- Strona startowa
- Samochod
- Citroen
- Citroen C15
Citroen C15 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Citroen C15, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Citroen C15
-
Citroen C15 C-15 Furgón D Top
€ 2 700,-- 201 000 km
- 02/1999
- 44 kW (60 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Diesel
-
7,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, ES-43120 Constantí -
Citroen C15
€ 4 000,-- 138 000 km
- 06/1994
- 44 kW (60 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-21026 Gavirate -
Citroen C15 diesel 60 cv
€ 5 990,-- 135 200 km
- 10/2004
- 44 kW (60 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-84300 CAVAILLON
Citroën C15 to samochód osobowy francuskiego producenta Citroën. Ten furgon oparty na modelu Visa został zaprezentowany w 1984 roku. Visa była małym samochodem francuskiego koncernu, który produkowano od 1978 do 1988 roku. Pojazd miał być nowoczesnym następcą 2CV, jednak produkcja obu modeli zazębiała się.
Rozwój Citroëna Visy
Visa wyznaczona na następcę 2CV została zaprojektowana na początku lat 70. ubiegłego stulecia. Auto miało wyróżniać się nowocześniejszym podwoziem, mocniejszymi silnikami i karoserią o kształcie skłaniającym się ku Citroënowi GS. Przy tworzeniu samochodu Citroën współpracował z Fiatem. Włoski producent zamierzał opracować następcę Fiata 127. Gdy Citroën po nabyciu udziałów w Comotor i Maserati zakończonym niepowodzeniem popadł w kłopoty finansowe, a w 1974 roku został przejęty przez Peugeota, zapadła decyzja o wykorzystaniu platformy Peugeot 104 do budowy nowego VD ─ Véhicule Diminuée. Odrzucono koncepcję planowanego trzydrzwiowego wariantu o niezależnym designie. W zamian klienci mogli w 1976 roku nabyć niewiele zmodyfikowaną wersję Peugeot 104 Z jako Citroëna LN. Kształt karoserii Visy opierał się na projekcie Citroëna z czasów przynależności przedsiębiorstwa do PSA. Ze względu na wspólną platformę pojazd nie mógł być jednak trafić na rynek. Plany konstrukcyjne zostały zakupione przez Rumunów, którzy pierwotny pojazd zaczęli produkować pod nazwą Oltcit. Finalnie auto powróciło do na rynki zachodniej Europy jako Citroën Axel. Nie miało ono jednak nic wspólnego z Visą. Visa była wyposażona w zmodyfikowany dwucylindrowy silnik typu Boxer chłodzony powietrzem, który wywodził się od Citroën 2CV i miał pojemność 652 cm3. Motor został nieco powiększony i wyróżniał się aluminiowymi cylindrami oraz elektronicznym zapłonem. 2CV był wyposażony w napęd o maksymalnej pojemności 602 centymetrów sześciennych. Visę wprowadzono na rynek we wrześniu 1978 roku. Początkowo Citroën Visa nie sprzedawał się najlepiej. Design auta wymagał przyzwyczajenia się do szerokich kolumn B, grilla z tworzywa sztucznego i jednoramiennej kierownicy. Z tego względu już w 1981 roku przeprowadzono kompleksowy facelifting pod kierownictwem konstruktora karoserii Heuliez. Wskutek modernizacji Citroën Visa zyskał szerokie panele z tworzywa sztucznego, a przednia część pojazdu miała bardziej konserwatywny kształt, który ukrył początkową formę zastosowaną w Visie. Produkcję Visy zakończono w październiku 1988 roku.
C15 jako wariant Citroëna Visy
W 1984 roku zaprezentowano Citroëna C15 w wersji furgon, którą oparto na Visie. Aż do kolumny B karoseria Citroëna C15 była taka sama jak w przypadku Visy. Tylna część pojazdu została zaprojektowana niezależnie. Wydłużono rozstaw kół w furgonie. Wahacze tylnych kół Citroëna C15 nie wywodziły się od Visy, lecz zostały zaczerpnięte od Citroën BX i założyskowane. Citroën C15 nie był dostępny z dwucylindrowym silnikiem typu Boxer. Zamiast niego pojazd produkowany w Douvrin otrzymał mały czterocylindrowy motor przejęty od Peugeota 104. Od 1987 roku oferowano silniki benzynowe z wtryskiem typu 1.1i, 1.4 E oraz 1.4i z serii TU, a także duże motory Diesla o pojemności 1,8 l z serii XUD. Citroën zastąpił ostatni napęd w 2000 roku, montując w modelu C15 wolnossącego Diesla o pojemności 1,9 l z serii DW, który był jedynym silnikiem stosowanym w pojeździe do końca 2005 roku.
Warianty Citroëna C15
Citroën C15 był również oferowany w przeszklonej wersji z pięcioma siedzeniami pod nazwą Familiale oraz w wydłużonej odsłonie z dodatkowymi bocznymi drzwiami jako Rallongé. Na rynku pojawiły się również liczne edycje specjalne. Do sprzedaży w salonach Citroëna trafiły między innymi kampery, wersje z napędem na cztery koła lub wariant sześciokołowy.
Koniec produkcji Citroëna C15
W grudniu 2005 roku, gdy z taśmy zjechało około 1 800 000 egzemplarzy, w zakładzie Vigo w Hiszpanii zakończono produkcję Citroëna C15. W tym roku Visa oraz Citroën C15 były oferowane wyłącznie z silnikiem Diesla o pojemności 1,9 l. Pojazdy można było kupić we Francji i kilku innych krajach europejskich takich jak Belgia, Szwajcaria, Włochy czy Hiszpania. Citroën C15 o 17 lat przeżył dawną podstawową wersję, Visę. Citroën C15 był tym samym najdłużej produkowanym modelem Citroëna, który zjeżdżał z taśmy nieprzerwanie przez 21 lat.