Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
dodge-durango-l-01.jpg

Dodge Durango

Dodge Durango Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Dodge Durango, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Duże pick-upy serii D oraz późniejsze modele linii Dodge Ram należącej do koncernu Chryslera firmy Dodge w USA tradycyjnie zaliczały przedsiębiorstwo do producentów pojazdów terenowych. Auta sprawdzały się zarówno podczas urlopowych wypadów, jak i jako samochody użytkowe dzięki otwartej przestrzeni bagażowej oraz zróżnicowanym wielkościom kabiny. Istniały także zamknięte wersje ciężarówek w postaci modeli takich jak produkowany od lat 70. Dodge Ramcharger. Macierzysty koncern Chrysler przez długi czas wolał jednak pozostawić segment SUV-ów (Sport Utility Vehicles) swojej spółce-córce Jeep. Dopiero w latach 90. managerowie Chryslera dostrzegli szansę na wprowadzenie na rynek niezależnego SUV-a marki Dodge. Pierwsza generacja modelu ochrzczonego mianem Dodge Durango zjechała z taśmy produkcyjnej w fabryce amerykańskiego stanu Delaware w 1998 roku.

Pierwsze generacje Dodge’a Durango

W początkowym okresie do skonstruowania Dodge’a Durango inżynierowie Chryslera użyli platformy pick-upa Dodge’a Ram z serii Dodge Dakota. Podobnie jak on, tak i Dodge Durango o długości 4,9 m, szerokości 1,81 m i rozstawie osi wynoszącym prawie 3 metry zaliczany był przez Amerykanów do SUV-ów klasy średniej. Pierwsza generacja Durango była początkowo seryjnie wyposażona w napęd na cztery koła. W późniejszym okresie program rozszerzono o modele z napędem na dwa koła. Pod względem silników firma postawiła na mocne jednostki V6 i V8 o pojemności skokowej od 3,9 do 5,9 l w topowym modelu. Najmocniejszy z nich umożliwiał SUV-owi Dodge Durango osiągnięcie maksymalnej mocy 360 KM (270 kW).

Nowsze generacje Dodge’a Durango

Wystające nadkola, wysoki grill z osłoną w kształcie krzyża, czy prostokątne reflektory – te cechy identyfikowały produkowaną w latach 2003-2008 drugą generację Durango jako klasyczny model Dodge’a. Również podążające za dynamicznym designem marki wymiary auta o długości 5,1 m i szerokości 1,93 m były znacznie większe niż w przypadku modeli poprzedniej generacji. Zaprezentowana w 2011 roku trzecia generacja Durango zachowała ten wizerunek pomimo przeprowadzonej modernizacji.

Silniki Dodge’a Durango od rocznika 2003

W latach 2003-2008 producent oferował Dodge’a Durango z trzema napędami do wyboru o pojemności skokowej od 3,7 do 5,7 litra. Od 2011 roku Dodge Durango zjeżdżał z taśmy z 3,6-litrowym silnikem Pentastar o mocy 290 KM (22 kW) i z 5,7-litrowym motorem V8 HEMI o mocy 360 KM (270 kW).