- Strona startowa
- Samochod
- Chevrolet
- Chevrolet El Camino
Chevrolet El Camino Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet El Camino, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Chevrolet El Camino
-
Chevrolet El Camino 400er small Block V8 Motor
€ 21 900,-- 127 640 km
- 07/1986
- 118 kW (160 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-16515 Oranienburg -
Chevrolet El Camino V8 Custom~Matching-Numbers~äußerst gepflegt!
€ 27 880,-- 54 505 km
- 06/1974
- 107 kW (145 KM)
- Oldtimer
- 3 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-63743 Aschaffenburg -
Chevrolet El Camino 5,7 V8 350 autom. TOP Restauriert!
€ 47 900,-- 49 860 km
- 02/1968
- 279 kW (379 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-54595 Prüm -
Chevrolet El Camino 460ci TH400 550cv
€ 33 000,-- 3 500 km
- 06/1985
- 405 kW (551 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-41038 San Felice sul Panaro -
Chevrolet El Camino 5.7 V8 MOTEUR ZZ4 355CV BOITE AUTO - PLANCHE SURF
€ 24 990,-- 17 000 km
- 01/1976
- 261 kW (355 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-06200 NICE -
Chevrolet El Camino Conquista
€ 29 000,-- 117 500 km
- 01/1983
- 132 kW (179 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, FR-88650 Anould
Chevrolet El Camino to auto, które debiutowało wraz z początkiem lat 60. Dla wielu fanów pojazdów z tego okresu El Camino stał się samochodem-legendą. Produkowane w Stanach Zjednoczonych auto doczekało się pięciu generacji. Warto zwrócić uwagę na okoliczności debiutu tego charakterystycznego modelu. Od początku auto konkurowało z Fordem Ranchero i stanowiło swoistą odpowiedź Chevroleta na ten popularny na przełomie lat 50. i 60. ubiegłego wieku samochód. Już w pierwszym roku sprzedaży Chevrolet El Camino sprzedawał się jednak znacznie lepiej niż konkurent.
Pięć generacji Chevroleta El Camino
Pierwsza odsłona Chevroleta El Camino zjeżdżała z taśmy jedynie przez dwa lata. Pojazd typu coupé utility zaczerpnął z innych modeli producenta zawieszenie, co przełożyło się na 300 kg ładowności. Niedługo po dynamicznym wejściu na rynek samochód osiągnął słabsze efekty sprzedażowe i zakończono jego produkcję. Druga generacja była konstruowana od 1964 do 1967 roku. Auto zbudowano na bazie modelu Chevelle. W 1965 roku pojazd doczekał się odświeżenia pasa przedniego. Trzy lata później zadebiutowała trzecia odsłona El Camino. Tym razem również posłużono się Chevelle, z którego zaczerpnięto dłuższą płytę podłogową. Auto miało też wiele wspólnego z Chevelle Malibu, a podobieństwa było widać przede wszystkim w wystroju, a także wyposażeniu. W 1970 roku producent zdecydował się na bardziej wyrazisty kształt karoserii i ostrzejsze linie nadwozia. Czwarta generacja pojazdu trafiła na rynek w 1973 roku. Tym razem również konstruktorom za wzór posłużyła nowa wersja modelu Chevelle. W rezultacie pojazd zyskał nowoczesne, a zarazem masywne zderzaki, które odpowiadały za zwiększoną masę pojazdu. Samochód zjeżdżał z taśmy do 1977 roku. Rok później do produkcji trafiła ostatnia, piąta generacja auta, która utrzymała się na rynku najdłużej. Auto w regularnej sprzedaży pozostało bowiem aż 11 lat. W tej odsłonie Chevrolet El Camino doczekał się czterech wersji wyposażenia.
Chevrolet El Camino napędzany silnikami benzynowymi i Diesla
Pierwsza generacja Chevroleta El Camino dysponowała czteroma silnikami do wyboru. Dwie jednostki V8 różniły się pojemnością wynoszącą od 4,6 do 5,7 litra. Nabywcy mogli wybierać też spośród motorów Turbo-Thrust i R6. W drugiej odsłonie auta montowano silniki o pojemności od 3,2 do 5,6 litra, a także jednostkę Small-Block o pojemności 5,4 litra. Kolejna generacja samochodu to znaczące zmiany w palecie silnikowej. Motor V8 Turbo Jet o pojemności 6,5 l rozwijał moc nawet 330 KM lub 355 KM (w zależności od wariantu). Nie były to jednak najmocniejsze jednostki w tej generacji. Nabywcy mogli postawić też na model z jednostką L78 generującą moc 380 KM. Propozycja ta cieszy się zainteresowaniem koneserów dynamicznej jazdy, którzy zdecydowali się nabyć samochód używany. W standardzie pojazd sprzedawano z ręczną, trzybiegową skrzynią biegów, jednak opcjonalnie można było wybrać automatyczną, czterostopniową przekładnię. Czwarta generacja El Camino dysponowała licznymi jednostkami do wyboru, a ich pojemność wahała się od 4,1 do 7,4 litra. W piątej odsłonie pojazdu do benzynowców o pojemności od 3,3 do 5,7 litra dołączyła jednostka Diesla o pojemności 4,3 litra. Warto zauważyć, że spadek osiągów i włączanie do produkcji słabszych silników rozpoczęło się od czwartej generacji i wiązało się z wprowadzeniem nowych norm ograniczających emisję spalin.