- Strona startowa
- Samochod
- Cadillac
- Cadillac Eldorado
Cadillac Eldorado Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Cadillac Eldorado, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Cadillac Eldorado
-
Cadillac Eldorado
€ 18 100,-- 72 000 km
- 05/1974
- 173 kW (235 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-74838 Limbach -
Cadillac Eldorado Eldorado 4.6 TC TC
€ 4 950,-- 100 000 km
- 05/2005
- 220 kW (299 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
-
14,1 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, ES-29640 Fuengirola -
Cadillac Eldorado 4.9 OLDTIMER //ETAT STRICTEMENT NEUFS //GARANTIE//
€ 14 950,-- 114 000 km
- 12/1991
- 149 kW (203 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-4170 Comblain-au-Pont -
Cadillac Eldorado
€ 5 900,-- 168 000 km
- 02/1994
- 220 kW (299 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-73432 Unterkochen -
Cadillac Eldorado Biarritz V8 - Deutsche Papiere
€ 4 000,-- 200 000 km
- 07/1989
- 118 kW (160 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-32602 Vlotho -
Cadillac Eldorado Coupe 4.1 V8 (OLDTIMER - H-Kennzeichen)
€ 7 999,-- 102 000 km
- 07/1987
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-45478 Mülheim-Speldorf -
Cadillac Eldorado biarritz
€ 15 000,-- 48 500 km
- 01/1983
- 99 kW (135 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-12042 bra -
Cadillac Eldorado TC*Wenig KM*Racing Green*TOP Zustand*H*
€ 11 999,-- 89 485 km
- 10/1993
- 220 kW (299 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
-
7,9 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, DE-73450 Neresheim -
Cadillac Eldorado ETC
€ 6 000,-- 177 000 km
- 05/1997
- 224 kW (305 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
-
12,6 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
299 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, AT-8093 St. Peter am Ottersbach
Zanim wyobrażenie Amerykanów o wymarzonym aucie skierowało się ku limuzynom, coupé czy kabrioletom o potężnych silnikach produkowanych przez niemieckich producentów ekskluzywnych aut, ćwierć wieku wcześniej określenie Dreamcar nierozerwalnie związane było z marką Cadillac. Luksusowa gałąź oferty amerykańskiego producenta General Motors (GM) symbolizowała American Way of Life, amerykański lifestyle reprezentowany przez wyższą klasę społeczną lat 50. i 60. , dla której codziennością były już elektrycznie opuszczane szyby, jak również sześciometrowa karoseria i silniki o pojemności skokowej 8 litrów. Gdy w 1953 roku GM Cadillakiem Eldorado rozpoczęto nową serię w programie producenta, początkowo wersje z nadwoziem coupé, a później także kabriolety symbolizowały ducha tamtych czasów zgodnie ze swoją nazwą. Chociaż ze względu na kryzys naftowy i coraz groźniejszą zagraniczną konkurencję Cadillac Eldorado w latach 70. stracił status kultowego auta, flagowy model Cadillaca pozostał w programie do 2002 roku, gdy Cadillac XLR został wycofany z produkcji po niemal pięćdziesięciu latach.
Cadillac Eldorado jako coupé i kabriolet
Pierwszy seryjnie produkowany Cadillac Eldorado został zaprezentowany w 1953 roku w wersji kabrio. Model oparto na tej samej platformie konstrukcyjnej co wersję z nadwoziem coupé z serii Cadillac DeVille. Wysokie sklepienie maski w centralnym punkcie, szerokie chromowane zderzaki i wydłużona do ponad 5,60 m karoseria były znakami rozpoznawczymi Cadillaca Eldorado. Kabriolet z materiałowym dachem zyskał ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,4 l , który osiągał moc 210 KM (154 kW). W 1955 roku jednostkę zastąpiono mocniejszym motorem o mocy 270 KM (199 kW). Gdy rok później na rynek wprowadzono wersję z nadwoziem coupé, modele zaczęto nazywać według nowego schematu. Kabriolet był od tego czasu sprzedawany jako Cadillac Eldorado Biarritz, a coupé oferowano jako Cadillaca Eldorado Seville. W 1957 roku paletę modelową rozszerzono o Cadillaca Eldorado Brougham, którego karoserię opracowało biuro projektowe Pininfarina z Turynu. Czterodrzwiowe coupé z charakterystycznym dachem ze szczotkowanego aluminium kusiło technicznymi innowacjami w postaci tempomatu i elektrycznie regulowanych siedzeń. Pojazd był najdroższym seryjnie produkowanym modelem tamtych lat.
W latach 60. Cadillac Eldorado przeżywa złoty okres
Duży tylny spojler z wbudowanymi reflektorami i przebiegający przez całą szerokość pojazdu kratkowany grill zdominowały design trzeciej generacji Cadillaca zaprezentowanej w 1959 roku. Auto było oferowane zarówno z nadwoziem coupé, jak i kabrio. W Cadillacu Eldorado Biarritz i Seville montowano silnik V8 o pojemności skokowej 6,4 l, który dysponował osiągami na poziomie 345 KM (254 kW). W latach 60. i 70. w kolejnych generacjach Cadillac Eldorado początkowo wyposażany był w motor o pojemności 7,7 l i mocy 375 KM (276 kW). W 1971 roku jednostkę zastąpiono jednak napędem o pojemności 8,2 l , którego wcześniejsze osiągi sięgające 400 KM po pierwszym kryzysie naftowym szybko obniżono do 190 KM (140 kW).
Do 1985 roku Cadillac Eldorado ponownie trafił do sprzedaży jako kabriolet
Po ośmioletniej nieobecności kabrioletu w programie producent przywrócił Cadillaca Eldorado do oferty, od 1979 do 1985 roku proponując model z dwoma wersjami nadwoziowymi: coupé i kabrio. Aby ustabilizować wyniki sprzedaży tego potężnego modelu po kryzysie naftowym lat 70., GM wprowadził na rynek Cadillaca Eldorado w bardziej nowoczesnym kształcie o długości jedynie 5,18 m i wadze niespełna 1,7 ton. Również osiągi silników zostały obniżone. Model początkowy dysponował jednostką o pojemności wynoszącej jedynie 4,1 l i mocy 135 KM (99 kW). Dla oszczędnych przewidziano nawet niespotykaną dotychczas u Cadillaca wersję z silnikiem Diesla o pojemności skokowej 5,7 l i mocy do 126 KM (93 kW).
Kompaktowe wymiary Cadillaca Eldorado pod koniec lat 80.
Przedostatnia generacja Cadillaca Eldorado oferowana od 1985 do 1991 roku dostępna była jedynie z nadwoziem coupé. Auto o długości niespełna 4,8 m ledwie wpisywało się w kryteria klasy średniej. Po napędzie o pojemności 4,1 l i mocy 132 KM (97 kW) Cadillac Eldorado pod koniec lat 80. zyskał mocniejszy silnik o pojemności skokowej 4,9 l i mocy 203 KM (149 kW). Ostatnia generacja modelu zjeżdżała z taśmy od 1991 do 2002 roku w zakładzie produkcyjnym w USA. Ponownie wydłużone do 5,13 m coupé w topowej wersji oferowane było z silnikiem o pojemności 4,9 l i mocy do 305 KM (224 kW).