- Strona startowa
- Samochod
- Fiat
- Fiat Albea
Fiat konstruuje samochody od roku 1899. W latach 2002-2012 w Turcji produkowany był Fiat Albea z przeznaczeniem na rynki wschodnioeuropejskie. W Ameryce Południowej model Albea sprzedawany jest pod nazwą Siena, zaś w Niemczech w oficjalnej sprzedaży oferowany jest model kombi pod nazwą Palio Weekend. Fiat reklamuje Palio jako tanie auto dla początkujących. Samochód produkowany jest niemal we wszystkich zakątkach świata: w Chinach, Egipcie, Turcji, Rosji, Południowej Afryce, Argentynie i Brazylii.
Fiat Albea – oficjalna sprzedaż tylko u importerów
Aby nie zagrozić sprzedażowym wynikom Punto i Bravo Fiat nie wprowadza Albei oficjalnie do sprzedaży w wielu krajach europejskich. Klientowi pozostaje jedynie udanie się do importera. Fiat Albea stanowi bezpośrednią konkurencję dla Dacii Logan. Wersja kombi jest szczególnie popularna. Przystępna cena i przestronne wnętrze przekonują rodziny z dziećmi oraz kierowców poszukujących taniego środka transportu. W Dacii załadunek bagażu jest wyjątkowo wygodny, ponieważ zrezygnowano z klapy bagażnika na korzyść otwieranych z boku drzwi. Albea jest klasyczną czterodrzwiową limuzyną z bagażnikiem, więc stanowi interesującą alternatywę dla tych, którzy lubią taki typ samochodu.
Fiat Albea – pierwsza generacja
Pierwszy model Fiata Albea zjeżdża z taśmy montażowej w 2002 roku. Optycznie przód auta podobny jest do Fiata Brava. Na wąskiej osłonie chłodnicy umieszczone jest logo marki Fiat. Reflektory i kierunkowskazy tworzą całość z przezroczystego szkła. Fiat rezygnuje z trzeciego okna bocznego na korzyść szerszego słupka C. Widoczność do tyłu i na boki jest ograniczona i stwarza problemy szczególnie podczas parkowania. Jak na auto tej wielkości Albea dysponuje wystarczającą ilością miejsca wewnątrz. Kokpit jest dobrze rozplanowany, a wskaźniki czytelne nawet przy intensywnym nasłonecznieniu. Włączniki ogrzewania wraz z regulacją obiegu powietrza obsługuje się wygodnie także w czasie jazdy. Bagażnik oferuje wystarczająco dużo miejsca i łatwy załadunek. Docenią go rodziny, zwłaszcza z małym dzieckiem w wózku.
Fiat Albea – facelifting
W roku 2006 Albea przechodzi facelifting. Osłona chłodnicy zostaje poszerzona i tworzy jedną linię z nowymi reflektorami. Zderzak otrzymuje trzy wloty powietrza, co sprawia, że przód staje się stylistycznie charakterystyczny dla marki Fiat. Listwy zderzakowe zarówno z przodu, jak i z tyłu mają kolor lakieru. Z listew bocznych zrezygnowano zupełnie.
Fiat Albea – jednostki napędowe
Wybór odpowiedniego silnika jest kluczowy dla przyszłego zadowolenia użytkujących. W ofercie znajdują się cztery jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Silnik benzynowy o pojemności 1,2 l generuje moc 59 KM lub 79 KM. Czterocylindrowa jednostka V o pojemności 1.4 l generuje moc 76 KM. Znacznie więcej radości z jazdy daje silnik 1.6 16V o mocy 102 KM i momencie obrotowym 145 Nm. Wersja z silnikiem Diesla jest droższa, wyższy jest też podatek drogowy, jednak na dłuższą metę bardziej opłacalna ze względu na niższe ceny i zużycie paliwa, zwłaszcza przy intensywnym użytkowaniu. Wersja 1.3 JTD generuje moc 69 KM z momentem obrotowym 145 Nm. Czterocylindrowy silnik Diesla z turbodoładowaniem jest mocny i ekonomiczny.