- Strona startowa
- Samochod
- Daewoo
- Daewoo Matiz
Daewoo Matiz Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daewoo Matiz, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Daewoo Matiz
-
Daewoo Matiz
€ 390,-- 131 711 km
- 09/2003
- 38 kW (52 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-48282 Emsdetten -
Daewoo Matiz 0.8 SE
€ 299,-- 73 500 km
- 03/2000
- 38 kW (52 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
6,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
149 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-04886 Beilrode -
Daewoo Matiz Matiz 0.8 SE City c/abs
€ 500,-- 138 765 km
- 10/2003
- 38 kW (52 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
4,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-20081 abbiategrasso, MI -
Daewoo Matiz Matiz+1.0+SE
€ 1 200,-- 90 651 km
- 09/2004
- 47 kW (64 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
6,6 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, DE-04668 Parthenstein OT Grethen -
Daewoo Matiz Matiz 0.8 SE City
€ 900,-- 120 000 km
- 06/2004
- 37 kW (50 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-00148 Roma -
Daewoo Matiz 0.8 SE City
€ 950,-- 179 000 km
- 01/2004
- 37 kW (50 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-20824 Lazzate -
Daewoo Matiz Matiz 0.8 SE City c/abs
€ 1 850,-- 80 000 km
- 10/2003
- 38 kW (52 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
6,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-20081 Abbiategrasso -
Daewoo Matiz Matiz 0.8 SE City
€ 400,-- 165 000 km
- 10/2000
- 37 kW (50 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
6,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-80049 Somma Vesuviana -
Daewoo Matiz Matiz 0.8 S Smile
€ 1 300,-- 86 900 km
- 05/2000
- 37 kW (50 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
6,4 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
161 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, IT-80040 Striano - Napoli - NA
W latach sześćdziesiątych producent samochodów Daewoo stał się istotnym ogniwem południowokoreańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Początkowo współpracowano z koncernami japońskimi, a w późniejszych latach firmę całkowicie przejął amerykański koncern General Motors (GM). Dynamicznie rozwijający się rynek krajowy, ale także wejście na rynki krajów sąsiednich, które przeżywały gospodarczy boom, oraz sprzyjające warunki produkcji w samej Korei spowodowały zainteresowanie nie tylko Japończyków. Branża motoryzacyjna szybko dostrzegła szansę w globalnej gospodarce. Inwestorzy z Ameryki przyglądali się zmianom zachodzącym na rynkach azjatyckich. W latach 70. koncern Daewoo rozpoczął współpracę z GM, który do tej pory koncentrował się, poza rodzimym rynkiem, także na rynku europejskim i australijskim. Koncern amerykański dostarczał plany konstrukcyjne, a Daewoo zajmowało się dostosowaniem stylistyki i produkcją we własnych zakładach. Na początku lat 90. Koreańczycy poczuli się na tyle niezależni od GM, że postanowili produkować całkiem własne modele. W dalszym ciągu wykorzystywano przede wszystkim platformy GM, ale nadwozia zaczęli projektować słynni projektanci, co w połowie lat dziewięćdziesiątych zaowocowało ekspansją Daewoo na rynki europejskie. Modele Lanos, Leganza, Nubira były kompaktami z segmentu aut klasy średniej przeznaczonymi na podbój rynków europejskich. W roku 1998 Koreańczycy wypuścili na rynek swoje najmniejsze auto, które uzupełniło ich europejska ofertę: Matiz był sprzedawany do roku 2004, czyli do czasu przejęcia Daewoo przez GM.
Włoski design dla południowokoreańskiego Daewoo Matiza
Przy konstrukcji modeli kompaktowych oraz samochodów klasy średniej Koreańczycy z Daewoo współpracowali z włoskim biurem projektowym Italdesign, założonym pod koniec lat 60. przez projektanta Giorgetto Giugiaro. Włosi zaprojektowali Lanosa i Nubirę specjalnie z myślą o oczekiwaniach europejskiego użytkownika. Ten sam zamysł dotyczył Matiza, który miał zwiększyć popularność marki Daewoo w Europie, choć przeznaczony był także na rodzimy rynek azjatycki.
Daewoo produkuje Matiza wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej
Matiz miał być z założenia samochodem typowo miejskim o kompaktowych wymiarach, ale miał też oferować dość miejsca dla pięciu osób. Dlatego auto pojawiło się wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej i mimo niewielkich rozmiarów – 3,50 m długości – pozwalało na dość wygodne wsiadanie. Auto miało typowe dla tej klasy wymiary: prawie 1,50 m szerokości i 1,48 m wysokości. Przód samochodu był charakterystyczny dla wielu modeli tego segmentu: jednolita ściana przednia nachylona pod dużym kątem z wyrazistymi reflektorami przednimi dominowała w warstwie wizualnej tego miejskiego autka. W latach 1998-2002 dostępna była wersja z szerokimi nielakierowanymi zderzakami z przodu i z tyłu oraz wąskimi listwami ochronnymi drzwi. Od 2002 Matiz miał już lakierowane zderzaki i elementy nadwozia.
Po roku 2005 w Korei Południowej Matiz nadal sprzedawany jest pod marką Daewoo
Zaraz na początku XXI wieku GM stał się większościowym udziałowcem Daewoo. W tym czasie zmienił też strategię sprzedaży swoich marek. Druga generacja Matiza produkowana w Korei od roku 2005 wciąż była tam oddawana kierowcom pod marką Daewoo. Jednak na rynku europejskim GM sprzedawał Matiza najpierw pod marką Chevrolet aż w końcu zmienił jego nazwę całkowicie. Spark pojawił się w roku 2015. Amerykanie nie chcieli już dystrybuować Matiza w Europie pod marką Daewoo, dlatego ostatnie auta pierwszej generacji sprzedawano już jako Chevrolet Matiz. Na rynku samochodów używanych pojawiły się więc Matizy pierwszej generacji z logo Daewoo, jak i z logo Chevroleta, mimo że technicznie ani stylistycznie niczym się nie różniły.
Druga generacja Matiza GM Daewoo (2005-2009)
Matiz w dalszym ciągu miał pozostać typowym city car, czyli małym autem miejskim, dlatego produkowana w Korei w latach 2005-2009 druga generacja technicznie w niczym nie uległa zmianie. Wymiary pięciodrzwiowego samochodu pozostały te same, natomiast wiele zmieniło się w stylistyce nadwozia. Okrągłe reflektory przednie zastąpiono większymi wydłużonymi lampami, które zdecydowanie dodały mu charakteru. Osłona przednia zderzaka z szerokim wlotem powietrza była kolejnym elementem stylistycznym, sprawiającym, że Matiz zyskiwał bardziej nowoczesny wygląd. Tę strategię stosował GM Daewoo także w latach 2009-2011 przy produkcji trzeciej generacji. Matiz otrzymał atrapę chłodnicy w charakterystycznej pełnej chromu stylistyce Chevroleta, przez co odróżniał się znacznie od starszych generacji.
Gama silników pierwszej generacji Daewoo Matiz obejmuje dwie jednostki
W latach 1998-2004 na wielu rynkach europejskich Daewoo oferował Matiza z dwoma jednostkami napędowymi. Wersja standardowa dysponowała małą trzycylindrową jednostką benzynową o pojemności 0,8 l i mocy maksymalnej 52 KM (38 kW). Wersja mocniejsza miała pod maską silnik o pojemności 1,0 l i mocy maksymalnej 64 KM (47 kW). Oba modele produkowane były seryjnie z manualną skrzynią pięciobiegową, co w tamtym czasie było standardem w tej klasie. Rocznikom produkowanym po roku 2009 w Europie GM nadał nazwę Chevrolet Spark. Następca Matiza posiadał czterocylindrowy silnik nowej generacji. Pierwotnie nowy Matiz posiadał jednolitrową jednostkę o mocy 68 KM (50 kW), natomiast pod maską topowego modelu pracował silnik o pojemności 1,2 l i mocy maksymalnej 81 KM (60 kW).