Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
fiat-panda-4x4-l-01.jpg

Fiat Panda 4X4

Fiat Panda Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Fiat Panda, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W latach sześćdziesiątych włoski koncern motoryzacyjny Fiat, wprowadzając na rynek serię Fiat 500 udowodnił, że w klasie małych aut miejskich można zaoferować praktyczne rozwiązania. Fiat 500 był dostępny także w wersji kombi, a nawet jako furgonetka. Taką koncepcję Włosi chcieli kontynuować w modelu, który pojawił się w 1980 roku pod nazwą Fiat Panda. We współpracy z austriackim producentem pojazdów Steyr inżynierowie skonstruowali samochód, który w razie potrzeby mógł korzystać z napędu na wszystkie koła. Trzy lata po pojawieniu się na rynku serii zaprezentowano Fiata Pandę 4x4. Od tej pory wersja 4x4 należała do programu wszystkich generacji Pandy. Fiat Panda 4x4 należał do nielicznych małych aut miejskich z napędem na obie osie.

Offroadowa technologia w Pandzie 4x4

Latem 1983 roku rozpoczęto sprzedaż Fiata Pandy 4x4, która wówczas jeszcze nie prezentowała stylistyki terenówki, jaką w późniejszym czasie otrzymały soft-roadery, czyli wersje „pseudo-terenówek” z napędem na jedną oś. Model 4x4 od wariantów napędzanych na przód wizualnie różnił się jedynie prześwitem wyższym o dobre pięć centymetrów oraz nieco szerszymi oponami. Technologia w Fiacie Panda 4x4 była jak najbardziej skierowana na jazdę w terenie: Steyr-Puch wyposażył auto nie tylko we włączany napęd na obie osie, ale także w mechanizm różnicowy. Panda 4x4 niezwykle sprawnie pokonywała wzniesienia o kącie nachylenia 43 stopni. Jednostkę napędową stanowił litrowy silnik benzynowy o mocy 48 KM (35 kW). W późniejszym czasie podwyższono moc do 50 KM (37 kW). Roczniki 1986-1992 otrzymały nowy silnik o pojemności 1,1 l i mocy 55 KM (40 kW).

Fiat Panda 4x4 – generacja z rocznika 2004

Druga generacja nieco zaokrąglonej Pandy 4x4 zjeżdżała z taśm montażowych polskich zakładów Fiata od 2004 roku. Poza wersją benzynową o pojemności 1,2 l i mocy 60 KM (44 kW) w ofercie znalazła się nowość: jednostka wysokoprężna. W 2006 roku producent uzupełnił paletę o utrzymany w stylistyce off-roadowej model Fiat Panda 4x4 Cross. Trzecia generacja Fiata Pandy 4x4 została zaprezentowana w 2012 roku. Samochód dysponował włączanym napędem na cztery koła z elektronicznym mechanizmem różnicowym oraz osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Fiata z napędem na cztery koła wyposażono w silnik 0,9 l o mocy 85 KM (62 kW).