- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Crown
Ford Crown Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Crown, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Crown
-
Ford Crown Police interceptor Flexfuel 2011
€ 28 000,-- 123 200 km
- 01/2011
- - kW (- KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Etanol
- - (l/100 km)
-
0 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-67120 DACHSTEIN -
Ford Crown Victoria V8 (US-Leichenwagen / Hearse) ! TÜV !
€ 8 850,-- 97 635 km
- 03/1999
- 149 kW (203 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-52249 Eschweiler (bei Aachen) -
Ford Crown | Dt. Papiere | P70 | Lange Radstand |
€ 14 200,-- 223 893 km
- 01/2005
- 167 kW (227 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-35713 Eschenburg - Hirzenhain -
Ford Crown LTD Country Squire Woody Station Wagon Tüv u. H
€ 12 800,-- 104 901 km
- 07/1986
- 112 kW (152 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-98693 Ilmenau -
Ford Crown Police Interceptor 4,6 Liter V8
€ 10 900,-Możliwość odliczenia VAT-u - 216 000 km
- 07/2011
- 184 kW (250 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-21465 Wentorf
Ford Crown to samochód osobowy produkowany w latach 1992-2011 przez koncern motoryzacyjny Ford Motor Company w fabryce mieszczącej się w Southwold w kanadyjskim Ontario. Pojazd uważany jest za następcę bardzo popularnego modelu LTD tworzonego przez amerykańską firmę od 1965 roku przez ponad 20 lat. Ze swoim poprzednikiem samochód dzieli płytę podłogową oraz szereg rozwiązań technicznych. Auto było dostępne jedynie jako czterodrzwiowy sedan z napędem na tylne koła. Uwagę kierowców przyciągało przestronne wnętrze z wygodnymi fotelami i dużą ilością miejsca na tylnej kanapie, dzięki czemu auto gwarantowało wyjątkowy komfort jazdy. Widlasty, ośmiocylindrowy silnik, sztywno zestrojone zawieszenie oraz bogate wyposażenie, w którym nie brakowało nowoczesnych technologii, sprawiło, że pojazd generował znakomite osiągi. Przez kilkanaście lat wybierany był na radiowozy policyjne w Stanach Zjednoczonych. Ford Crown był produkowany przede wszystkim na rynki amerykańskie. W Europie nie zyskał dużej popularności, co sprawia, że dziś samochód używany jest trudno dostępny. Jego modelami pokrewnymi były Lincoln Town Car oraz Mercury Grand Marquis. Wśród największych konkurentów Forda Crowna są wymieniane natomiast Chevrolet Caprice oraz Chevrolet Impala.
Samochód, który znokautował rywali
Ford Crown został po raz pierwszy zaprezentowany w 1992 roku. Był unowocześnioną wersją wariantu LTD, jednak zyskał bardziej opływową stylistykę. Trzy lata po debiucie samochód doczekał się pierwszego faceliftingu. Modernizacji uległy grill, tylne reflektory oraz deska rozdzielcza. W tym samym czasie zmodyfikowano również Chevroleta Caprice, czyli największego rywala Crowna. Zmiany nie spotkały się jednak z aprobatą kierowców, co spowodowało, że Ford zyskał dominację na rynku. W 1998 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji modelu. Wprowadzono szereg zmian w designie. Pojazd otrzymał jeszcze bardziej zaokrąglone linie i nowoczesną stylistykę. Modernizacja objęła także zapłon oraz zawieszenie. Zwiększono rozstaw osi i wprowadzono 16-calowe felgi. Co więcej, auto zyskało doskonałą przyczepność. Zmalała jednak dopuszczalna masa holowanej przyczepy. W 1999 roku do oferty dodano trzy nowe kolory nadwozia oraz wprowadzono system ABS w standardzie. Dwa lata później w modelu pojawiły się regulowane pedały. W 2002 roku wszystkie egzemplarze zjeżdżające z taśmy produkcyjnej zyskały podgrzewane lusterka. W 2004 roku zmodernizowano skrzynię biegów. Cztery lata później koncern zdecydował, że Ford Crown będzie dostępny jedynie w sprzedaży flotowej. Rezygnacja z obecności na rynku detalicznym miała na celu wypromowanie jego następcy - Forda Taurusa. Ostatni egzemplarz modelu zjechał z taśmy produkcyjnej 15 września 2011 roku.
Oryginalna stylistyka i znakomite parametry techniczne
Ford Crown już w chwili premiery imponował osiągami, za które odpowiedzialny był przede wszystkim umieszczony z przodu widlasty silnik V8 o pojemności 4,6 litra. Na każdy z ośmiu cylindrów przypadały dwa zawory. Motor był wyposażony w wielopunktowy wtrysk paliwa. Auto osiągało maksymalną moc 223 KM przy 4750 obrotach na minutę. Pojazd mógł rozpędzić się do prędkości dochodzącej do 200 km/h. Napęd na tylne koła był przekazywany za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o czterech przekładniach. Znakomite właściwości jezdne zapewniało perfekcyjnie zestrojone zawieszenie ze sprężynami śrubowymi z przodu i z tyłu. Za hamowanie odpowiadały wentylowane tarcze. Komfort prowadzenia gwarantowało zaś hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Warto zaznaczyć, że Ford Crown wyróżniał się bogatym wyposażeniem zapewniającym wygodę i bezpieczeństwo podróży. Od 1996 roku w standardzie pojawiły się poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Pojazd dysponował także przyciemnianymi szybami oraz systemem otwierania pojedynczym kluczykiem. W wyposażeniu opcjonalnym kierowcy mogli liczyć z kolei na ABS, system kontroli trakcji oraz opony klasy premium. Nie zabrakło też klimatyzacji oraz radia. W 2007 roku we wszystkich wersjach zaczęto fabrycznie montować radio CD oraz system otwierania bezkluczykowego. Wytrzymały silnik o dużej mocy oraz szereg rozwiązań technologicznych sprawiają, że samochód używany jest dziś prawdziwą gratką dla miłośników motoryzacji. W połączeniu z przestronnym wnętrzem zapewnia komfort jazdy zarówno w terenie miejskim, jak i na długich dystansach.