- Strona startowa
- Samochod
- Citroen
- Citroen 2CV
Citroen 2CV Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Citroen 2CV, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Citroen 2CV
-
Citroen 2CV 1.6I 16V 92CV PACK AMBIANCE
€ 3 800,-- 102 410 km
- 07/2005
- 69 kW (94 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
-
169 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-10600 SAVIERES -
Citroen 2CV 4 Zylinder
€ 11 000,-- 91 452 km
- 06/1975
- 40 kW (54 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, AT-3902 Vitis -
Citroen 2CV 1.1i essence
€ 2 300,-- 140 000 km
- 10/2007
- 81 kW (110 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, FR-94410 St Maurice
Była to raczej mało udana premiera; samochód ten za sprawą karoserii o zaokrąglonych i łukowatych kształtach był przedmiotem kpin i szyderstw. Próba uczynienia z tego modelu konkurenta dla niemieckiego Garbusa VW zakończyła się niepowodzeniem. Z czasem miało się to jednak zmienić: do ostatniego roku produkcji, czyli 1990 roku, sprzedano ponad pięć milionów egzemplarzy. Prototyp samochodu istniał już w 1939 roku podczas drugiej Wojny Światowej. Pierwsze modele 2CV były wyposażone w silnik dwucylindrowy, tak zwany boxer, który generował moc 9 KM. Po początkowych trudnościach we Francji „kaczka“ sprzedawała się tak dobrze, że producent miał problemy z zaspokojeniem popytu na rynkach zagranicznych. W Niemczech auto było dostępne dopiero w 1958 roku i to przy wydłużonym czasie dostawy. Sukces modelu był tak olbrzymi, że francuska poczta, służba drogowa oraz brytyjska Królewska Marynarka Wojenna włączyły auto do swoich parków samochodowych.
W 1950 roku model 2CV wprowadzono na rynek w wariancie ciężarowym jako furgonetkę
Zakres mocy 2CV wynosił od 9-do 29 KM przy pojemności skokowej od 375 do 602 cm³ oraz trzech lub czterech biegach. „Kaczka“ osiągała prędkość maksymalną od 65 do 112 km/h. Zużycie paliwa wynoszące od 4,2 do 6 litrów na 100 km było zarówno na ówczesne, jak i dzisiejsze warunki bardzo ekonomiczne. W 1988 roku z taśmy we Francji zjechał ostatni 2CV, a w 1990 roku produkcję wstrzymano także w Portugalii. Następcą modelu był Citroën AX. Zaokrąglona forma 2CV przeżywa dzisiaj renesans i jest obecna w wielu aktualnych modelach Citroëna. W międzyczasie we Francji „kaczka“ stała się modelem iście kultowym. W całej Europie istnieją kluby miłośników 2CV. Organizowane są również liczne wystawy, jak choćby ta w marcu 2003 roku w Speyer. Niecodzienne imprezy takie jak przejazd po Afryce na dystansie 25 000 km dopełniają charakterystykę fanów 2CV.