Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daihatsu-cuore-l-01.jpg

Daihatsu Cuore

Daihatsu Cuore Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daihatsu Cuore, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Na tle dominujących w Japonii małych aut o niskich osiągach, zwanych Kei Cars, samochody osobowe japońskiego producenta Daihatsu uznawane były za duże. W Europie producent specjalizujący się w pojazdach opracowanych na miejskie potrzeby zaoferował swoje samochody po raz pierwszy pod koniec lat 70. XX wieku. Auta trafiły jednak na europejski rynek z nieco większymi silnikami. Pierwsza generacja Daihatsu Cuore to jeden z modeli, dzięki którym japoński producent ugruntował swoją pozycję na europejskich rynkach. Od przejęcia Daihatsu przez Toyotę w 1998 roku Japończycy poszerzali program o niewielkie Sport Utility Vehicles (SUV-y) takie jak Terios, minivany takie jak Move czy minikabriolety takie jak Copen. Wszystkie te modele cechowały się niskimi kosztami eksploatacji, niewielkimi podatkami i składkami ubezpieczeniowymi. Ponadto silniki nie zużywały wiele paliwa i emitowały nieznaczną ilość dwutlenku węgla.

Od 1980 roku Daihatsu Cuore należy do programu japońskiego producenta

Zaprezentowany po raz pierwszy w 1980 roku Daihatsu Cuore od początku produkcji należał do klasyków japońskiej motoryzacji. Pierwsza generacja Daihatsu Cuore cechowała się typową, kanciastą formą karoserii. Model trafił na rynek w kanciastym kształcie charakterystycznym dla lat 80. XX wieku. Na europejskich rynkach samochód oferowano od 1981 roku. Mały wóz o wadze niespełna 600 kg w Europie sprzedawany był w wersji trzydrzwiowej oraz jako pięciodrzwiowa limuzyna, co stanowiło w tej klasie novum. Wymiary: samochód miał 3,20 m długości, 1,40 m szerokości i oferował miejsce dla czterech pasażerów. Dodatkowo dysponował bagażnikiem o pojemności 100 l. Silnik Cuore miał pojemność skokową 0,6 l i dysponował mocą 28 KM (20 kW). Pojazd rozpędzał się maksymalnie do 110 km/h.

Lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa

Pod tym względem podniesione osiągi zaprezentowanej w 1986 roku drugiej generacji stanowiły rewolucję. W nowym napędzie o pojemności 0,8 l moc zwiększono do 44 KM (32 kW). Pozwalała ona osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 135 km/h. Jednocześnie dzięki nowym silnikom udało się obniżyć średnie zużycie paliwa z 6,2 l do 5,7 l. W konstruowanym do 1991 roku modelu po raz pierwszy dostępna była dwustopniowa automatyczna skrzynia biegów. Pod względem długości i szerokości oferowanej w latach 1991-1995 trzeciej generacji nic się nie zmieniło, jednak Daihatsu Cuore zyskał typowy od tamtego okresu design, który charakteryzował się podwyższoną konstrukcją dachu z 1,37 do 1,41 m oraz dużymi oknami. W rezultacie waga małego auta wzrosła do 640 kg. Zyskana w ten sposób przestrzeń dawała pasażerom więcej miejsca na głowę, a także mogła zostać wykorzystana do powiększenia bagażnika do pojemności 128 litrów.

Większe możliwości załadunkowe dzięki zwiększonym wymiarom

W produkowanej od 1995 do 1999 roku trzeciej generacji Daihatsu Cuore był o dwa centymetry wyższy, a jego długość zwiększono do 3,31 m. Tym samym możliwości załadunkowe podwyższono do 155 l. Przy opuszczonej tylnej kanapie Daihatsu Cuore dysponował pojemnością nawet 428 l. Taka wartość odpowiadała możliwościom załadunkowym normalnego bagażnika w samochodzie klasy średniej. Silnik tej serii dysponował mocą ponad 55 KM (41 kW), co znajdowało przełożenie w prędkości maksymalnej wynoszącej 135 km/h. Jednocześnie producent obniżył średnie zużycie paliwa do 5,3 l.

Większy silnik i lepsze wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo

Piąta generacja (1999-2003) Daihatsu Cuore zyskała nowy silnik o pojemności 1,0 l. Osiągi pozostały takie same, jak w przypadku poprzednika, jednak maksymalna prędkość wynosiła 140 km/h. Średnie zużycie paliwa plasowało się na poziomie jedynie 5,0 l. Mały samochód ponownie urósł do 3,41 m wzdłuż i 1,47 m wszerz. Ponadto standardowe wyposażenie wzbogacono o podnoszące bezpieczeństwo dwie poduszki powietrzne oraz napinacz pasów bezpieczeństwa. Opcjonalnie model był dostępny także z ABS. W wersji z komfortowym wyposażeniem Japończycy oferowali nawet Cuore z klimatyzacją i elektrycznie podnoszonymi szybami.

Nowe generacje Daihatsu Cuore

Gdy miejskie auto nie chce stracić swojej zwrotności, oferując jednocześnie więcej miejsca, jedyną możliwością, jaka pozostaje inżynierom, jest podwyższenie konstrukcji pojazdu. Dach Daihatsu Cuore szóstej generacji oferowanego od 2003 podniesiono do 1,50 m, co stanowiło znaczącą różnicę w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw kół wynosił jedynie 2,37 m. Dla porównania początkowo Cuore dysponował rozstawem kół 2,15 m. Mimo niewielkich zmian w osiągach, model nowej serii dysponował prędkością maksymalną podwyższoną do 160 km/h. Ponadto rozpędzał się do setki w 12,2 s. Pierwsza generacja potrzebowała natomiast 30 s. Mimo podniesienia osiągów, inżynierom udało się obniżyć średnie zużycie paliwa do 4,4 l. Zaprezentowana w 2007 roku siódma generacja oferowała konsumpcję paliwa obniżoną ponownie o 0,3 l, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 104 g/km.