Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
chevrolet-matiz-l-01.jpg

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chevrolet Matiz, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od 1999 roku amerykański koncern General Motors stopniowo przejmował większość udziałów w południowokoreańskim Daewoo. Ta znana azjatycka marka znakomicie wpasowała się w strategię GM. Amerykanie zyskali dostęp do wschodzących rynków w krajach nowo uprzemysłowionych i „azjatyckich tygrysów”, weszli w posiadanie know-how w odniesieniu do produkcji tanich małych aut miejskich i mogli skorzystać z pełnej palety Daewoo. Umożliwiło to wprowadzenie własnej technologii do nowych modeli zaprezentowanych pod koreańską marką. Od połowy lat 90. Daewoo było obecne na rynku europejskim głównie w segmencie małych aut miejskich. Wprowadzony na rynek w 1998 roku Matiz miał się stać flagowym modelem na Starym Kontynencie.

Pierwsze Chevrolety Matizy pojawiają się na rynku w 2004 roku

Menedżerowie GM byli przekonani, że w ekonomicznym małym samochodziedrzemie potencjał, który należy wykorzystać, by stworzyć funkcjonalne auto miejskie. Spodziewali się, że samochód pod inną marką GM wzbudzi znacznie większe zainteresowanie także poza rynkiem azjatyckim. W ramach całkowitej restrukturyzacji koncernu zdecydowano, że Matiz zaprezentowany zostanie pod marką Chevrolet, dlatego w 2004 roku samochód wszedł na rynki europejskie jako Chevrolet Matiz. Pierwotna nazwa została zachowana na rodzimym rynku w Południowej Korei także w kolejnych generacjach modelu.

Chevrolet Matiz jest dostępny wyłącznie jako samochód pięciodrzwiowy

Pierwsze roczniki 2004/5 były niemal niezmienioną pierwszą generacją limuzyny, którą w latach 90. zaprojektował słynny włoski designer Giorgetto Giugiaro. Miały się one stać następcami Fiata 500. Włosi zdecydowali się jednak na model retro, tak więc GM swój pomysł zrealizował w Korei Południowej. Pierwsza generacja Chevroleta Matiza mierzyła 3,5 m, a szerokość wynosiła 1,5 m. Mimo niewielkich rozmiarów ważący jedynie 850 kg samochód oferowano jako auto pięciodrzwiowe, co w tej klasie było rzadkością.

Jednostki napędowe Chevroleta Matiza

Pod maską zjeżdżającego z taśmy montażowej w Korei, a przeznaczonego na rynek europejski Matiza pracował początkowo trzycylindrowy silnik o pojemności 0,8 l i mocy 52 KM (38 kW). Rocznik 2005 był już wersją stylistycznie zmienioną, która otrzymała także większy czterocylindrowy silnik o pojemności jednego litra i mocy 67 KM (49 kW). Silniki pracowały z pięciobiegową przekładnią manualną lub opcjonalnie automatyczną.

Następcą Matiza jest Chevrolet Spark, który pojawił się na rynku w 2009 roku

W 2009 roku druga, znacznie zmieniona i powiększona, generacja pojawiła się na większości rynków europejskich pod nową nazwą. Od 2009 roku Matiz stał się Chevroletem Spark.