Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E87

BMW serii 1 to samochód wyjątkowy pod każdym względem. Kompakt ze znaczkiem BMW różni się od pozostałych aut w swojej klasie. Jest jedynym hatchbackiem segmentu C z napędem na tylną oś. Charakteryzuje się idealnym rozkładem masy - 50/50 - z czego wynikają niespotykane w klasie kompaktów właściwości jezdne. Seria 1 miała swoją premierę w 2004 roku i została pomyślana jako konkurencja dla Audi A3. Od początku samochód cieszył się ogromną popularnością wśród kupujących, a na rynku pojazdów używanych pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych modeli. BMW E87 było produkowane w latach 2004-2011. Jego następcą jest BMW F20 – nieco większe i szersze od poprzednika.

Niezwykły kompakt

Kompakty charakteryzują się zwartą sylwetką i mają być kompromisem pomiędzy dużym a małym samochodem. Tymczasem ów kompromis wydaje się po prostu nie pasować do marki z Bawarii. Sportowe zacięcie kompaktu BMW i gwarantowana radość z jazdy plasują samochód poza konkurencją. Niespotykany w klasie kompaktów tylny napęd wymusza ograniczenia w kabinie pasażerskiej. Poprowadzony przez środek auta tunel osłaniający wał napędowy zajmuje i tak nie największą przestrzeń na nogi pasażerów. Samochód posiada zwartą sylwetkę, a w niewielkim bagażniku zmieszczą się co najwyżej codzienne zakupy. W tej klasie można znaleźć samochody większe i bardziej uniwersalne. Jednak BMW E87 to kompakt klasy premium, którego przeznaczeniem wcale nie jest bycie pojazdem do wszystkiego. Usytuowanie w klasie kompaktów wydaje się bardziej wynikać z wielkości pojazdu niż jego cech użytkowych. BMW serii 1 jest śmiałe, dynamiczne i niezwykle prestiżowe - dlatego stanowi obiekt pożądania wielu miłośników motoryzacji. Właściwości jezdne BMW E87 działają jak gdyby wbrew konkurentom z klasy kompaktów. Auto daje niespotykaną w segmencie C radość z jazdy i w tym należy upatrywać sukces modelu. Decydując się na zakup używanego BMW, właściciel zyskuje prestiż, poczucie komfortu oraz trudną do przecenienia frajdę z prowadzenia auta. Na doskonałe właściwości jezdne składa się wiele elementów, w które wyposażony został model BMW E87. Przede wszystkim pod maską znalazły się dynamiczne jednostki napędowe, gwarantujące osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie znacznie poniżej 10 s. Używany pojazd z lat 2004 - 2011 może być wyposażony w jeden z silników benzynowych: 116i (122 KM), 118i (143 KM), 120i (170 KM), 130i (265 KM) lub w diesela: 116d (115KM), 118d (143KM), 120d (177 KM), 123d (204 KM), 135i (306 KM). Istnieje także topowa wersja silnikowa M o mocy 340 KM. Warto też wspomnieć o produkowanym od 2011 roku elektrycznym wcieleniu serii 1. Samochód BMW E87 ActiveE posiada całkowicie elektryczny napęd, który umożliwia przejechanie 150 km. Właściciele pojazdów elektrycznych BMW objęci są specjalnym programem i biorą udział w testowaniu innowacyjnych technologii motoryzacyjnych. Innowacje znajdują się także pod maską używanego BMW E87 wyposażonego w klasyczny napęd paliwowy.

Sportowy hatchback dla wymagających

Zaprezentowane w 2004 roku auto było 5-drzwiowym hatchbackiem. Wersja 3-drzwiowa weszła do produkcji w czerwcu 2007, a kilka miesięcy później zaprezentowano 2-drzwiowe coupé. Ofertę uzupełnił kabriolet, stworzony na bazie coupé i oznaczony symbolem E88. W ofercie sprzedażowej najczęściej można spotkać samochód używany w wersji hatchback - jest najpopularniejszy i cieszy się największym powodzeniem. W 2007 roku zmodyfikowano silniki BMW E87. Seria 1 została objęta nowatorską strategią BMW Efficient Dynamics, która ma prowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 przy jednoczesnym podniesieniu dynamiki auta i zwiększeniu radości z jazdy. Efficient Dynamics to pakiet obejmujący układ napędowy, zarządzanie energią oraz całą koncepcję auta. Używany samochód BMW E87 to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów na rynku. Wrażenia z prowadzenia auta trudno porównać z jazdą jakimkolwiek innym samochodem. Dynamiczny silnik, duży moment obrotowy i elastyczna, świetnie zestrojona z jednostką napędową skrzynia biegów umożliwiają efektowną, sportową jazdę. Bezpieczeństwo i wysoki komfort prowadzenia samochód używany zawdzięcza świetnemu rozłożeniu masy oraz doskonałemu zawieszeniu. Auto bezbłędnie radzi sobie z pokonywaniem zakrętów, chociaż tylny napęd okazuje się zdecydowanie bardziej wymagający. Pojazd łatwo jest wprowadzić w kontrolowany poślizg. Na szczęście nad bezpieczeństwem czuwa zaawansowany, aktywny system kontroli trakcji DSC+T. Oprócz tego, samochód używany wyposażono w ABS oraz w specjalne rozwiązanie wspomagające hamowanie w zakrętach CBC. Dopełnienie systemów bezpieczeństwa stanowi wspomaganie siły hamowania DBC. Ponadto mają one komplet poduszek powietrznych - zarówno przednich, jak i bocznych oraz kurtyny powietrzne. Poziom bezpieczeństwa oferowany przez BMW E87 trudno znaleźć w innym samochodzie tej klasy. Wnętrze BMW E87 zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach oczekujących od samochodu czegoś więcej niż zwykłych cech użytkowych. Nisko osadzone fotele mają kubełkowy kształt, dzięki któremu zapewniają dobre trzymanie w zakrętach. Konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, a więc tak, jak w większych modelach BMW. Samochód używany wyposażony jest w standardowe radio BMW Professional, które umożliwia słuchanie płyt kompaktowych. Niewielka, trójdzielna kierownica doskonale leży w dłoniach i jest bardzo wygodna. Na przednich fotelach z powodzeniem znajdą miejsce osoby o wzroście przekraczającym 180 cm. Tylna kanapa raczej przeznaczona jest dla niższych pasażerów, jednak nawet tutaj z powodzeniem zasiądą 2 dorosłe osoby. Bagażnik nie imponuje rozmiarami, ale 330 l wydaje się wystarczające, jak na samochód segmentu C. Samochód posiada genialnie skonstruowane zawieszenie. Idealny rozkład masy gwarantuje świetne zachowanie się auta w zakrętach i daje radość z jazdy. Ponadto cały układ jezdny należy do wyjątkowo trwałych, a ewentualne czynności serwisowe zdarzają się nie wcześniej niż po przejechaniu 100 000 km. Wbrew współczesnej tendencji do podwyższania samochodów, BMW E87 jest nisko osadzone, co podkreśla jego sportowy charakter. Muskularna linia nadwozia może wskazywać na ukrytą pod maską moc. Samochód wydaje się zresztą specjalnie zaprojektowany do dużych mocy, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h i jest ograniczona elektronicznie. Czterokołowiec został wyposażony w świetne hamulce, dzięki czemu jego siła znajduje się pod pełną kontrolą kierowcy. Po uruchomieniu auto wydaje z siebie intrygujący pomruk, który wskazuje na świetne zestrojenie układu wydechowego. Jednocześnie wnętrze zostało idealnie wyciszone, co zapewnia komfort podróżowania. Wielbicieli marki BMW nie trzeba przekonywać do hatchbacka serii 1. Ten samochód w ciągu kilku lat od premiery zdobył sobie uznanie i znalazł zagorzałych fanów na całym świecie. Dzięki ofercie samochodów używanych można znaleźć się w gronie szczęśliwych właścicieli modelu BMW E87.