Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
Dacia Lodgy Side

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dacia Lodgy, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Należąca do koncernu Renault rumuńska Dacia jest producentem aut low-cost, czyli tych nieco tańszych. Modele Dacia Sandero i Dacia Logan należą do segmentu aut małych. Od roku 1999 Francuzi i Rumuni rozpoczęli intensywne prace nad koncepcją aut z wyższych segmentów przy zachowaniu tradycji marki, zgodnie z którą samochód ma być dostępny dla wszystkich. Początek nowej strategii przyniósł crossover Sandero Stepway oraz kombi Dacia Logan MCV. W roku 2010 Rumuni zaprezentowali pierwszy samochód sportowo-użytkowy (SUV-a), Dacię Duster. W roku 2012 ruszyła ofensywa produkcyjna: Dacia Dokker jako pierwsze kombi z wysokim dachem zjechała z taśmy produkcyjnej w północnoafrykańskich zakładach Renault. Niemal w tym samym czasie Rumuni zaprezentowali swój pierwszy rodzinny van, wprowadzony na rynek pod nazwą Dacia Lodgy.

W vanie Dacia Lodgy jest miejsce aż dla siedmiu osób

W klasie samochodów rodzinnych liczy się dobre wykorzystanie miejsca i możliwość dokonywania zmian we wnętrzu zgodnie z aktualną potrzebą użytkownika. Taki zamysł mieli też twórcy pierwszego modelu tej klasy. Stylistyka karoserii z niemal prostą linią dachu daje wrażenie komfortu i przestronności. Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie mają dużo miejsca, w tym aż 95 cm na głowę i 18 cm na wysokości kolan. Przy długości całkowitej 4,50 m Dacia Lodgy oferuje wersję z dwoma miejscami dla pasażerów w trzecim rzędzie. W tej opcji jazdą w vanie może się cieszyć aż siedmiu pasażerów.

Dacia Lodgy to aż 2600 litrów przestrzeni bagażowej

Składane siedzenia w różnych konfiguracjach pozwalają na dowolność zagospodarowania przestrzeni wewnątrz i dostosowanie jej do aktualnych potrzeb. Przy złożonych siedzeniach w Lodgy można wykorzystać aż 2600 litrów przestrzeni ładunkowej. W konfiguracji z siedmioma rozłożonymi siedzeniami na bagaż pozostaje jeszcze nieco ponad 200 litrów. W konfiguracji bez trzeciego rzędu siedzeń długość przestrzeni ładunkowej wynosi 1,2 m.

Jednostki wysokoprężne o mocy do 107 KM pod maską modelu Dacia Lodgy

Dacia Lodgy z napędem na przednie koła posiada silnik Diesla Common-Rail o mocy 90 KM (66 kW) z manualną skrzynią pięciobiegową. Topowa wersja Dacia Lodgy Diesel otrzymała silnik o pojemności 1,5 l. Silnik wysokoprężny z sześciobiegową skrzynią o mocy 107 KM (79 kW) pozwala na prędkość maksymalną 175 km/h. Zużycie paliwa obu Diesli kształtuje się na poziomie od 4,9 do 5,3 l (109 g/km do 116 g/km CO2).

Wersje benzynowe Dacia Lodgy posiadają turbosprężarkę

W chwili wprowadzania modelu na rynek wyposażono go w jednostkę 1,6 l o mocy 83 KM (61 kW). W późniejszym czasie montowano nowszą wersję z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, która w modelu Dacia Lodgy osiąga moc maksymalną 115 KM (85 kW). Van z pojemnością zredukowaną do 1,2 l osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Zgodnie z informacją producenta zużycie paliwa wynosi 7,5 l (135 g/km CO2).