Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
citroen-xsara-picasso-l-01.jpg

Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Citroen Xsara Picasso, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Rodzina samochodów Citroën Xsara została zaprojektowana przez francuski koncern Peugeot- Citroën jako następca w klasie kompaktowej produkowanego w latach od 1991 do 1998 modelu Citroën ZX. Podczas gdy ZX jako limuzyna, coupé i kombi produkowany był w klasycznych formach nadwozia, w generacji Xsara – obok limuzyn i kombi – po raz pierwszy pojawił się także kompaktowy van marki Citroën. Przyczyna: konkurent Renault miał znaczną przewagę czasową w dużych limuzynach i mniejszych vanach i odnosił w tych klasach samochodów utrzymujące się wyniki sprzedaży. Po przedstawieniu wprowadzonej już w roku produkcji 1997 limuzyny Xsara i zejściu z taśmy rok później serii kombi dostarczony został następnie kompaktowy van Citroën Xsara Picasso, który stanowił pierwszy model francuskiego producenta w segmencie vanów.

Dwie równoległe serie produkcyjne vanów z modelem Xsara i następcą C4 Picasso

Będący nośnikiem wizerunku dodatek do nazwy, czyli Picasso, miał pomóc odebrać udziały w rynku głównemu konkurentowi Renault i zwiększyć wartość rozpoznawczą nowego modelu. Do koncepcji „kubistycznego kompaktowego vana“ pasowało rozpoczęcie produkcji ochrzczonego nazwiskiem hiszpańskiego malarza samochodu w hiszpańskim zakładzie Citroëna. Rzeczywiście sprzedaż przebiegała na tyle zadowalająco, że Citroën zachował w programie model Xsara Picasso nawet jako jeszcze korzystniejszą wersję vana, kiedy wraz z modelem Citroën C4 Picasso od roku 2006 wprowadzono na rynek jego następcę.

To stylistyka ma spowodować, że Citroëna Xsara Picasso nie można pomylić z innym modelem

Pierwszy kompaktowy van Citroëna zszedł z taśmy w Hiszpanii w roku produkcji 1999. Zewnętrzną cechą Citroëna Xsara Picasso była podwyższona, duża przednia szyba, przechodząca liniowo w zakończoną klinowo maskę silnika. Aby ograniczyć nagrzewanie się wnętrza przez szybę panoramiczną samochodu, producent wyposażył ją w dodatkową, antytermiczną warstwę odbijającą. Dzięki mocno wygiętemu tyłowi kompaktowy van uzyskał swój sprawiający wrażenie okrągłego kształt, który wyraźnie odróżniał go od konkurentów. Także podczas projektowania wnętrza konstruktorzy Citroëna wprowadzili własne akcenty. Wszystkie wskaźniki zostały umieszczone na środku kokpitu nad zaokrągloną konsolą środkową ze zintegrowaną dźwignią zmiany biegów i dostarczały informacji o sytuacji podczas jazdy także pasażerom siedzącym z tyłu.

Citroën Xsara Picasso posiada zaledwie dwa metry sześcienne przestrzeni ładunkowej

Przy wysokości 1,63 m i długości 4,26 m Citroën Xsara Picasso posiadał typowe wymiary samochodów swojej klasy. Unikatową cechę stanowiły trzy tylne siedzenia o takich samych wymiarach, które można było pojedynczo wyjmować. Możliwe było powiększenie bagażnika o pojemności 550 litrów do maksymalnie dwóch metrów sześciennych. Dla pasażerów z tyłu dostępne były dwa składane stoliki zintegrowane w oparciach przednich siedzeń. W ten sposób Citroën chciał wyjść przede wszystkim naprzeciw potrzebom rodzin, które stanowiły główną grupę nabywców kompaktowego vana tego producenta.

Silniki w modelu Citroën Xsara Picasso

Citroën Xsara Picasso oferowany był z silnikiem Diesla oraz z silnikiem benzynowym o mocy 109 KM (80 kW). Średnie zużycie paliwa przez silnik Euro4 Citroën określał na 7,3 litra, co odpowiadało wartości emisji dwutlenku węgla na poziomie 172 g/km. Jako Diesel Xsara Picasso występował w programie z silnikiem 109 KM (80 kW), który zużywał 5,1 l litra oleju napędowego i emitował przeciętnie 136 g/km CO2. W nowszych modelach montowano także filtr cząstek stałych. W pierwotnej wersji był to zespół napędowy z samozapłonem bez filtra, o mocy 90 KM (66 kW), którego średnie zużycie wynosiło 5,1 l oleju napędowego przy emisji 135 g dwutlenku węgla na kilometr. Elektroniczny program stabilizacji ESP z ABS, układ regulacji poślizgu i układ kontroli stabilizacji toru jazdy montowane były seryjnie. Podczas testu zderzeniowego Euro NCAP Citroën Xsara Picasso otrzymał cztery z pięciu możliwych gwiazdek.