Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ferrari-california-l-01.jpg

Ferrari California

Ferrari California Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ferrari California, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Czy to jako kabriolet z miękkim dachem, czy jako model targa ze zdejmowanym dachem metalowym, wśród włoskich producenów sportowych samochodów Ferrari z silnikiem w układzie V8 należy do pojazdów najwyższej klasy od czasów wprowadzenia Ferrari 308 w połowie lat 70. do stałej gamy dostępnych modeli. Jednak obecnie legendarne firmy produkujące sportowe samochody muszą dostosowywać się do warunków rynkowych i próbować szukać kompromisów między tradycją, dalszym technicyzm rozwojem, innowacjami, których życzyliby sobie klienci a praktycznym korzystaniem z pojazdu w codziennych warunkach. Dla marki Ferrari, należącej pod względem większości udziałów do koncernu Fiata, oznacza to nie tylko, nowe pomysły na opracowanie drugiego modelu najwyższej klasy – obok Ferrari 458 Italia. Oznaczało to również nową serię produkcyjną, którą miała pokazywać rozmaite nowoczesne rozwiązania: budowa silnika, forma karoserii, nadanie imienia. W 2008 roku rozpoczęła się produkcja modelu Ferrari California w zakładach produkcyjnych w Maranello, aby na początku 2009 roku pierwsze pojazdy z tej serii mogły trafić w ręce klientów.

Ferrari California to pierwszy kabriolet coupé z Maranello

Pod względem stylistycznym Ferrari California nawiązywał do innego modelu marki, a mianowicie do Ferrari 599 GTB i Ferrari 612 Scaglietti – to cała rodzina samochodów, która wyjechała z zakładów w Maranello, natomiast ich design, tak jak to miało miejsce w przypadku innych modeli, został stworzony w biurze designerskim Pininfarina. Tym razem jednak projektanci dostali zlecenie, aby wykonać projekt modelu w układzie siedzeń 2+2, który łączyłby w sobie zalety coupé i kabrioletu. W ten sposób za pomocą modelu Ferrari California powstał pierwszy wyprodukowany w Maranello kabriolet, który otrzymał elektrycznie składany stalowy dach. Było to rozwiązanie wykorzystywane w zależności od pogody, ale i alternatywa dla do tej pory stosowanych tekstylnych dachów, którym kabriolety California zawdzięczały swoją masywną tylną część. W przestrzeni bagażowej, podczas jazdy z zamkniętym dachem, do dyspozycji było 240 litrów objętości. Zaletą jazdy z zamkniętym dachem było natomiast to, że Ferrari California zyskiwał prawie 350 litrów przestrzeni na bagaż, co stawiało go w rzędzie najbardziej pojemnych pojazdów klasy kompaktowej.

Silnik w układzie V8 zamontowany z przodu pojawił się po raz pierwszy w modelu Ferrari California

Premiera Ferrari była także okazją do zaprezentowania konstrukcji, w której zamontowano silnik V8. Ponieważ te w układzie V12 do tej pory były montowane tylko z przodu, podczas gdy tradycyjne ośmiocylindrowe jednostki stanowiły motory umieszczone centralnie. Jednostka w układzie V8 miała 4,3 l pojemności skokowej. To właśnie dzięki niej pojazd Ferrari California osiągał moc do 460 KM (338kW), a czas konieczny do osiągnięcia „setki” wynosił 3,9 s, zaś prędkość maksymalna – zawrotne 310 km/h.