Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E61

BMW E61 to luksusowy samochód używany z nadwoziem kombi (Touring), produkowany przez niemiecki koncern w latach 2004 – 2010. Auto reprezentuje autosegment E, zatem można się po nim spodziewać rozwiązań, które zarezerwowane są tylko dla najbardziej ekskluzywnych modeli. W tym przypadku samochód nie przypomina jednak luksusowego salonu na 4 kołach w klasycznym nadwoziu. Producent postawił przede wszystkim na moc, dynamikę i przyjemność z jazdy. Używane BMW E61 to sportowe kombi o ponadczasowej linii nadwozia, pełnej śmiałych kształtów, które sprawiają, że wygląd auta w ogóle się nie starzeje. Trzeba też wspomnieć o tym, że dzieło projektanta Chrisa Bangle, które wniosło wiele świeżości do sposobu projektowania pojazdów przez bawarski koncernu, nie spodobało się zwolennikom bardziej klasycznych linii nadwozia. Moc nowoczesnych silników i świetne wyposażenie kabiny docenili za to wszyscy. BMW E61 to model przeznaczony dla tych klientów, dla których BMW serii 3 jest za małe i zbyt mało luksusowe, a BMW serii 7 okazuje się nadmiernie dystyngowane. Sportowe kombi łączy w sobie typową dla BMW satysfakcję z dynamicznej jazdy, a równocześnie zapewnia odpowiednią ilość miejsca, aby mogło pełnić rolę wielozadaniowego samochodu rodzinnego na co dzień. Jak w przypadku każdego samochodu z segmentu premium, trzeba pamiętać o wysokich kosztach utrzymania i serwisowania w dobrych warsztatach. BMW E61 to samochód używany, który został nasycony ogromną ilością ultranowoczesnej techniki i elektroniki. Z jednej strony zapewniają one wsparcie dla kierowcy, bezpieczeństwo i komfort, ale z drugiej wymagają starannego i terminowego serwisowania.

BMW E61 – kombi ze sportową linią

BMW E61 to samochód o bardzo wyrazistej linii nadwozia, która ma za zadanie podkreślić sportowe możliwości pojazdu i potężną moc jego silnika. Boczna sylwetka 5-drzwiowego kombi jest bardzo charakterystyczna, co uzyskano dzięki zastosowaniu długiego, tylnego zwisu oraz unoszącej się ku tyłowi górnej linii zderzaka. W linii bocznej uwagę zwracają także mocno wyeksponowane nadkola i 2 mocne przetłoczenia. Jedno z nich biegnie na krańcach drzwi i plastycznie łączy się z nadkolami, a drugie tworzy dodatkowy pas pod linią okien. Dynamiczną linię auta podkreślają także duży kąt pochylenia przedniej szyby i zaokrąglony kształt wewnętrznej części słupka D. Pas przedni w BMW E61 zdominowały 2 elementy: zachodzące na boki auta, ostro wyprofilowane reflektory z podwójnymi lampami oraz charakterystyczne nerki, czyli typowe dla BMW wloty powietrza. W tym modelu są one poprowadzone łagodną linią, a ich kształt podkreślają eleganckie, pionowe, chromowane żebra. Poza tym niezwykle ciekawa okazuje się forma maski, której środkowa część jest mocno uniesiona do góry, a ograniczające ją przetłoczenia schodzą się w kierunku lekko wysuniętego do przodu grilla. Przedni zderzak w BMW E61 został wkomponowany w nadwozie tak, że stanowi z nim wizualną całość. Pas tylny auta nie jest już tak efektowny, ale również może się podobać. Klapa bagażnika wymusiła na konstruktorach zastosowanie innego kształtu zderzaka niż w wersji sedan, gdzie tył samochodu jest bardziej dynamiczny. Nie zabrakło jednak sportowych akcentów, takich jak: podwójny, chromowany wydech i spojler, umieszczone nad tylną szybą. Ciekawy jest także kształt tylnych lamp. W 2007 roku producent przeprowadził facelifting. Dzięki niemu używane BMW E61 zyskało nowy kształt tylnych lamp, zmieniono kształt zderzaka, ponadto zmodernizowano system sterowania szyb i dodano nowe silniki. BMW E61 to 5-drzwiowe kombi, którego karoseria zawiera wiele elementów, wykonanych z lekkiego aluminium. Ma to wpływ na wagę auta, którego masa własna w najlżejszej wersji silnikowej wynosi 1545 kg. Używane BMW E61 ma 4843 mm długości, 1846 mm szerokości i 1491 mm wysokości, wraz z relingami dachowymi, które były stałym elementem wyposażenia. Rozstaw osi mierzy 2886 mm, wspomniany wcześniej zwis tylny ma natomiast 1105 mm długości. Zbiornik paliwa pozwala na przewożenie 70 l paliwa. Używane BMW E61 posiada bagażnik o pojemności 500 l. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1650 l.

BMW E61 – wnętrze sportowego kombi

BMW E61 to samochód używany, który, jak przystało na klasę E, oferuje świetnie wyposażone i perfekcyjnie wykończone oraz wyciszone wnętrze. Niemal każde auto posiada skórzaną tapicerkę oraz elementy dekoracyjne, wykonane z pięknego drewna. Siedzenia są doskonale wyprofilowane, a pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca. Wyposażenie kabiny obejmuje zazwyczaj: klimatyzację, świetne audio z doskonałym nagłośnieniem, a nawet monitor dla pasażerów tylnej kanapy. Opcjonalne wyposażenie pozwalało dodatkowo korzystać z: elektrycznie regulowanych foteli, DVD i wielu innych elementów, takich jak: automatyczne domykanie drzwi czy też system ogrzewania foteli. Miejsce kierowcy zostało świetnie zaprojektowane. W desce rozdzielczej znajdują się 2 duże zegary i wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Całe centrum sterowania mieści się w kokpicie środkowym. W jego górnej części znajduje się duży ekran o przekątnej ponad 8 cali, a pod nim panel sterowania klimatyzacją. Tuż za dźwignią zmiany biegów umiejscowiono pokrętło-włącznik systemu iDrive, który jest przeznaczony do sterowania systemami, znajdującymi się na wyposażeniu auta. BMW E61 to samochód używany, który zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Dbają o to: specjalna konstrukcja pojazdu, komplet poduszek powietrznych, kurtyny boczne oraz systemy ABS, ESP, kontroli trakcji i Dynamic Drive, zabezpieczający przed nadmiernym wychylaniem nadwozia. Kierowca BMW E61 może korzystać z aktywnego układu kierowniczego ze wspomaganiem progresywnym. System Active Steering sprawia z kolei, że układ kierowniczy pracuje inaczej, w zależności od tego, czy auto jedzie powoli, w ruchu miejskim czy szybko, po trasie. Podczas wolnej jazdy lekki obrót kierownicy powoduje bardzo mocny skręt kół, podczas szybkiej, mocny skręt kierownicą wywoła jedynie delikatną reakcję. Ponadto kierowca może korzystać z: profesjonalnej nawigacji, wyświetlacza head-up, systemu ostrzegającego przez niezamierzoną zmianą pasa, systemu rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania wraz z czujnikami parkowania i wielu innych elementów. O komfortowe warunki podróży dba zawieszenie wielowahaczowe, także wykonane z aluminium. Wyposażenie poszczególnych aut, naturalnie, nieco się od siebie różni.

BMW E61 – samochód używany, który zapewnia maksimum radości z jazdy

Silniki do BMW E61 dobierano, tak aby nawet najsłabszy z nich miał odpowiednią dynamikę, która pozwoli mu rozpędzić auto do setki w 9 s. BMW E61 posiada napęd na tylną oś, ale można spotkać także wersje, gdzie napędzane są wszystkie koła Pod maską BMW E61 montowano następujące benzynowe jednostki napędowe: 2.0 l (170 KM), 2.2 l R6 (169 KM), 2.5 l R6 (177, 190, 192 i 218 KM), 3.0 l R6 (213, 233, 258, 272 i 306 KM), 4.0 l V8 (306 KM), 4.4 l V8 (333 i 367 KM) oraz 4.8 l V8 (367 KM). Używane BMW E61 może być napędzane następującymi silnikami Diesla: 2.0 l (163 i 177 KM), 2.5 l R6 (177 KM) i 3.0 l R6 (197, 218, 231, 235, 272 i 286 KM). Z silnikami współpracują 6-biegowe skrzynie manualne oraz 6-stopniowe skrzynie automatyczne. BMW E61 to samochód używany dla aktywnej rodziny, która pragnie mieć wygodne, ponadczasowe, świetnie wyposażone auto o sportowej linii i dynamicznych osiągach.