Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
chrysler-voyager-l-01.jpg

Chrysler Voyager

Chrysler Voyager Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Chrysler Voyager, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Chrysler Voyager to auto typu van, które doczekało się aż pięciu generacji. Chrysler produkował ten legendarny model począwszy od 1984 roku, utrzymując go na rynku przez ponad 30 lat. Nic więc dziwnego, że cieszy się on dużą popularnością także jako samochód używany. W Polsce Chrysler Voyager znany jest również pod nazwą Town&Country. Samochód oferowany był w krótszej wersji Voyager oraz dłuższej znanej pod nazwą Grand Voyager. Pierwsza generacja Voyagera dostępna była na amerykańskim rynku już w lecie 1984 roku, jednak w Europie trafił do oficjalnej sprzedaży dopiero cztery lata później w 1988 roku. Następcą popularnego modelu był Chrysler Pacifica.

Pięć generacji legendarnego Chryslera Voyagera

W USA w latach 1987-1990 do wyboru były trzy wersje tego samego auta pod różnymi szyldami: były to Chrysler Voyager, Dodge Caravan oraz Plymouth Grand Voyager SE. W Europie Chrysler Voyager w swoim segmencie był bezkonkurencyjny, co dodatkowo potwierdza jego popularność jako samochód używany. Model był dostępny z hamulcem ręcznym w nietypowej formie pedału umieszczonego po lewej stronie. Wersja sprzedawana początkowo w USA od europejskiej różniła się jedynie wyglądem świateł przednich i tylnych oraz osłoną chłodnicy. Druga generacja auta zjechała z taśmy po raz pierwszy w 1991 roku i potwierdziła mocną pozycję Voyagera wśród europejskich klientów. Produkcję rozpoczęto w USA, a pojazdy były eksportowane do Europy. Zainteresowanie nabywców było tak duże, że producent zdecydował się w 1992 roku na rozpoczęcie produkcji w Austrii. Europejska odsłona modelu oraz Dodge Caravan są pod względem zewnętrznym niemal identyczne. Kontynentalna wersja została nawet wyposażona w typowy dla Dodge'a grill. Trzecia generacja Voyagera również w wersji kombi pojawiła się na rynku wiosną 1995 roku. Pojazd nadal dysponował charakterystyczną osłoną chłodnicy, która pojawiła się w poprzedniej generacji. W 2000 roku Chrysler Voyager doczekał się czwartej generacji. Pod względem estetycznym nie sposób pominąć znaku rozpoznawczego Chryslera w postaci grilla, który po raz pierwszy pojawił się właśnie w tym modelu auta. W 2002 roku samochód poddano faceliftingowi. Istotną zmianą wyposażenia był nowy system siedzeń zwany Stow'n Go, który pozwalał na całkowite opuszczenie tylnych foteli. Piąta generacja Voyagera po raz pierwszy zjechała z taśmy w 2008 roku i była dostępna jedynie w dłuższej wersji, dotychczas znanej jako Grand Voyager. Model do sprzedaży w Europie trafił w listopadzie 2011 roku pod nazwą Lancia Voyager, zastępując tym samym Lancię Phedra i Chryslera Grand Voyagera na Starym Kontynencie.

Paleta silnikowa Chryslera Voyagera

Pierwsza generacja Voyagera wyposażona była w silniki Otto o pojemności od 2,2 do 3,3 l. Druga generacja modelu oferowana była w Europie z różnymi silnikami do wyboru. Wśród nich był trzylitrowy motor zapożyczony z Mitsubishi, silniki Otto o pojemności 2,5 l i 3,3-l, a także wersja z silnikiem AWD o pojemności 3,8 l. Dostępne były również warianty z dwuipółlitrowym silnikiem Diesla o mocy 116 KM oraz produkowany w Niemczech model z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem o pojemności 3,3 l. Pozostałe typy proponowano z ręczną skrzynią biegów. Trzecia generacja Voyagera pod względem napędu nie różniła się zbytnio od drugiej. Paletę silnikową poszerzono jedynie o silnik Otto o pojemności 2,0 l, który pochwalić mógł się mocą 133 KM. Czwarta generacja doczekała się wprowadzenia do gamy silnikowej napędu Diesla z systemem Common Rail, który zapewniał moc 141 KM. W 2002 roku producent zdecydował się na pewne zmiany, które poskutkowały usunięciem z oferty silników Diesla z manualną skrzynią biegów. W piątej generacji Chrysler Voyager dostępny był z silnikami benzynowymi i Diesla. Napęd wysokoprężny o mocy 163 KM i momencie obrotowym 360 Nm dostępny był z filtrem cząsteczek stałych. Wersja V6 Otto cechowała się pojemnością 3,8 l i była seryjnie produkowana z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów.