Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Chrysler 300C

Chrysler 300C Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chrysler 300C, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Samochód Chrysler 300C to pojazd, który w 2004 roku wyszedł spod skrzydeł koncernu DaimlerChrysler AG i zasilił segment luksusowych limuzyn z wyjątkowym wyposażeniem. Pierwsza generacja tego modelu była produkowana w latach 2004-2011 i cechowała się masywną sylwetką. Początkowo auto było sprzedawane tylko z benzynową jednostką napędową, ale z upływem czasu konstruktorzy dodali do kolekcji silnik Diesla. Do wersji klasycznej dołączył kabriolet, który jednak nie trafił do seryjnej produkcji, zaś specjalnym egzemplarzem tej linii był Chrysler 300C Touring z elegancko wydłużonym tyłem i całkiem sporą przestrzenią bagażową. 300C pierwszej edycji otrzymał wyrazistą i sprawiającą wrażenie ciężkiej kratkowaną atrapę chłodnicy, a niemal prostokątne reflektory stanowiły nawiązanie do limuzyn z dawnych lat. Z kolei nieco uniesiony tył ze zintegrowanym zderzakiem i kompaktowymi światłami przywodził na myśl stylistykę z lat 90. Kolejna edycja samochodu 300C została zaprezentowana w 2011 roku i jej produkcja trwa nadal. Zmienił się jednak producent. Aktualnie auta te stanowią część włoskiego koncernu FIAT, a jego europejska wersja nosi nazwę Lancia Thema.

Chrysler 300C drugiej generacji - limuzyna po liftingu

Włosi zaprezentowali pojazd Chrysler 300C w 2011 roku. Auto przeszło znaczne modyfikacje w zakresie wyglądu ogólnego. Prace kosmetyczne przy sylwetce oraz facelifting odciążyły masywną maskę i nadały jej opływowego kształtu. Grill zyskał nieco bardziej elegancką formę, a przede wszystkim subtelniejszy wygląd. Reflektory, zaopatrzone w LED-owe światła przeznaczone do jazdy za dnia, zgubiły swój pierwotny prostokątny kształt i doskonale stopiły się z przednią częścią pojazdu, tworząc spójną całość. To jednak nie wszystko, ponieważ w modelu 300C drugiej edycji zyskał także tył auta. Tutaj, podobnie jak z przodu, odciążono sylwetkę, modyfikując kształt zderzaka, świateł i klapy bagażnika. Włoscy konstruktorzy kierowali się nie tylko praktycznymi potrzebami odbiorców, ale także tym, co na Półwyspie Apenińskim jest niezwykle ważne i przejawia się w wielu aspektach ludzkiego życia - smakiem i wysublimowanym pojęciem elegancji. Wnętrze tego samochodu również przeszło całkiem spore zmiany. Dotyczyły one głównie konsoli centralnej i deski rozdzielczej. Zamontowano dotykowy ekran oraz elegancki wyświetlacz wskaźników. Poza tym model z nadwoziem w wersji sedan otrzymał funkcjonalnych asystentów jazdy. Poziom bezpieczeństwa podniesiono za pomocą systemu ostrzegającego o nagłej zmianie pasa oraz zainstalowano specjalny system, mający za zadanie ostrzegać przed niebezpieczeństwem zderzenia czołowego. Chrysler 300C był dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Limited, S, Platinum oraz SRT-8. Producent poszerzył ofertę także o wersje limitowane, produkowane na specjalne zamówienie. Chrysler 300C to elegancki pojazd, który z pewnością sprawdzi się jako element firmowej floty z przeznaczeniem do wożenia gości i nie tylko.

Chrysler 300C w drugiej wersji - dane techniczne i spalanie

Producenci zaproponowali model 300C w czterech wersjach silnikowych. Benzynowe jednostki napędowe oraz silnik wysokoprężny sprawiają, że nawet używany egzemplarz jest doskonałym pojazdem z wyraźnie odczuwalnym przyspieszeniem. W wersji napędzanej benzyną dostępny był silnik V6 o mocy 253 KM i pojemności 3,5 l, który na dystansie 100 km zużywał około 12-14 l/10 km w cyklu mieszanym. Nieco mniejszy silnik, także V6, o pojemności 2,7 l, generował moc 193 KM. Na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym potrzebował mniej więcej 10-12 l paliwa. Silniki te pracowały sprawnie, czysto, a także uznane zostały za bezawaryjne i bardzo wydajne. Producenci zaproponowali również większą jednostkę napędową. Silnik V8 HEMI o pojemności 5,7 l i mocy 340 KM to doskonały wybór. Dzięki temu, że przy niskim obciążeniu odłączane są dwa cylindry istnieje możliwość nieco bardziej oszczędnego zużycia paliwa. Wówczas na 100 km jazdy poza miastem model 300C potrzebuje średnio 11 l benzyny. Diesel w wersji V6 to 3-litrowa jednostka Turbo o mocy 218 KM, która cechowała się spalaniem na poziomie 8,1 l/100 km. Chrysler 300C był dostępny wyłącznie z automatycznymi skrzyniami biegów. Były to pięcio- lub ośmiostopniowe przekładnie.