Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daihatsu-sirion-l-01.jpg

Daihatsu Sirion

Daihatsu Sirion Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daihatsu Sirion, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Japoński producent Daihatsu specjalizujący się w mikrosamochodach i małych autach, należący do koncernu Toyota, był obecny na rynku europejskim od końca lat siedemdziesiątych. Modele Daihatsu Terios czy Daihatsu Copen to zaprojektowane przez Japończyków Sport Utility Vehicles (SUV-y) i kabriolety z opuszczanym sztywnym dachem w wersji mini. Pojazdy odzwierciedlają ambitne podejście producenta do jakości. Od 1991 roku wszystkie seryjnie produkowane modele Daihatsu otrzymywały gwarancję na trzy lata lub 100 000 kilometrów. Zaprezentowany w 1980 roku Daihatsu Cuore zyskał pozycję klasyka w segmencie małych aut. Na krótko przedtem na rynku pojawił się Daihatsu Charade, stając w szranki z konkurencją w klasie małych samochodów na rynku europejskim. Jago następca, czyli Daihatsu Sirion, zjechał z taśmy montażowej po raz pierwszy w 1998 roku.

Produkowany seryjnie Daihatsu Sirion dysponował dwiema parami drzwi i opcjonalnie automatyczną skrzynią biegów

Daihatsu Sirion montowany był wyłącznie jako czterodrzwiowa limuzyna, co zapewniło mu wyjątkową pozycję w segmencie małych aut. Pojazd oferowano z niespotykaną w niewielkich samochodach przekładnią automatyczną dostępną oprócz standardowo montowanej skrzyni pięciobiegowej. Wersja początkowa Daihatsu Sirion dysponowała jednolitrowym silnikiem o mocy 55 KM (40 kW), a sportowy wariant z silnikiem o pojemności 1,3 l generował moc 87 KM (64 kW). Sportowa edycja limuzyny z rocznika 2001 otrzymała jednostkę o mocy 102 KM (76 kW), co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej niemal 180 km/h. Do setki auto przyspieszało w 9,6 sekundy. Rok później także wersja początkowa zyskała nową jednostkę napędową o mocy 58 KM (43 kW).

W 2005 roku na rynek weszła druga generacja Daihatsu Sirion

Zaprezentowana w 2005 roku druga generacja Daihatsu Sirion otrzymała całkiem nową stylistykę nadwozia, nawiązującą do kanciastego minivana Daihatsu Materia, który na rynku pojawił się rok później. Niewielkie autko z charakterystycznymi dużymi reflektorami w kształcie łezki przeistoczyło się w małą limuzynę o dynamicznym wyglądzie. Ponadto dostępna była wersja Daihatsu Sirion z napędem na cztery koła o maksymalnej mocy 91 KM (67 kW). Topowy model z silnikiem o pojemności 1,5 l osiągał moc 103 KM (76 kW).

Silniki modelu początkowego Daihatsu Sirion

Ponadto w ofercie nadal pozostawała wersja początkowa z jednolitrowym silnikiem, która w nowej generacji uzyskiwała moc 70 KM (51 kW). Po faceliftingu przeprowadzonym w 2007 roku model z motorem o pojemności 1,3 l generował moc 91 KM (67 kW). Daihatsu Sirion z silnikiem o najniższej mocy wykazywał średnie zużycie paliwa w wysokości 5,0 l, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 118 g/km.