały kontakt z Internetem, zarówno biznesowy- za sprawą pakietu aplikacji biurowych, jak i rozrywkowy, dzięki możliwości korzystania z serwisów społecznościowych i muzycznych. BMW X4 posiada także inne, cenne elementy wyposażenia - przednie i boczne poduszki powietrze, kurtyny boczne, system ABS, system dynamicznej kontroli trakcji DTC, system hamowania na zakrętach, asystenta hamowania awaryjnego, system wspomagający ruszanie na wzniesieniach i wiele innych.

BMW X4 – zaawansowany układ jezdny i mocny napęd

BMW X4 to samochód, który zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy. Jest to zasługą mocnych silników, świetnego zawieszenia i systemów wspomagających. Auto zostało wyposażone w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Zawieszenie wykonano w technologii lekkiej konstrukcji stalowej, stosując z przodu układ 2-wahaczowy z drążkami prowadzącymi, a z tyłu 5-wahaczowe zawieszenie tylnej osi. Samochód jest seryjnie wyposażany w napęd na wszystkie koła xDrive. Używane BMW X4 oferowane było w 6 wersjach silnikowych. Pod maską auta montowano następujące, turbodoładowane jednostki benzynowe: xDrive20i 2.0 l (184 KM, cykl mieszany 7,2l/100km), xDrive28i 2.0 l (245 KM, cykl mieszany 7,3l/100km) i xDrive35i 3.0 l (306 KM, cykl mieszany 8,3l/100km). Jednostki Diesla były również reprezentowane przez 3 warianty: xDrive 20d 2.0l (190 KM, cykl mieszany 5,2 l/100km), xDrive 30d 3.0 l (258 KM, cykl mieszany 5,9 l/100km) i xDrive 35d 3.0 l (313 KM, cykl mieszany 6.0 l/100km). Z silnikami zestrojono 6- i 8-biegowe skrzynie automatyczne. BMW X4 to niepowtarzalny samochód używany, o bardzo odważnej i wyzywającej stylistyce. Co ważne, jest on świetnie wyposażony, bezpieczny i do tego w pełni przystosowany do wymagań współczesnego człowieka, żyjącego w świecie pełnym multimediów.