Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
fiat-palio-l-01.jpg

Fiat Palio

Fiat Palio Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Fiat Palio, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Fiata Palio łatwo pomylić można z łudząco do niego podobną i lepiej u nas znaną Sieną - i nie byłaby to zbyt poważna pomyłka. Oba modele należą do tej samej rodziny, która narodziła się w południowoamerykańskiej filii Fiata pod nazwą Projekt 178 w roku 1996. Projekt 178 to nieodrodne dziecko pełnej optymizmu i dynamiki dekady lat 90. Zaprojektowany przez turyńskie biuro I.DE.A. Institute z myślą o rynkach wschodzących wszystkich kontynentów, produkowany lokalnie, miał zaspokoić potrzeby rodzącej się przedsiębiorczej klasy średniej. Krótko po brazylijskim i argentyńskim debiucie produkcja auta ruszyła między innymi w polskiej fabryce Fiata w Bielsku-Białej, a także w zakładach w Indiach, RPA, Maroku czy Turcji. Fiat Palio to typ auta, który niewielkim kosztem zaspokoi różnorodne rodzinne potrzeby - przewiezie w zadowalającym komforcie pięcioro dorosłych pasażerów, będzie świetny jako auto firmowe poradzi też sobie bez problemów z cięższym, nawet półtonowym ładunkiem. Na naszym rynku najlepiej znana jest wersja kombi modelu, czyli Fiat Palio Weekend.

Wciąż ten sam?

Fiat Palio I należy do aut, które na przestrzeni lat przechodziły regularne faceliftingi. Choć na generacyjne przejście z jedynki na dwójkę koncern zdecydował się dopiero po 15 latach od premiery - czyli w roku 2011, model ten miał już za sobą kilka dość radykalnych przemian stylistycznych. Zmieniał się również zespół odpowiedzialnych za stylistykę kolejnych wersji modelu projektantów. Fiat Palio I z roku 2001 nosi zatem stempel popularnego włoskiego projektanta Giorgetto Giugiaro. Fiat Palio I z rocznika 2007 w bardzo niewielkim stopniu przypomina zatem swojego protoplastę. Mimo zmiany generacyjnej Fiat Palio z jedynką wciąż nie został wycofany z globalnej oferty koncernu. Podobnie jak w swoich pierwszych latach, Palio pozostaje przede wszystkim autem z Ameryki Południowej - zarówno premiera pierwszej, jak i drugiej generacji miały miejsce w Brazylii (choć pierwsza prezentacja drugiej generacji odbyła się miesiąc wcześniej w Grecji). Chociaż projektanci modelu eksperymentowali z nowymi jego odmianami, wprowadzając na rynku południowoamerykańskim na przykład wersję crossover - Palio Adventure, jedna z cech modelu pozostała niezmienna - Palio miał być przede wszystkim autem oszczędnym. Niewielkie są jednak szanse, by którakolwiek z nowszych odmian Fiata Palio pojawiła się na polskim rynku wtórnym. W naszym kraju zarówno Fiat Palio, jak i jego model bliźniaczy, czyli Fiat Siena, znane są niemal wyłącznie z pierwszej swojej odsłony, z roczników 1996-2004. Były to czasy, w których modele te były jeszcze produkowane w polskich zakładach Fiata. W 2004 roku auto zniknęło ostatecznie z polskich salonów koncernu - na polskim rynku jego niszę pod wieloma względami wypełnił Fiat Punto.

Użyteczność i wygoda, bez ekstrawagancji

Jak przystało na auto dla rynków wschodzących, najważniejszą zaletą Palio i pokrewnych modeli jest maksimum wygody przy niewygórowanej cenie. Kupując Palio jako samochód używany, możemy cieszyć się w miarę przestronnym wnętrzem, nie powinniśmy jednak spodziewać się ekstrawagancji w zakresie wyposażenia czy osiągów technicznych. Fiat Palio z 1996 roku wyposażony był w wersji podstawowej w jedną poduszkę powietrzną oraz immobilizer, w ramach opcji mogła pojawić się kolejna poduszka, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek czy oddzielne fotele na tylnej kanapie, a na desce rozdzielczej opcję stanowił obrotomierz. Nie powinniśmy oczekiwać zbyt wiele również po jednostkach napędowych, zwłaszcza tych słabszych: starszym, 1,4-litrowym silniku o mocy 69 KM oraz nieco nowocześniejszej, 1,2-litrowej jednostce o mocy 73 (nominalnie 75) koni mechanicznych. Plus stanowiło stosunkowo oszczędne zużycie paliwa, które plasowało się w granicach 6-8 litrów na 100 km jazdy. Mocniejsza, stukonna jednostka o pojemności 1,6 litra wprawdzie przyspiesza znacznie dynamiczniej i pozwala osiągnąć prędkość do 186 km/h, jednak nie jest już równie ekonomiczna w utrzymaniu. Nic więc dziwnego, że niejeden samochód używany z tego rodzaju silnikiem wyposażony będzie w instalację LPG.