Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E39

BMW E39 w latach 90-tych imponowało klientom doskonałą stylistyką: harmonijne linie przykuwały oko i zrywały z dotychczasowym, bardziej „kanciastym” designem, charakterystycznym dla aut oznaczonych słynną, biało-niebieską szachownicą. Koneserzy nieustannie cenią pojazd za wyjątkowe właściwości jezdne i precyzję wykończenia, któremu poświęcono szczególną uwagę. I choć model ma już swoje lata, nadal urzeka ponadczasową elegancją i dynamicznymi przetłoczeniami.

BMW E39: precyzja wykonania z nutą elegancji

BMW E39, słynny następca E34, już w momencie debiutu zdeklasował ówczesną konkurencję: Mercedesa W210 i Audi C4. Rywale na tle nowego, udoskonalonego „Bawarczyka” wypadli blado i staromodnie. BMW E39 intrygował od pierwszej chwili, gdy tylko pojawił się w salonach sprzedaży. Dziś dwie linie nadwozia (sedan i kombi) już się odrobinę opatrzyły – produkcja modelu rozpoczęła się latem 1995 roku. Jednak ponadczasowe kształty pojazdu nadal wzbudzają zainteresowanie. Cała seria 5 kojarzy się z ciekawą szatą zewnętrzną, stosunkowo wytworną, która odpowiada odbiorcom o najwybredniejszych gustach. W połowie lat 90-tych XX wieku uwagę zwracał przede wszystkim innowacyjny, niespotykany dotąd design. Charakterystyczne załamania linii, które harmonizowały z foremnymi „krągłościami”, stanowiły efektowny „kąsek” dla wielbicieli nowinek motoryzacyjnych. Nawet dziś atrakcyjnie prezentuje się odrobinę „zadziorny” przód, wyposażony w lampy pod wspólnym, płaskim szkłem, któremu towarzyszą tradycyjne linie boczne i symetryczny tył. Wzrok fanów modernizacji przykuje z pewnością udoskonalona wersja BMW E39 z 2000 roku. Wygląd auta zdecydowanie zyskał po wprowadzeniu nowych modeli lamp (z przodu i z tyłu) i ciekawych kształtów zderzaków. Atrakcyjny design pojazd zawdzięcza wymianie tapicerek i kierownic na atrakcyjniejsze wzory, a także nowemu, prestiżowemu wyposażeniu.

Łatwość prowadzenia i ergonomiczne wnętrza

Wnętrze E39 zostało zaprojektowane w sposób przemyślany, szczególny akcent położono na wygodę i ergonomię. Nieskomplikowana deska rozdzielcza gwarantuje pełną czytelność. Obicia i elementy plastikowe wykonano precyzyjnie, z materiałów najwyższej jakości – dlatego nie znać po nich upływu czasu. Amatorzy niemieckich aut cenią również specyficzny kokpit, który subtelnie zwraca się ku kierowcy. Przestrzeń bagażowa nie zachwyca rozmiarami, BMW E39 to jednak pojazd segmentu E. Bagażnik sedana liczy sobie 460 l, a kombi (czyli touring) – 410 l, ale po złożeniu tylnej kanapy zwiększa się do 1525 l. Warto zwrócić uwagę na wyjątkowo regularne kształty kufra, które pozwalają wykorzystać miejsce w całości, niemal do ostatniego centymetra. Seria 5 należy do najbardziej udanych pod kątem prowadzenia. Układy jezdne, w które wyposaża się pojazdy BMW, to istne majstersztyki, dopracowane w najdrobniejszym calu. Projektują je zespoły naukowców, którzy mają do dyspozycji wysoce zaawansowany sprzęt pomiarowy, służący do ustawień układu jezdnego. Pieczołowitość wykonania przełożyła się na świetne wyważenie pojazdu: BMW E39 prowadzi się doskonale. Spośród wersji dostępnych na rynku zdecydowanie wyróżnia się sedan BMW E39, głównie dzięki aluminiowym wielowahaczom, które montowano na obu osiach. Poza tym resorowanie zapewnia wygodę i pewność prowadzenia, a koła nie odrywają się od nawierzchni. „Bawarczyk” świetnie „bierze” nawet najtrudniejsze zakręty. Do dziś fani motoryzacji chwalą wyjątkowo precyzyjny układ kierowniczy. Stan polskich dróg wciąż pozostawia wiele do życzenia, więc trzeba liczyć się z problemami z zawieszeniem. Kłopoty tego rodzaju wykazuje większość zachodnich samochodów używanych. Koszt oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych modelu nie należy do najniższych na rynku.

Silnik, który sprosta każdym oczekiwaniom

Warto zainteresować się BMW E39, ponieważ można znaleźć wiele ciekawych ofert aut „z drugiej ręki”. W swoim czasie model odniósł sukces sprzedażowy. Choć nie należał do tanich pojazdów, każdego roku około 200 000 egzemplarzy znajdywało swoich nabywców. Duży popyt na nowe czterokołowce zdeterminował wysoką podaż na rynku wtórnym. Klient, który zdecyduje się na używany samochód w wersji podstawowej, w wyposażeniu otrzyma komplet poduszek, klimatyzację i całkiem spory pakiet elektroniczny. Decydując się na BMW E39, klienci mają do wyboru 15 silników. Aż 10 numerów na liście zajmują popularne „benzyniaki”, które imponują dobrą dynamiką. Nawet standardowa jednostka 2.0 nie zawiedzie fanów motoryzacji – oferuje moc 150 KM i całkiem korzystne spalanie. Po liftingu model wyposażano już w motory 2.2 o mocy 177 KM. Koneserzy chwalą sobie wyjątkowo trwały silnik 2.8, który – przy mocy 192 KM – „setkę” osiąga zaledwie w 7,4 s. Nieco lepsze osiągi wykazuje jednostka 3.0, jednak trzeba liczyć się ze znacznie wyższym spalaniem. Amatorzy sportowych modeli również się nie zawiodą – przewidziano dla nich specjalne odmiany silnikowe i słynną wersję M5. Zadbano o odpowiedni design nadwozia, przedni zderzak wyposażono w olbrzymi wlot powietrza, a tylny – w dyfuzor i miejsce na charakterystyczny układ wydechowy. Pojazd zwraca uwagę sporymi, chromowanymi, 18-calowymi kołami z felgami aluminiowymi, za którymi schowano hamulce. Jednak miłośnicy napędów z werwą zainteresują się przede wszystkim silnikami, jakie montowano w M5. Motory o pojemności 5 l, mocy 400 KM i momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm potrzebują jedynie 5,3 s, by zdobyć „setkę. Auto bez trudu rozpędza się do 250 km/h, ale prędkość ograniczono elektronicznie. Możliwości samochodu, którego pozbawiono ogranicznika, „szybują” do 300 km/h.

BMW E39 – idealny „towarzysz” rodzinnych podróży

Na rynku wtórnym największą popularnością cieszą się diesle, zwłaszcza innowacyjne konstrukcje zaopatrzone w układ common rail. Jednostki te zachowują wszystkie zalety diesli, ale nie wykazują żadnych wad, charakterystycznych dla tradycyjnych układów wtryskowych. Oszczędniej zużywają paliwo i na ogół cechuje je niższa emisja spalin do atmosfery. Dzięki nowatorskiemu systemowi podwyższa się kultura pracy i zwiększa sprawność termodynamiczna silnika. Jeśli nabywca szuka jednostki stosunkowo taniej w utrzymaniu, powinien zdecydować się na 4-cylindrowy motor 2.0 o mocy 136 KM (najsłabszy z oferowanych). Używane pojazdy, w których zamontowano silnik, mogą rozpędzać się do 200 km/h, a „setkę” osiągają w 10,5 s. Jednak w BMW E39 najdoskonalej sprawdza się jednostka 3.0 – jej imponujące parametry urzekają amatorów bawarskiej marki: 192 KM i 390 Nm. 100 km/h natomiast uzyskuje w ciągu 8 s. Bez problemu „dobija” też do swojej prędkości maksymalnej, czyli 230 km/h. Zakup BMW E39 powinni rozważyć nie tylko kierowcy ze „sportową żyłką”, którzy uwielbiają rozwijać imponującą szybkość. Wiele wersji pojazdu przypadnie do gustu odbiorcom, którzy poszukują rodzinnego, używanego samochodu z segmentu premium. Właściciele z pewnością docenią pewność prowadzenia, a komfortowe wyposażenie i wnętrza, wykończone z precyzją i pomysłem, uprzyjemnią podróże pasażerom. Na wspólne wycieczki warto wybrać się dużym dieslem – sprawdzi się na przykład popularna wersja 530d. Znamionuje ją mała awaryjność, dlatego nie zawiedzie nawet podczas dalszych wypraw. Auto porusza się zwinnie i sprawnie, cechuje je wysoka kultura pracy i stosunkowo oszczędne spalanie. Tradycyjnie szeroka paleta silnikowa, jaką oferuje swoim klientom bawarski koncern, pozwala każdemu znaleźć coś dla siebie i czerpać radość z pokonywania kolejnych kilometrów. Ponadczasowy, urokliwy design BMW E39 wyróżnia się na drodze i niezmiennie przyciąga spojrzenia przechodniów.