- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Econoline
Ford Econoline Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Econoline, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Econoline
-
Ford Econoline FORD ECONOLINE 8 POSTI ISCRITTA ASI
€ 5 900,-- 200 000 km
- 12/2013
- 154 kW (209 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-10093 Collegno - TO -
Ford Econoline LKW Zulassung
€ 3 500,-- 178 409 km
- 01/1993
- 149 kW (203 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-04720 Döbeln -
Ford Econoline E-150 Van, org. 64300 km, wie neu, 2.Hand,Garantie
€ 29 990,-- 64 300 km
- 01/1992
- 157 kW (213 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-76689 Karlsdorf
Marka Ford zajmuje istotną pozycję na rynku samochodów w Stanach Zjednoczonych, zaś nowe modele co roku zaskakują innowacyjnymi pomysłami. Jako że Ford to amerykański producent, w jego palecie modeli nie mogło oczywiście zabraknąć pojazdu, który dzięki wielości zastosowań oraz solidnym gabarytom na stałe wpisałby się w krajobraz amerykańskich dróg. Mowa o modelu Ford Econoline, który miał swoją premierę aż pięć dekad temu, a dokładnie w 1961 roku. Wówczas praktycznie na całym świecie istniała potrzeba tworzenia przestronnych samochodów dla rodzin, sklepów czy biznesu. Długa i szeroka sylwetka Forda Econoline zdawała się idealnie spełniać te potrzeby. Samochód mógł pomieścić całą rodzinę i psa, można było nim pojechać na wakacje i nie martwić się o brak miejsc w hotelach. Model z lat 1961-1967 występował także w wersji z paką z tyłu. Pod względem designu Econoline to lata 60. w czystym wydaniu. Konstrukcja drugiej generacji, czyli z okresu między 1968 a 1974 rokiem, przeszła niewielki facelifting, który objął przede wszystkim przód auta. Jednak opływowa "twarz" samochodu skrywająca silnik wciąż nieznacznie wystawała do przodu poniżej przedniej szyby, a to z kolei przywoływało na myśl podobne pojazdy, takie jak na przykład europejski Volkswagen Type 2. W latach 1975-1991 Ford zasilił rynek kolejną odsłoną modelu Econoline. Nadwozie typu wagon z mocno zarysowaną maską i szerokim grillem przez długi czas pozostawało w niezmienionej formie. Pojazd ten bardzo dobrze przyjął się na rodzimym rynku przede wszystkim ze względu na swoją przestronność i wielozadaniowość. Ostatnia, czwarta generacja Forda Econoline zaczęła zjeżdżać z taśm produkcyjnych w 1992 roku i była produkowana do 2014 roku. W tym okresie na podwoziu auta powstawały półciężarówki, pojazdy z paką, szkolne autobusy oraz campervany. W 2015 roku marka Ford oficjalnie ogłosiła zakończenie produkcji serii Econoline, zaś jej oficjalnym następcą została linia pojazdów Ford Transit.
Ford Econoline czwartej generacji - dla młodych buntowników
Samochód używany Ford Econoline z pewnością ucieszyłby każdego, kto lubi podróżować, tym bardziej, że modele z okresu tuż przed końcem produkcji pod względem designu nawiązywały do pierwotnych odsłon tego już kultowego pojazdu. Przyjrzyjmy się mu nieco bliżej. Inżynierowie z Forda zachowali masywną sylwetkę auta, ale w zdecydowany sposób zabudowali przednią część nadwozia. Ford Econoline zyskał więc szeroką i chromowaną osłonę chłodnicy zakończoną po obu stronach masywnymi reflektorami. Miłośnicy motoryzacji wiedzą, że to ukłon w stronę amerykańskich odbiorców, lubiących rozmach i okazałe gabaryty samochodów. W wyposażeniu auta znalazły się takie elementy jak komplet poduszek powietrznych, kamera cofania oraz zmodernizowana i całkowicie przemodelowana deska rozdzielcza. Z jednej strony przestrzeń kierowcy i pasażera przedniego siedzenia zachowała niezwykle funkcjonalny charakter, z drugiej zaś inżynierowie postawili na prostotę i intuicyjność. Z racji tego, że Ford Econoline to model służący do przemierzenia sporych odległości, nierzadko w kilka osób, jego wnętrze zostało skonstruowane tak, aby mieć pod ręką praktyczne schowki na latarkę, kubek z kawą lub butelkę z innym napojem, okulary czy telefon.
Ford Econoline z ostatnich lat produkcji - dane techniczne
W modelu Econoline w każdej generacji implementowano różne rodzaje silników. Były to zarówno jednostki napędzane benzyną, jak i motory wysokoprężne, do których Amerykanie mają wyjątkową słabość. Popularnymi i chętnie kupowanymi pojazdami z serii Econoline były te napędzane silnikiem Diesla o mocy 180 KM i pojemności skokowej wynoszącej 4,9 litra. Jeśli chodzi o spalanie, należało liczyć średnio od 8 do 12 l na każde 100 km jazdy w cyklu mieszanym. To sporo, ale trzeba brać poprawkę na to, że mającego ponad 5 m długości oraz ponad 2 m szerokości kolosa trzeba napędzać całkiem sporą jednostką. Wielu posiadaczy tego wyjątkowego samochodu wybierało więc wersje z Dieslem, ponieważ olej napędowy cenowo plasuje się taniej niż benzyna. Marka Ford znając upodobania nowoczesnych Amerykanów, wyprodukowała wspomnianym model w czwartej generacji wyłącznie w oparciu o automatyczne skrzynie biegów. Silnik współpracował więc z 4, 5 lub 6-biegową automatyczną przekładnią. Poza tym w wyposażeniu pojazdu pojawił się ABS, napęd na tylną oś implementowany fabrycznie oraz elektryczne szyby i elektrycznie sterowane lusterka. Ford Econoline również jako samochód używany to pojazd dla miłośników wolności - wystarczy wsiąść, pojechać i zatrzymać się tam, gdzie ma się na to ochotę. Oto cała magia podróżowania samochodem przystosowanym do spania, gotowania i transportowania przedmiotów. Sam jego wygląd, masywna bryła oraz historia marki sprawiają natomiast, że do przygody nikogo nie trzeba namawiać.